![]() |
Vlaams parlementslid Vrancken stapt over van VB naar Lijst Dedecker.
Vlaams parlementslid John Vrancken stapt over van Vlaams Belang naar Lijst Dedecker (LDD). Dat meldt Het Belang van Limburg.
Vrancken voelt zich niet meer thuis bij Vlaams Belang omdat de meeste parlementsleden hun individueel belang laten primeren op dat van de partij. Daardoor kan hij niet langer functioneren. Logisch Vrancken noemt zijn keuze voor LDD "logisch", omdat hij wel nog aan politiek wil doen en omdat het programma van LDD nauw aansluit bij dat van Vlaams Belang: Vlaams, liberaal met sociale correcties, streng asiel- en immigratiebeleid. Vrancken stapte zelf naar Jean-Marie Dedecker. Van hem wordt verwacht dat hij nu mee LDD op de Limburgse kaart zet. (belga/sps) HBVL Goed zo, de slangenkuil verlaten voor wat frissere lucht ! ;-) John Vrancken stapte zelf naar Jean-Marie Dedecker. Van hem wordt verwacht dat hij nu mee LDD op de Limburgse kaart zet. Hij kreeg géén verkiesbare plaats toegezegd. Bij Vlaams Belang was hem die wel al toegezegd, daar zou hij volgend jaar de tweede plaats krijgen na Linda Vissers. Vrancken wilde twee jaar geleden al opstappen bij Vlaams Belang. Hij had het moeilijk met de gang van zaken binnen de partij. Voorzitter Frank Vanhecke kon hem toen overtuigen om te blijven, hij zou een oplossing zoeken voor de Limburgse problemen. Dat werd de opdeling van de provincie in drie subregio’s om de kemphanen uit elkaar te halen. “Maar het mocht niet baten”, zegt John Vrancken in een gesprek met Het Belang van Limburg, “de stammentwisten houden aan.” Hij stelt ook vast dat de meeste parlementsleden meer met zichzelf dan met de partij bezig zijn: “Onderkruiperij, achterbaksheid, geraffineerde stemmingmakerij, alles is goed om zichzelf in de schijnwerpers te werken. De partijtop blijft hier blind voor, trekt de schouders op wanneer iemand aan de alarmbel trekt.” |
Wat lekker bourgondisch toch allemaal...
|
amai, dat is al de zoveelste die ze wegkapen bij het VB
Dedecker slaagt er in in opdracht van de tradiotionele partijen het VB kapot te maken. Feit is wel dat het VB al lang niet meer cool is, en LDD dit wel is vooral voor de jongeren en mensen die op zoek zijn naar vernieuwing. Wat hebben die stemmen voor VB nu eiegenlijk opgebracht ? niet veel,vergeven van de vreemdelingen, onveiligheid, corrupte justitie, agent aan de drugs, gestegen criminalliteit,... het is tijd dat we bekwame mensen krijgen die het wel kunnen oplossen, misschien met LDD, wie weet. |
hij zou een oplossing zoeken voor de Limburgse problemen. Dat werd de opdeling van de provincie in drie subregio’s om de kemphanen uit elkaar te halen.
limburgers die bekvechten , kom nou |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:cheer: |
oef, Lucien is dan toch een draad begonnen. Vroeg me al af waar die bleef.
|
gelukkig doen de groten der aarde,waaronder LDD politici, hier ook hun bijdrage af en toe,
is motiverend btw |
Toch een dikke proficiat voor John omdat hij een andere reden voor vertrek opgaf dan al die andere overlopers die (vaak na jarenlang lidmaatschap) plotseling tot de ontdekking kwamen dat ze het helemaal niet eens waren met het VB-programma...:roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
paf joost , vreet je gitaar verder op
|
Citaat:
![]() |
Effe benieuwd hoe John met Mimount Bousakla op zal kunnen schieten tijdens de LDD gezinsdag te Lalaland.
|
Citaat:
Weet U Pierette, Wanneer mag het blok dan ooit wel "cool" geweest zijn? Alleen al vanuit sociologische interesse zou ik deze uitspraak nader toegelicht willen zien. Aansluitend. Is Jean-Marie de nieuwste hip cat? |
Nu heb ik niets tegen Linda Vissers.
Maar waarom maakt die zo'n interessant parcours: 2004: Vlaams parlement 2007: Kamer (opvolger naar VP) 2009: Vlaams parlement (opvolger naar Kamer?) Met andere woorden: stem op ons, wij gaan wel bepalen wie zetelt? Welke partij gaat eens geloofwaardig de gebrekkige democratie in België aankaarten? Er zitten in die parlementen verdorie 50% (!) opvolgers of mensen die dankzij hun plaats op de lijst verkozen zijn. Ik heb daar vorig jaar eens een korte studie over gemaakt. Echt hallucinant. http://gent.kvhv.org/system/files/on.../OVzomer07.pdf |
Citaat:
|
Wat heeft die John Vrancken eigenlijk al gepresteerd, ik wist zelfs niet dat die Vlaams parlementslid was. Het is zo ne "afgeborstelde", verwondert me niks dat die naar LDD overstapt. (ik ga me eerst nog eens goed informeren, waarom die eigenlijk deserteert)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be