![]() |
de "Bretel van Brussel" als antwoord op de Gordel...
linkie naar hln.be
ik heb et nu pas ontdekt op de site :lol: ik moest eens lachen... niet zozeer om de activieit (voor mijn part organiseren ze zoveel familie-evenementen als ze willen), maar omwille van: - willen ze nu echt de Gordel de loef afsteken? een evenement dat zoveel volk trekt :-P - weet iemand waarom ze de naam 'Bretel' gekozen hebben? (ja ik ben te lui om naar hunne site te surfen, als he daar staat) |
Waarom niet de jarretel?
|
Citaat:
|
de dag komt dat ze hun eigen broek zelf moeten ophouden.
|
Leuke initiatief.
|
Citaat:
en 't valt ni op 95 % van de namen die er voorlopig opstaan is allemaal francophoon |
Citaat:
|
jonges ik sta er ook op :)
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.de-bretel.be/fr/index.php : "LA BRETELLE DE BRUXELLES-PERIPHERIE" "Départ �* Wezembeek-Oppem �* 10h00" |
Citaat:
|
Citaat:
'VLAAMS OP KEERZIJDE' Ze weten nog niet eens dat de taal gesproken door de meerderheid van België niet het Vlaams is, maar wel het Nederlands. Alweer een onderhuidse verwijzing om onze taal als Vlaams te bestempelen, en aldus als een patois, een boerentaaltje, dat wacht op cultivering, lees vervangen dient te worden door het frans en haar superieure cultuur. Bah, pure lingo-racisten en opgeblazen franco-fascisten ! :hitler: |
Citaat:
Bij de "Nederlands/Hollandse" programma's staat gewoon "Nederlands". |
Ik ga me inschrijven met een 80 mensen (100 is 't maksimum heb ik gemerkt), ze gaan euforisch worden ... oei, den humo gaat mij ontmaskeren ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het routeblad van Yvan de Beauffort
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb de lijst met namen van deelnemers bekeken. Verontrustend is dat er nogal wat adellijke namen tussen zitten, sommigen vermelden hun titel of scharniernaam wel niet. Het zijn dan nog adellijke families die niets met Brussel of de rand te maken hebben, ik vraag me af waarom zich hun naam verbinden aan zulke nogal duidelijk partijdige en daarmee anti-Belgische evenementen? Het meest triestige voorbeeld hier is de naam Sebastien Breydel de Groeninghe (een advocaat) te zien opduiken. Dat zijn de rechtstreekse nazaten van Jan Breydel! De andere adellijke families komen een beetje van overal maar niet uit Brussel. Ook opvallend is dat het allemaal de jonge snaken van hun clan zijn. Moesten de ouderen nog leven, ze zouden een pandoering rond hun oren krijgen vrees ik. Ik vermoed dat de emails eerst en vooral het adresboekje van de inrichter bereikt hebben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be