Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Ware Jacob(a) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111077)

Fiere Jood 26 augustus 2008 14:54

Ware Jacob(a)

Ik doe niet meer mee met de andere religieuze topics.
Iedereen mag denken dat zijn geloof de enige ware is.
Dus voor eens iets anders,een vraag aan iedereen :

Geloven jullie in de ware Jacob(a) ?
Geloven de gelovigen(Joden,Moslims,Christenen...) dat God een ideale partner heeft voor je klaar heeft?Zien de gelovigen na een scheiding hun ex als verkeerde keuze en niet de ware Jacob(a) of zien ze hem/zij wel als de ware maar treffen ze schuld aan het falen van hun huwelijk ?
Geloven de atheisten:lol: dat de natuur je naar de ware Jacob(a) kan leiden ?

Graag jullie meningen zonder enige mening te beledigen.

RodeLantaarn 26 augustus 2008 15:00

edit

RodeLantaarn 26 augustus 2008 15:03

edit

RodeLantaarn 26 augustus 2008 15:04

edit

edit

edit

edit

RodeLantaarn 26 augustus 2008 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3653170)
Ik doe niet meer mee met de andere religieuze topics.
Iedereen mag denken dat zijn geloof de enige ware is.
Dus voor eens iets anders,een vraag aan iedereen :

Geloven jullie in de ware Jacob(a) ?
Geloven de gelovigen(Joden,Moslims,Christenen...) dat God een ideale partner heeft voor je klaar heeft?Zien de gelovigen na een scheiding hun ex als verkeerde keuze en niet de ware Jacob(a) of zien ze hem/zij wel als de ware maar treffen ze schuld aan het falen van hun huwelijk ?
Geloven de atheisten:lol: dat de natuur je naar de ware Jacob(a) kan leiden ?

Graag jullie meningen zonder enige mening te beledigen.

Neen.

de "atheisten " (ziehier wie een mening beledigt) zien de natuur niet als een godsdienst die een ware "Jacob(a)" uitkiest voor hen. Weet je eigelijk wat atheïsme inhoudt?

Johan Bollen 26 augustus 2008 15:14

Waarom staat er zo'n smiley achter het woord 'atheisten', en wordt er daarnaa gevraagd geen meningen te beledigen? Lijkt alsof de levensvisie van openingsposter gepaard gaat met enige superioriteitsgedachten. Spijtig.

Er zijn mensen die beter bij je passen dat anderen. Ze tegenkomen en er een relatie mee beginnen hangt van vele factoren af, maar het zou mij verwonderen dat een 'opperwezen' zich zou bezighouden als een koppelaar. Dat is wat te veel gevraagd van hem/haar/het.

Verliefdheid kan soms overkomen als voorbeschiktheid.

RodeLantaarn 26 augustus 2008 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 3653207)
Neen.

de "atheisten :lol:" (ziehier wie een mening beledigt) zien de natuur niet als een godsdienst die een ware "Jacob(a)" uitkiest voor hen. Weet je eigelijk wat atheïsme inhoudt?

Fiere Jood 26 augustus 2008 16:59

Gelieve on topic te blijven.
Johan Bollen bedankt om als eerste een antwoord te geven.
Ik heb zeker geen superioriteitsgedachten,lees de rest van mijn berichten.
De smillie gaan niet op het woord atheisten maar op geloof.(Geloven de atheisten)
Want als ik me niet vergis geloven atheisten niet in iets en is mijn vraag overbodig of misschien bewijst me iemand anders.
Met beledigen bedoel ik : de Koran is een belachelijke boekske,Jezus heeft nooit bestaan,de Joden zijn verkeerd bezig want ze hebben de ware Messias Jezus niet aanvaard,enz.....
Dat gebeurd in alle topics en verpest alles.

Om te antwoorden,volgens Joods geloof wordt er 40 dagen voor iemand geboren is beslist met wie hij/zij gaat trouwen.
Morgen ga ik meer over zeggen.

okke 26 augustus 2008 17:30

Stel dat voor elk mens één ander mens de ware partner is. En stel dat er geen god of goddelijke sturing is die deze twee mensen tot elkaar brengt. Dan zullen er maar bar weinig huwelijken zijn tussen Jacobs en hun ware Jacoba's.

Ik denk dat er voor elk mens niet slechts één ware Jacob(a) is.

Bertie 26 augustus 2008 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3653170)
Geloven de atheisten dat de natuur je naar de ware Jacob(a) kan leiden?

Volgens Darwinisten heet ze Lucy.

RodeLantaarn 26 augustus 2008 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3653434)
De smillie gaan niet op het woord atheisten maar op geloof.(Geloven de atheisten)
Want als ik me niet vergis geloven atheisten niet in iets en is mijn vraag overbodig of misschien bewijst me iemand anders.
Met beledigen bedoel ik : de Koran is een belachelijke boekske,Jezus heeft nooit bestaan,de Joden zijn verkeerd bezig want ze hebben de ware Messias Jezus niet aanvaard,enz.....
Dat gebeurd in alle topics en verpest alles.

Om te antwoorden,volgens Joods geloof wordt er 40 dagen voor iemand geboren is beslist met wie hij/zij gaat trouwen.
Morgen ga ik meer over zeggen.

a-theisme= zonder geloof.

Preuße 26 augustus 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 3653594)
Volgens Darwinisten heet ze Lucy.

:lol: :lol: :lol:

Preuße 26 augustus 2008 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 3653223)
Waarom staat er zo'n smiley achter het woord 'atheisten', en wordt er daarnaa gevraagd geen meningen te beledigen? Lijkt alsof de levensvisie van openingsposter gepaard gaat met enige superioriteitsgedachten. Spijtig.

Ja, dat zouden atheïsten nooit doen hè, zich bezondigen aan het de overtuiging van de eigen superioriteit?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_nl
Hippies hebben wel aandacht gevraagd voor de natuur. Dat kunnen we van onze kerkelijke parasietjes niet zeggen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pennywise
Beter ineens alle gelovige mensen opruimen zijn we ineens met 4 miljard minder en hebben we nog een kans om de mens te redden op onze aardkloot.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Maar ik woon in Belgie, een land waarvan de inwoners dom worden gehouden met het Christendom. Vandaar dat we daar op schieten. We kiezen onze vijand niet zelf, onze vijand zit IN OUR FACE.

liberalist_NL 26 augustus 2008 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3653434)

Als jij legitiem commentaar als beledigingen beschouwt ga je het nog zwaar krijgen.

liberalist_NL 26 augustus 2008 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3653888)
Ja, dat zouden atheïsten nooit doen hè, zich bezondigen aan het de overtuiging van de eigen superioriteit?

Berichten lezen zonder ze te interpreteren is ook wat Pruisen telkens de oorlog in leidde.

lollysticky 26 augustus 2008 20:25

wat een dom begin

1) 'geloven' als werkwoord heeft meerdere verklaringen he... er is meer dan de religieuze kant van het werkwoord..

2) ik ben zelf een atheïst. U roept hier op om te discussieren zonder beledigingen en dergelijke ("respect" en dergelijke), maar 'lachen' met iemand die niet tot de door-u-goedgekeurde-geloofsovertuigingen behoort, valt daar blijkbaar niet onder... Spijtig... u heeft deze discussie vernietigd nog voor ze van start kon gaan...

Elio di Supo 26 augustus 2008 20:54

Waarom zou iemand nog proberen om een dame het hof te maken? God heeft immers al iemand voor jou uitgezocht. Daarnaast schept dit een gevaarlijk precedent. Partnergeweld e.d. zouden aldus ondergeschikt worden aan de voorbestemdheid.

Bovendien stellen we vast dat in veel gevallen een verkeerde partnerkeuze wordt gemaakt of zijn er mensen die nooit een partner hebben gehad. Ik denk dat dit soort bijgeloof alleen maar kan dienen om gearrangeerde huwelijken te rechtvaardigen. Je vader zou ook een substituut kunnen zijn voor God in archaische patriarchale samenlevingen nietwaar?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be