Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Topcriminelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111158)

Scherven A. Mok 28 augustus 2008 13:41

Topcriminelen

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...dernemer.dhtml

De grens tussen topcriminelen en topmanagers wordt steeds waziger. Tomcriminelen doen zich graag voor als topmanagers en volgens mij zijn er een pak topmanagers die ervan dromen topcrimineel te zijn. Allemaal hebben ze een boel advocaten bij de hand en gaan de grenzen van de wet, het fatsoen, ... verkennen en door lobbying zelfs verleggen.

monza 28 augustus 2008 13:57

Ah als ge advocaten rond u hebt zijt ge een crimineel dus?
Ook een bizarre redenering.

Scherven A. Mok 28 augustus 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3657248)

Dat heb ik niet geschreven, wat een bizarre redenering brengt je daar eigenlijk toe dat zo op te vatten ?

monza 28 augustus 2008 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3657213)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...dernemer.dhtml

De grens tussen topcriminelen en topmanagers wordt steeds waziger. Tomcriminelen doen zich graag voor als topmanagers en volgens mij zijn er een pak topmanagers die ervan dromen topcrimineel te zijn. Allemaal hebben ze een boel advocaten bij de hand en gaan de grenzen van de wet, het fatsoen, ... verkennen en door lobbying zelfs verleggen.

Ge kunt zelf toch nog wel lezen wat ge hebt getikt hier of niet?
U beweert dat topmanagers dromen om topcrimineel te zijn en dat ze allemaal een boel advokaten hebben. En die hebben ze dan om de grenzen van de wet af te tasten en zelfs te verleggen als ze kunnen.
Lobbying is niet illegaal en advokaten hebben de meeste managers om hun te beschermen tegen malafide personen bvb topcriminelen.
Het is nog niet de omgekeerde wereld zoals u er probeert van te maken, maar u zou wel al passen in 1 van de 2 vakjes want ontkennen is blijkbaar uw enige capaciteit.

giserke 28 augustus 2008 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3657269)
Dat heb ik niet geschreven, wat een bizarre redenering brengt je daar eigenlijk toe dat zo op te vatten ?

Misschien de veralgemening dat U topmanagers bestempelt criminele feiten na te streven?

Scherven A. Mok 28 augustus 2008 14:27

Ik ga gewoon verder in de trant van het krantenartikel. Daar gaat het ook over veel topcriminelen, niet over allemaal. Mijn allemaal sloeg op topcriminelen en topmanagers. Beide had beter geweest.

Scherven A. Mok 28 augustus 2008 14:31

Allemaal die bankschandalen die steeds vrij vlug de doofpot in gaan, die verjaren, .... corruptie, pure criminaliteit. Die topcriminelen voelen zich in dat milieu wel thuis. Soort zoekt soort.
Als je een pak sigaretten pikt beland je in het gevang. Zet je de gemeenschap in haar hemd ga je vrijuit.
Is altijd zo geweest, zal wel altijd zo blijven. Ontkennen is ik weet niet wat. Zeer raar.

piraat 28 augustus 2008 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3657248)

Het kan u als crimineel wel helpen om omringd te zijn door advocaten...als je er de middelen voor hebt. Je moet dus wel een succesrijke crimineel zijn , die goed zijn toast met kaviaar verdient.

piraat 28 augustus 2008 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3657319)
Ik ga gewoon verder in de trant van het krantenartikel. Daar gaat het ook over veel topcriminelen, niet over allemaal. Mijn allemaal sloeg op topcriminelen en topmanagers. Beide had beter geweest.

Topcriminelen kunnen wel topmanagers worden, eens en vooral ze genoeg verdiend hebben met hun schurkenstreken om een legale zaak te beginnen. En topmanangers kunnen wel eens tot criminele feiten overgaan om een legale zaak , waarbij moeilijkheden optreden, toch te doen lukken.
Elke topcrimineel streeft er trouwens naar om respectabel te worden, enkele uitzonderingen daarbuiten gelaten. Kijk maar naar de Maffia, die hun kroost word naar de beste scholen gestuurd, en het oneerlijk verkregen fortuin via legale zaken terug in het legale economische circuit gepompt. Veel verschillen tussen topmanangers en topcriminelen zie ik in feite niet.

Scherven A. Mok 28 augustus 2008 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3657447)
Topcriminelen kunnen wel topmanagers worden, eens en vooral ze genoeg verdiend hebben met hun schurkenstreken om een legale zaak te beginnen. En topmanangers kunnen wel eens tot criminele feiten overgaan om een legale zaak , waarbij moeilijkheden optreden, toch te doen lukken.
Elke topcrimineel streeft er trouwens naar om respectabel te worden, enkele uitzonderingen daarbuiten gelaten. Kijk maar naar de Maffia, die hun kroost word naar de beste scholen gestuurd, en het oneerlijk verkregen fortuin via legale zaken terug in het legale economische circuit gepompt. Veel verschillen tussen topmanangers en topcriminelen zie ik in feite niet.

Voila.

FDM 28 augustus 2008 20:01

Allemaal hebben ze een boel advocaten bij de hand en gaan de grenzen van de wet, het fatsoen, ... verkennen en door lobbying zelfs verleggen.

dit kan als een schok overkomen voor sommigen : goed 50% van onze parlementairen zijn jurist

piraat 28 augustus 2008 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3657876)
Allemaal hebben ze een boel advocaten bij de hand en gaan de grenzen van de wet, het fatsoen, ... verkennen en door lobbying zelfs verleggen.

dit kan als een schok overkomen voor sommigen : goed 50% van onze parlementairen zijn jurist

De wetten goed kennen kan helpen ze zonder ongelukken te omzeilen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be