Jazeker |
28 augustus 2008 20:48 |
Onze media... je moet er trots op zijn.
Citaat:
Dalai lama opgenomen in ziekenhuis

DHARMSALA - De dalai lama is donderdag gehospitaliseerd in de Indiase stad Mumbai. De geestelijke leider van de Tibetanen kloeg over 'hinder aan de buik', zo meldde zijn administratie. Gisteren raakte al bekend dat de dalai lama oververmoeid is.
De gezondheid van de leider in ballingschap veroorzaakt evenwel geen grote ongerustheid, luidde het nog.
De dalai lama had woensdag al zijn publieke verplichtingen voor de komende drie weken afgezegd wegens 'uitputting'. Een medisch onderzoek donderdag in Mumbai stond sowieso al op het programma.
'Er is geen enkele reden tot grote ongerustheid [...] maar hij is in een ziekenhuis van Mumbai opgenomen omdat hij een zekere hinder aan de buik voelde', verklaarde een secretaris van de dalai lama vanuit het ballingsoord Dharamsala.
De 73-jarige geestelijke leider zou normaal zaterdag een symbolisch 'wereldwijde' hongerstaking van 12 uur leiden om de aandacht op de Tibetaanse zaak te houden nu de Olympische Spelen in Peking afgelopen zijn. Al zijn volgelingen wereldwijd zouden aan de actie deelnemen. Maar zijn 'deelname' is nu geschrapt.
Woensdag raakte al bekend dat zijn geplande bezoeken aan Mexico en de Dominicaanse Republiek afgelast zijn.
|
Onze onafhankelijke journalistiek krijgt weer een medaille. Let vooral op de aanhalingstekens rond die 'deelname'. Die heb ik er niet geplaatst, die stonden er in het artikel.
Bron
Zelfs in Nederland is er een meer kritische pers dan hier. Daar hebben ze ECHTE journalistiek. Ik heb sinds jaar en dag mijn krant opgezegd en ik heb nu nog enkel een abo op de Knack. Want enkel daar kan je nog een kritische kanttekening krijgen. Had ik meer tijd om te lezen, dan zou ik me ook abboneren op De Tijd maar ik vind het jammer dat die krant zich heeft teruggeplooid op voornamelijk economisch nieuws terwijl ze voor hun rollback wel echt goed bezig waren.
Nu ja... Ik zal als journalist maar eens over je zeggen dat je "hetero" bent. of zo. Zulks nieuws kan je toch niet meer accepteren?
|