Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat gebeurde er met de Stanislas-school in Berchem? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110903)

Preuße 21 augustus 2008 22:45

Wat gebeurde er met de Stanislas-school in Berchem?

Ik wou zonet de website van de school bezoeken, blijkbaar heeft elke school dat nu, maar ik kon het begot niet vinden. Bestaat de school wel nog? Het was een Katholieke school en actief tot minstens de jaren '60. Ik vind er niets over op 't internet. Vermits er enkele personen hier uit Antwerpen komen weten ze misschien meer.

netslet 21 augustus 2008 22:48

http://www.sint-stanislas.be/

Burkide 21 augustus 2008 22:49

Ik weet niet wat er mee gebeurd is, maar ik ben er vrij zeker van dat, wat de actuele situatie ook is, je de vroegere veel beter gevonden zou hebben en de oorzaak van de verandering zult schuiven op linkse, consummentistische, atheïstische, nihilistische poco's.

Burkide 21 augustus 2008 22:50

Heet deze heilige in het Nederlands trouwens niet Sint-Stanislaus?

Preuße 21 augustus 2008 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3644136)

Tedoeme dat was snel. En ik hier maar zitten chipoteren. Bedankt!

Preuße 21 augustus 2008 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3644138)
Ik weet niet wat er mee gebeurd is, maar ik ben er vrij zeker van dat, wat de actuele situatie ook is, je de vroegere veel beter gevonden zou hebben en de oorzaak van de verandering zult schuiven op linkse, consummentistische, atheïstische, nihilistische poco's.

Toen waren er allemaal zwartgerokte Katholieke priesters actief, echte intellectuelen met diploma's theologie, filosofie en een in hun eigen vakgebied. De school lijkt nu eerder een soort oppervlakkig "gezelligsheidsfascisme" te kweken. Het zou me niet verbazen mochten leraars daar openlijk over de kids praten met al hun overbodige poppenkasten. Vanzelfsprekend hebben ze het "druk, druk, druk" en gaan ze shoppen. En inderdaad, 't woord van God lijkt daar te zijn weggevallen. Triestig.

Burkide 21 augustus 2008 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3644154)
Toen waren er allemaal zwartgerokte Katholieke priesters actief, echte intellectuelen met diploma's theologie, filosofie en een in hun eigen vakgebied. De school lijkt nu eerder een soort oppervlakkig "gezelligsheidsfascisme" te kweken. Het zou me niet verbazen mochten leraars daar openlijk over de kids praten met al hun overbodige poppenkasten. Vanzelfsprekend hebben ze het "druk, druk, druk" en gaan ze shoppen. En inderdaad, 't woord van God lijkt daar te zijn weggevallen. Triestig.

[Psst... Preusse, je bent vergeten de schuldigen aan te wijzen!]

Preuße 21 augustus 2008 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3644155)
[Psst... Preusse, je bent vergeten de schuldigen aan te wijzen!]

De secularisering, de desacralisering, het generatieconflict, de valse waardenrevolutie van de jaren '60 en tenslotte de arrogantie en het zelfbedrog van de "moderne" mens om enkelen op te noemen.

Burkide 21 augustus 2008 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3644158)
De secularisering, de desacralisering, het generatieconflict, de valse waardenrevolutie van de jaren '60 en tenslotte de arrogantie en het zelfbedrog van de "moderne" mens om enkelen op te noemen.

Wat uiteraard allemaal uit de lucht kwam gevallen.

Txiki 22 augustus 2008 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3644158)

En voor mij een groot bruin gesneden brood

Txiki 22 augustus 2008 09:42

of is het gesneden groot bruin brood?

Burkide 22 augustus 2008 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3644521)
En voor mij een groot bruin gesneden brood

8O Hoe kun je iets zo snijden dat het bruin wordt? :?

Txiki 22 augustus 2008 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3644524)
8O Hoe kun je iets zo snijden dat het bruin wordt? :?

Hela vriend, er staat niet "bruingesneden", bruinsnijden bestaat dat wel? Er staat "bruin gesneden", dat is een snijwijze. Vraag maar aan de Pruis, die kent daar alles van.

Anna List 22 augustus 2008 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3644154)

zwartgerokt ? waren dat dan jezuieten ?

Burkide 22 augustus 2008 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3644538)
Hela vriend, er staat niet "bruingesneden", bruinsnijden bestaat dat wel? Er staat "bruin gesneden", dat is een snijwijze. Vraag maar aan de Pruis, die kent daar alles van.

Mijn excuses. Ik ben duidelijk een product van het linkse, poco-schoolsysteem van de Heindensche Staatsscholen, aangezien ik dat niet opgemerkt had!

Txiki 22 augustus 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3644543)
Mijn excuses. Ik ben duidelijk een product van het linkse, poco-schoolsysteem van de Heindensche Staatsscholen, aangezien ik dat niet opgemerkt had!

poooco! poooco! :x-mas:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be