Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nieuw:SPA wil nieuw gehandicapte bij creëren"sociaal gehandicapten" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111030)

duveltje382 25 augustus 2008 09:26

Nieuw:SPA wil nieuw gehandicapte bij creëren"sociaal gehandicapten"

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VRT
"Statuut voor nodig"
ma 25/08/08 07:42 - Het OCMW van Antwerpen heeft zo'n 2.000 leefloners die nooit meer aan een job zullen geraken. Volgens voorzitster Monica De Coninck (foto) zijn zij sociaal onaangepast en kampen ze met psychische problemen.

De Coninck vraagt om die groep boven het leefloon te tillen omdat zij het anders hun hele leven moeten stellen met een uitkering van het OCMW.
Ga naar de toegankelijk versie van de content die nu volgt.
Pop-up
Insluiten
URL

Op deze plaats staat een flash die audio aanbiedt. Hieronder vindt u de informatie van deze audio en een link naar het fragment.
Monica De Coninck legt uit

Beluister het mp3-audiofragment.

"Deze mensen zijn niet inzetbaar op de arbeidsmarkt en zijn dus levenslang veroordeeld tot het minimum van het leefloon", zegt De Coninck. Zij wil dat de overheid het Vlaams Fonds voor Sociale Integratie van Personen met een Handicap uitbreidt.

Dat fonds springt voorlopig alleen maar bij voor mensen met een fysieke handicap en met zware psychische problemen. "Er moet een statuut komen voor sociaal gehandicapten die zeer moeilijk kunnen functioneren in onze maatschappij", vindt De Coninck.

En wat met de vele pensioenen die zelfs ONDER het leefloon zitten,vraag maar eens aan een aantal zelfstandigen ,of mensen die altijd weinig hebben verdient

Bhairav 25 augustus 2008 09:29

Het zou beter zijn het allemaal rustig te laten creperen, dan zijn we er van af.
Bij deze zou ik ook voor een hardere maatschappij gaan, dan voelen we dat we leven...

HAMC 25 augustus 2008 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3650389)
En wat met de vele pensioenen die zelfs ONDER het leefloon zitten,vraag maar eens aan een aantal zelfstandigen ,of mensen die altijd weinig hebben verdient

Ik zou zeggen die leggen de boeken maar neer en zoeken een strontjob voor 1100€ ergens bij hun ex-collega's zelfstandigen.

duveltje382 25 augustus 2008 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3650391)
Het zou beter zijn het allemaal rustig te laten creperen, dan zijn we er van af.
Bij deze zou ik ook voor een hardere maatschappij gaan, dan voelen we dat we leven...

:-D

Maar Uw ogen sluiten voor oudjes die meer dan 45 jaar hun klote verdemmen hebben afgedraait voor jullie snotters,en nu moeten toe komen met 650€ das dus onder het leefloon kan dan wel volgens U hé beste Bhairav :roll:
Stront SPAers :evil:

circe 25 augustus 2008 09:40

Ik vraag me af welke groep Monica in het vizier heeft.

- drugsgebruikers?
- taalonkundige migranten?
- aggressievelingen?

kortom er is een hele lijst van personen die onder het statuut "sociale handicap" kunnen vallen! Blijkbaar heeft ze het dus wel over mensen die géén werkloosheidsvergoeding hebben maar wèl OCMW steun: ze hebben dus nooit bijgedragen aan onze sociale voorzieningen.

Een mens (werknemer) gaat zich toch beginnen afvragen waarom enkel werknemers zoveel van hun inkomen moeten afstaan... en voor wie!
Misschien ineens heel Burkina Fasso naar Monica verwijzen? Dan heeft ze weer eens een doelgroep.

Hoe zou het met haar vorige project afgelopen zijn? CultuurKaartjes voor OCMW-trekkers om naar evenementen te gaan: Opera, Theater, tentoonstellingen... zo van die dingen! Blijkbaar was dat volgens Monica ook een noodzakelijkheid.

Bhairav 25 augustus 2008 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3650402)
Ik vraag me af welke groep Monica in het vizier heeft.

- drugsgebruikers?
- taalonkundige migranten?
- aggressievelingen?

kortom er is een hele lijst van personen die onder het statuut "sociale handicap" kunnen vallen! Blijkbaar heeft ze het dus wel over mensen die géén werkloosheidsvergoeding hebben maar wèl OCMW steun: ze hebben dus nooit bijgedragen aan onze sociale voorzieningen.

Een mens (werknemer) gaat zich toch beginnen afvragen waarom enkel werknemers zoveel van hun inkomen moeten afstaan... en voor wie!
Misschien ineens heel Burkina Fasso naar Monica verwijzen? Dan heeft ze weer eens een doelgroep.

Hoe zou het met haar vorige project afgelopen zijn? CultuurKaartjes voor OCMW-trekkers om naar evenementen te gaan: Opera, Theater, tentoonstellingen... zo van die dingen! Blijkbaar was dat volgens Monica ook een noodzakelijkheid.

Ze zijn dus niet inzetbaar en we zitten ermee.
Wat is uw voorstel?

Bhairav 25 augustus 2008 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3650400)

Maar Uw ogen sluiten voor oudjes die meer dan 45 jaar hun klote verdemmen hebben afgedraait voor jullie snotters,en nu moeten toe komen met 650€ das dus onder het leefloon kan dan wel volgens U hé beste Bhairav :roll:

Wie zegt dat ik dat denk?8O

duveltje382 25 augustus 2008 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3650406)
Wie zegt dat ik dat denk?8O

:oops:

Ik dacht dat :oops:

Bhairav 25 augustus 2008 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3650414)
:oops:

Ik dacht dat :oops:

:roll:

circe 25 augustus 2008 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3650404)
Ze zijn dus niet inzetbaar en we zitten ermee.
Wat is uw voorstel?

ze heropvoeden of terugsturen.

Bhairav 25 augustus 2008 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3650420)
ze heropvoeden of terugsturen.

Ok, de niet migranten dan.

HAMC 25 augustus 2008 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3650400)

Wie stemt zoals een slaaf wordt behandeld zoals een slaaf.

duveltje382 25 augustus 2008 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3650422)
Wie stemt zoals een slaaf wordt behandeld zoals een slaaf.

Geen SPAers nu in de buren he,schrik van een beetje waarheid te moeten aanhoren,
ps hoorden ik hier gisteren geen doodsbedreigingen van p.janssens,of heb ik dat maar gedroomd :cry:

circe 25 augustus 2008 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3650421)
Ok, de niet migranten dan.

heropvoeden dan.

en vindt U het nu persé nodig dat drugsverslaafden méér uitkering krijgen?

duveltje382 25 augustus 2008 10:00

2000 man van de Antwerpse loonlijst af wil zeggen meer van de rommel als" http://www.mas.be/ "

Bhairav 25 augustus 2008 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3650433)
heropvoeden dan.

Wees nu eens realistisch: die gaan nooit heropgevoed worden en zullen zich nooit laten heropvoeden.

vlijmscherp 25 augustus 2008 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3650433)
heropvoeden dan.

mensen van 40-50 jaar, heropvoeden?? en hoe zie jij dat dan? concreet dan hé.

circe 25 augustus 2008 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3650437)
Wees nu eens realistisch: die gaan nooit heropgevoed worden en zullen zich nooit laten heropvoeden.

dan moeten ze evenmin méér geld krijgen.

Bhairav 25 augustus 2008 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3650440)
dan moeten ze evenmin méér geld krijgen.

Maar dan stelen ze enzo, en dat is dan hun eigen schuld zeker?:roll:

Bhairav 25 augustus 2008 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3650439)
mensen van 40-50 jaar, heropvoeden?? en hoe zie jij dat dan? concreet dan hé.

Lekker militair he. En vernederend, want als dat in America lukt, zal dat hier ook wel lukken...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be