open kaart |
26 oktober 2008 12:49 |
Ik zal eens uitleggen hoe de vork precies aan de steel zit. Behalve van mij was STOOF een dubbelnick van :
- heet manneken;
- Cynicus;
- de geldmanniak ;
- Flip1 (zijnde de opvolger van het toen reeds meer dan één jaar verbannen heet manneken);
en
Luck (een nick die enkel maar de bedoeling had de verbanning van Cynicus te melden).
Heet manneken (en Flip1), Cynicus, de geldmanniak en STOOF waren totaal verschillende types die er elk een totaal andere stijl op nahielden. Het was in feite onmogelijk die totaal verschillende stijlen in één nick te verenigen.
Alleen Cynicus hield zich met politieke (en daarmee aanverwante) discussies bezig, en nam daarbij doorgaans (harde) rechtse standpunten in, maar lanceerde ook een aantal onconventionele denkpistes. Cynicus was van de hoger vermelde nicks relatief gezien veruit de meest actieve nick.
Heet manneken (en Flip1), de geldmanniak en STOOF waren nicks die louter waren aangemaakt bij wijze van ontspanning, en ze hadden aldus een louter ludiek karakter. Deze nicks waren niet zo vaak actief.
Alleen heet manneken is eens éénmalig (in het najaar van 2006) over de schreef gegaan en werd prompt verbannen, zonder enige waarschuwing. Vóór dat eenmalige ‘stoute’ bericht had heet manneken zelfs geen enkel banpunt.
Eind 2007 of begin 2008 werd de nick Flip1 gecreëerd die de opvolger was van het verbannen heet manneken. Flip1 heeft op ruim 7 maanden amper 18 berichten gepost, vooral in de rubriek “koetjes en kalfjes” . Nadat Flip1 begin augustus 2008 zowel in “Links” als in “Rechts” eenzelfde topic had gelanceerd, werd hij verbannen. Ik neem aan dat dat louter was omwille van het feit dat hij een dubbelnick was van heet manneken. In alle objectiviteit kan echt niet gezegd worden dat Flip1 over de schreef is gegaan.
Enkele dagen later werden ook Cynicus, de geldmanniak en STOOF verbannen, louter omwille van het feit dat ze dubbelnicks waren van Flip1 (de opvolger van heet manneken).
Kortom, Cynicus, de geldmanniak en STOOF werden verbannen louter omdat ze dubbelnicks waren van heet manneken. Ze werden pas bijna 2 jaar later verbannen dan heet manneken. Dat is helemaal niet ernstig, zeker als men beseft dat ze zich steeds keurig aan het forumreglement hebben gehouden.
Zelfs bij de verbanning van heet manneken kunnen vraagtekens worden geplaatst. Heet manneken is meerdere jaren af en toe eens actief geweest op het forum, en is slechts één keer over de schreef gegaan. Men had toen dat topic in kwestie gewoon kunnen verwijderen (wat overigens ook gebeurd is) en ze hadden heet manneken toen een ernstige waarschuwing (en eventueel een tijdelijke ban) kunnen geven, zeker als men rekening houdt met het feit dat heet manneken vóór dat topic zelfs geen enkel banpunt had.
Ik maak me geen illusies. Dit is mijn eerste en mogelijk ook meteen mijn enige bericht onder deze nick.
|