![]() |
Shweeb - gewoon doen.
Hier zie ik nog een niche-toekomst in zie.
Heel goedkoop, heel efficiënt, heel leuk, heel praktisch, heel gezond, heel proper en heel safe: http://shweeb.co.nz Human-powered monorail. Laten we dat eens bouwen in een studentenstadje zoals Leuven ofzo. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Poll: Gegeven de volgende feiten: -Gemiddelde snelheid voor een gemiddelde "fietser": 45 km/u -Fietsers kunnen een meer efficiënte trein vormen -Veilig, goedkoop, weinig onderhoud -Een "pay per trip" systeem dat per kilometer 10 tot 100 keer goedkoper is dan zowel auto als treinverkeer -Voldoende "pods" op elk gegeven moment Zou u daar dan dagelijks naar uw werk mee fietsen, gesteld dat u 20 kilometer per dag doet (10 heen, 10 terug; telkens een kwartiertje), en gesteld dat er een rail tot op 500 meter van zowel uw huis als uw werkplaats te vinden is? |
PS: zij die er al in gereden hebben, spreken over "ginormous amounts of fun".
Je swingt in de bochten. Misschien zal deze fun-factor snel verdwijnen wanneer je gewoon bent in de Shweeb te rijden, hoewel ik daar niet zo zeker van ben. Met een scootertje rijden blijft toch ook altijd leuk, zelfs als je er al jaren mee rondrijdt. Ginormous amounts of fun. |
't Is droog, 't ziet er betrekkelijk veilig uit, 't is sociaal, 't is goed voor de condiese, 't is goedgekeurd!
:-D |
:D
Hilarisch!!! Zit er zuivere lucht in zo'n koker ding? Is hopelijk wel vrij stevig, want nu obesitas epidiemologische vormen gaat aannemen. :oops: ;) |
Tof, een polycarbonaat zetpil met vergrootglasfunctie.
Ik als luie donder hang me in rail X naar 't werk, goed op tijd, en laat me voortduwen door de 15 collega's die achter me op dezelfde rail hangen. |
Ik wil wel maar wanneer ik rondom me kijk ....
|
Citaat:
Post van de week! :rofl: |
Ik zorg niet graag voor een dissonante noot, maar ik denk dat zoiets wel heel veel rug- /nekpijn oplevert, bij mensen die daar gevoelig voor zijn toch.
|
Citaat:
|
Doet me denken aan South park.
|
Citaat:
Een tragere rijder kan worden voortgeduwd door een sterkere, zonder dat de sterkere proportioneel veel meer moeite moet doen, omwille van het 'slipstream effect'. Of zoiets: Citaat:
|
Dus weer een nieuwe infrastructuur. Is een gewone fiets niet goed genoeg?
Waar gaat men die rails hangen, boven het fietspad of boven de rijweg? Hoe zit het met haltes? Als ik naar A moet en die achter mij naar B dan moet de hele rij wachten tot ik uitgestapt ben, als er kort na elkaar zo'n 20 mensen uit moeten veroorzaakt dit wel wat oponthoud. Wat gebeurt er met het lege zitje? Wordt dat ergens neergezet? Hoeveel plaats is er nodig voor al die lege zitjes ingeval er weinig gebruikers zijn? Of blijven de lege hangen en moeten die verder geduwd worden door de andere gebruikers? |
Nee, ik ben te lui.
|
Citaat:
Ik wou meer effe peilen naar het algemene idee. De infrastructuur is wel zeer goedkoop, dus dat mag wellicht geen bezwaar zijn. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar natuurlijk heeft elke technologie zijn nadelen. Ik zie ook bijvoorbeeld 80-plussers niet snel de Schweeb nemen. Vandaar, een niche voor 14 tot 80-jarigen, die zich graag veilig, efficiënt, comfortabel, proper en op een leuke en bovenal uiterst goedkope manier verplaatsen. Meer niet. Maar ook niet minder. :-) |
ik mag hopen dat er protverklikkers hangen in die capsules zodat ik weet welke niet te nemen.
zijn die capsulekes allemaal rookvrij, 1e en 2e klas? Kunnen we de Euroshweeb naar Londen nemen? Dat probleem van de haltes is niet zo moeilijk. Ge drukt op een knoppeke als de volgende halte de uwe is (zoals in de bus) en wanneer ge daar zijt, gaat uw capsule vanonder open en buiten is kees. De luie parasiet-shweeber mag niet in slaap vallen, want dan zou hij wel eens een onbedoelde eindbestemming kunnen hebben! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be