Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Discussies uitkuisen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111152)

Txiki 28 augustus 2008 11:33

Discussies uitkuisen

Is er een mogelijkheid om discussies "uit te kuisen"? Ik wil daarmee zeggen: als de off-topic-discussie zo ver gaat dat die helemaal niets meer met het onderwerp van de discussie te maken heeft, kan die off-topic-discussie dan gesloten of verwijderd worden?

Concreet voorbeeld is wat er gebeurt met de discussie over een vlag voor een eventuele confederatie (zie rubriek "staatsinrichting").

Edit: ik was "heeft" vergeten.

FDM 28 augustus 2008 11:37

op sommige fora kan de starter eender welk comment wissen , zelfs posters blokkeren

Txiki 28 augustus 2008 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3656950)
op sommige fora kan de starter eender welk comment wissen , zelfs posters blokkeren

Zo ver hoeft dat niet te gaan. Maar enig serieux is vaak wel ver zoek. En aangezien we niet persoonlijk mogen worden, doe ik dat ook niet. Hoewel ik er stilaan best wel strafpunten voor over heb.

Zwartengeel 28 augustus 2008 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3656950)

Ook niet echt de bedoeling, want zo bestaat het risico dat iedere discussie uitmondt in één grote masturbatiedraad waarin het eigen gelijk opgehemeld wordt en geen kans meer is op een weerwoord.

De_Laatste_Belg 28 augustus 2008 11:57

Ik vermoed dat je daarmee ook over mijn posts spreekt. Ik heb gewoon getracht om de onjuistheid van de post met die nazivlag aan te tonen. Ik vind die vlag daar zeer storend en heb er lang met mijn lange vingers af gebleven in de ijdele hoop dat ze wel zal verwijderd worden door de moderatoren. Maar die vlag werd keer op keer geciteerd met de foto erbij. Ik heb ook getracht om ondanks alle afwijkingen terug te keren naar het originele probleem.

Maar ja, ik ga akkoord om hele de toestand over nazisme en het koppelen van Vlaams aan nazisme maar op te ruimen. Inbegrepen mijn posts over het onderwerp natuurlijk.

vlijmscherp 28 augustus 2008 12:21

op politicsinfo gebeurt dit af en toe.

Rudy 28 augustus 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3656942)
Is er een mogelijkheid om discussies "uit te kuisen"? Ik wil daarmee zeggen: als de off-topic-discussie zo ver gaat dat die helemaal niets meer met het onderwerp van de discussie te maken heeft, kan die off-topic-discussie dan gesloten of verwijderd worden?

Ik vind niet dat de topicstarter moet worden gestraft omdat iemand zich niet aan de spelregels houdt.

Ik ben tegen het sluiten van een topic, zeker niet als het onderwerp relevant is. Als er totaal off-topic wordt gediscussieerd kan iemand nog steeds de on-topic de draad weer oppikken, wat ook al eens gebeurd. Er bestaat nog altijd een forumreglement waarin wordt gevraagd on-topic te blijven.

-=EXCALIBUR=- 28 augustus 2008 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3656994)
Maar ja, ik ga akkoord om hele de toestand over nazisme en het koppelen van Vlaams aan nazisme maar op te ruimen. Inbegrepen mijn posts over het onderwerp natuurlijk.

Het is de enige stok die ze hebben om te slaan maar het went wel. Het doet mij helemaal niets meer dat ze in ieder topic opnieuw het "naziverleden" er bij halen. Uiteindelijk heb ik daar geen bal mee te maken omdat het ver voor mijn tijd was.

Txiki 28 augustus 2008 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3657199)
Ik vind niet dat de topicstarter moet worden gestraft omdat iemand zich niet aan de spelregels houdt.

Ik ben tegen het sluiten van een topic, zeker niet als het onderwerp relevant is. Als er totaal off-topic wordt gediscussieerd kan iemand nog steeds de on-topic de draad weer oppikken, wat ook al eens gebeurd. Er bestaat nog altijd een forumreglement waarin wordt gevraagd on-topic te blijven.

Niemand vraagt hier een topic te sluiten...

Anna List 28 augustus 2008 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3656942)

Concreet voorbeeld is wat er gebeurt met de discussie over een vlag voor een eventuele confederatie (zie rubriek "staatsinrichting").

Edit: ik was "heeft" vergeten.

is dat 'off topic' gaan niet strijdig met t reglement dan ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be