Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Waarschuwing: Calimero kan u een ban opleveren... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111128)

drosophila 27 augustus 2008 19:18

Waarschuwing: Calimero kan u een ban opleveren...

Een prentje van Calimero posten levert je een ban van een paar dagen op. Behalve dat posten van louter afbeeldingen in K&K zou horen (waar staat dat precies in het forumreglement???), kreeg ik niet veel uitleg van de voor de rest nogal overijverige mod.

Pietje 27 augustus 2008 19:38

Welcome back, Droso 8-)

drosophila 27 augustus 2008 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3655929)
Welcome back, Droso 8-)

Dag Piet.
Mocht het je benieuwen: hier kan je nog zien wat ik op mijn kerfstok heb: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2097
Goed voor 5 strafpunten. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er een 'linkiewinkie' gepakt moest worden, om welke reden dan ook...

Pietje 27 augustus 2008 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 3655939)
Dag Piet.
Mocht het je benieuwen: hier kan je nog zien wat ik op mijn kerfstok heb: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2097
Goed voor 5 strafpunten. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er een 'linkiewinkie' gepakt moest worden, om welke reden dan ook...

Voor "sommigen" ben je uiteraard een storende factor.
Anderen, waaronder mezelf, genieten dan weer van je postings.
So, don't you dare (;-)) to give up 8-)

drosophila 27 augustus 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3655946)

Wat me verontrust is, dat die "sommigen" wel heel gemakkelijk de mods kunnen manipuleren.

manta 27 augustus 2008 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 3655951)
Wat me verontrust is, dat die "sommigen" wel heel gemakkelijk de mods kunnen manipuleren.

:?
Wil je geloven dat aan de andere kant van het politieke schouwspel er mensen zijn die hetzelfde zeggen ???
Maar 5 strafpunten is precies wel veel voor een fotooke ...En bijlange niet genoeg voor een ban ... 8O
Enfin , 't was maar voor een paar dagen , dus 't viel nog mee ... ;-)

De Waal 27 augustus 2008 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 3655951)

:-D
Yep, Drosophila sommige zijn zeer licht op hun teentjes getrapt. vooral ons katje die je geeft in je link.
Blij dat je terugbent, je postings zijn subliem......

drosophila 27 augustus 2008 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3655967)
:?

Maar 5 strafpunten is precies wel veel voor een fotooke ...En bijlange niet genoeg voor een ban ... 8O

Zeg dat wel. Bovendien kan je je afvragen of "louter" een smiley (= een afbeelding) posten dan ook niet even zwaar bestraft moet worden. Met andere woorden: mochten de almachtige mods consequent zijn, dan zou het hier een heel leeg forum zijn...

netslet 27 augustus 2008 20:11

:mrgreen:

Anderzijds vind ik niet dat je daarvoor enige strafpunten zou verdienen.

Allez, misschien tot over een paar dagen. ;)

manta 27 augustus 2008 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 3655979)
Zeg dat wel. Bovendien kan je je afvragen of "louter" een smiley (= een afbeelding) posten dan ook niet even zwaar bestraft moet worden. Met andere woorden: mochten de almachtige mods consequent zijn, dan zou het hier een heel leeg forum zijn...

Ah neen , enkel een smiley posten mag idd ook niet ...
Best begrijpelijk dat ze in de "serieuzere" subfora het niveau wat hoger willen houden dan op bv. k&k , en daarvoor de postings ook inhoudelijk willen houden .
Wat mss wel kan zijn is dat die calimero stilaan een beledigende bijklank krijgt en ze daarom ingrijpen ... Dus dan zal ik u maar gene poco noemen voor alle veiligheid, straks vinden ze dat ook beledigend klinken ... :-D

drosophila 27 augustus 2008 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3655990)
Wat mss wel kan zijn is dat die calimero stilaan een beledigende bijklank krijgt en ze daarom ingrijpen

Neen hoor, het ging alleen om zogezegde spam:

Citaat:

Geachte,

Gelieve de discussie niet te bevuilen met louter afbeeldingen, daarvoor kan u terecht in K&K.

Mvg,

-------

This infraction is worth 5 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never expire.
Opmerkelijk ook dat de mod een waardeoordeel velt (bevuilen)... waar is de neutraliteit?

Savatage 27 augustus 2008 20:34

Zo moeilijk is het forumregelement nu toch ook weer niet om te begrijpen.

drosophila 27 augustus 2008 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3655990)
Ah neen , enkel een smiley posten mag idd ook niet

En waar ergens staat dat in het forumreglement??

Starfire 27 augustus 2008 20:40

Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.

drosophila 27 augustus 2008 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starfire (Bericht 3656049)
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.

Wel, al wie kan lezen kan eenvoudigweg vaststellen dat ik in die bewuste draad nog wel andere berichten heb gepost. Ik heb mij dus in die discussie helemaal niet "beperkt" tot die ene afbeelding.

Den Ardennees 27 augustus 2008 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3655946)

pfft, misschien moest ff de indruk gewekt worden dat de moderatie niet alleen rechtsen bant en straft. Dat is bij deze dan mislukt:roll:

Starfire 27 augustus 2008 20:49

U heeft inderdaad nog andere berichten gepost, anders had u een permanente ban gehad (cf. forumreglement).

In K&K hebben we geen probleem met het plaatsen van enkel afbeeldingen maar in de andere subfora (de meer serieuze subfora) gaan we ervan uit dat daar op een ietwat ander niveau gediscussieerd kan worden dan in K&K. Louter afbeeldingen (die in se niets met het onderwerp in kwestie te maken hebben) of louter smiley's worden berispt. Afbeeldingen die ter illustratie dienen om een onderwerp te verduidelijken mogen uiteraard ook.

drosophila 27 augustus 2008 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3656062)
pfft, misschien moest ff de indruk gewekt worden dat de moderatie niet alleen rechtsen bant en straft. Dat is bij deze dan mislukt:roll:

Ik ben wel al eerder berispt. Ik heb al eerder strafpunten gekregen. Telkens zeer terecht.
Deze keer was het zo overduidelijk onterecht.

Savatage 27 augustus 2008 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 3656054)
Wel, al wie kan lezen kan eenvoudigweg vaststellen dat ik in die bewuste draad nog wel andere berichten heb gepost. Ik heb mij dus in die discussie helemaal niet "beperkt" tot die ene afbeelding.

Je wordt dan ook niet geband omwille van je reacties in een thread, maar omwille van je reactie in een post. In de post (die jezelf hierboven al hebt aangehaald) maak je jezelf duidelijk schuldig aan een overtreding van het forumregelement.

drosophila 27 augustus 2008 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starfire (Bericht 3656065)
U heeft inderdaad nog andere berichten gepost, anders had u een permanente ban gehad (cf. forumreglement).

In K&K hebben we geen probleem met het plaatsen van enkel afbeeldingen maar in de andere subfora (de meer serieuze subfora) gaan we ervan uit dat daar op een ietwat ander niveau gediscussieerd kan worden dan in K&K. Louter afbeeldingen (die in se niets met het onderwerp in kwestie te maken hebben) of louter smiley's worden berispt. Afbeeldingen die ter illustratie dienen om een onderwerp te verduidelijken mogen uiteraard ook.

Ach, ik heb het al lang begrepen, Starfire... Ik kijk dan ook uit naar uw ingrijpen bij soortgelijke halsmisdaden wanneer die gepleegd worden door rechtse forumleden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be