![]() |
Wat met onze lieve Maria
Lieve moeder van iedereen:?
Ja toch :-D Maria Lees zeker de ondertekst :-P |
Citaat:
|
Citaat:
De "Heilige Maagd" bestaat niet daarover is de bijbel duidelijk. Hoewel Christenen in het algemeen aan de moeder van Jezus refereren als de "Maagd Maria", lijkt de Bijbel ons te leren dat Maria en Jozef na de miraculeuze geboorte van Christus nog meer kinderen hadden. Er zijn ongeveer tien plaatsen in het Nieuwe Testament waar "broeders van de Heer" worden vermeld (Matteüs 12:46; Matteüs 13:55; Marcus 3:31-34; Marcus 6:3; Lucas 8:19-20; Johannes 2:12, 7:3, 5, 10; Handelingen 1:14; 1 Korintiërs 9:5). In Matteüs 13:55 en Marcus 6:3 bijvoorbeeld worden Jakobus, Josef, Simon en Judas de "broers" van Jezus genoemd en lijken zij tot dezelfde familie-eenheid als Jozef, Maria en Jezus te worden gerekend. De Heilige verering van Maria door de Rooms-Katholieken is dus niet meer dan een lokale traditie maar heeft niets te maken met het woord van de bijbel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mooi mooi mooi toch,ave Maria :-D
|
Naar al onze lieve moeders met al hune zorgen,Bravo ;-)
duveltje382 |
Citaat:
|
En voor diegene,die de euvele moed hebben de hedendaagse zienswijze van het dogma van "de maagdelijkheid van Maria" door te nemen :
http://www.geocities.com/jathu44/31smprvr_ehr Eerlijk gezegd, ik heb al dit "gekronkel" niet kunnen volgen.. 8-) Maar misschien kan iemand mij dit in het kort uitleggen ??? :-) |
Citaat:
Kunstmatige inseminatie? Door die duif? met een rietje? |
Citaat:
Hieronymus had een pathologische afkeer aan sexualiteit in ieder geval. |
Citaat:
|
De Maria-verering is een volksdevotie die niet heeft geleden onder de ontkerkelijking denk ik. De dogma's zijn een noodzakelijkheid niet alleen ter ere van Maria maar ook om duidelijk te stellen hoe en wanneer men tot Maria kan bidden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En altijd de posting achteraf aanpassen natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be