jbl |
27 augustus 2008 20:52 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoV
(Bericht 3654812)
Het valt op dat bepaalde partijen, zelfs Vlaams Nationalistische, op zoek gaan naar een nieuw fris allochtoon gezicht, hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd door het succes van Obama. Maar de vraag is natuurlijk 'Hoe laat je het Vlaamse gedachtegoed stroken met een niet Vlaams gezicht?'
|
Tja een dergelijke typisch vlaams nationalistische uitspraak typeert het huidige vlaams nationalistische discours.
Kan je mij eens uitleggen, wat een vlaams gezicht is, zijn hier bepaalde voorgeschreven afmetingen van mond, neus, oren, welke kleur van ogen draagt de voorkeur? Eventueel te verduidelijken met een foto van hoe alle echte vlamingen er moeten uitzien, ik hoop alleszins dat ik niet aan de uiterlijke voorwaarden voldoe.
Het beeld van een echte vlaams nationalist even toelichten?
Bij voorkeur kaal (geschoren of van nature), zwart gekleed met legerbotinnen (liefst niet van het Belgische leger). Aangevuld met een zwart T- shirt met obscure opschriften afgewerkt met een leren gilletje. Als atributten een zelfgerolde sigaret, enkele tatoes op de armen, een vlag en een trommel. Moeten wij er zo allemaal gaan uitzien?
|