![]() |
Moet Turkije Turan oprichten samen met de andere Turanische landen?
Turan is het droomland van de Turken waarin alle Turkse volkeren verenigd zijn. Ik heb op internet gezocht naar Turan en ik heb iets opvallends geconstateerd. Op Turanische sites zijn er ook veel Koreanen en Hongaren te vinden. Die Hongaren en Koreanen willen zich ook bij dat rijk aansluiten. De Turken op de site delen de mening dat zij er ook bij horen. Het schijnt dat Turken, Mongolen, Koreanen, Japanners, en Hongaren dezelfde oorsprong hebben. Turan zou dan volgens hen moeten bestaan uit:
- Turkije - Azerbaijdzan - De Centraal Aziatische Turkse republieken - Hongarije - Noord- en Zuid-Korea - Japan - Mongolie Zien jullie zo een rijk zitten? |
Als al die landen per referendum ervoor kiezen heb ik er vrede mee. Hoort Finland en de Sami volkeren dan ook in dat rijtje thuis?
|
Citaat:
Israel is niet Turks maar wel bevriend. |
Ik denk dat de vraag of wij dat zien zitten niet relevant is. Maar ziet u dit "Turan" als een werkelijk eengemaakte unie of eerder een los samenwerkingsverband waar de lidstaten hun autonomie blijven bewaren?
|
Het zou misschien dezelfde opzet kunnen hebben als de Europese unie waarbij de verschillende landen toch souverein zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
--- Als de Turkse volkeren zich hecht met elkaar verbonden voelen zie ik geen probleem waarom ze niet bij elkaar kunnen trekken. |
Citaat:
|
Citaat:
Sindsdien is er een duidelijke toenadering tussen Turkije en Iran, o.a. om het door de VS gesteunde terrorisme te bestrijden. Turkije wordt rijker en sterker en heeft zich duidelijk geëmancipeerd van de VS en zal vanaf nu op basis van haar eigen belangen allianties smeden met buurlanden. |
Citaat:
De Turks-Israelische banden zijn veel sterker en belangrijker dan je denkt. Olie uit de BTC pijplijn vloeit naar Israel. Ook levert Turkije water. Israel en Turkije ontwikkelen samen ook wapens. De vriendschap tussen de landen is voor beide landen zeer belangrijk. |
Complete nonsens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wtf hebben die aziatische landen met turkije te maken... ?
|
Citaat:
Niets, behalve dan in de hersenspinsels van sommige dromers. |
Citaat:
De Khazaren waren een Turks volk dat zich tot het Jodendom bekeerden. Ik denk dat er onder de Israëli's nog een paar afstammelingen van Khazaren rondlopen. |
Citaat:
Klopt! Turkije is europees en kan zich beter met Europa bezighouden. :mrgreen: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be