Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brandweermannen - de laatste helden van onze maatschappij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111245)

PollyCorrect 30 augustus 2008 17:24

Brandweermannen - de laatste helden van onze maatschappij

vtmnieuws.be

2 brandweermannen dood in Ukkel

Bij een zware brand in een oud sportcomplex in Ukkel zijn zaterdag zeker 2 brandweermannen omgekomen. Ze waren samen met een 3de brandweerman een tijdlang vermist. Intussen zijn 2 van hen dood teruggevonden. Over de 3de is niets bekend. Nog een andere brandweerman raakte gewond en is naar het brandwondencentrum in Neder-over- Heembeek gebracht. Wat er precies gebeurd is, is nog onduidelijk.

... Ik heb vanmiddag onder die onheilspellende zwarte rookwolk gelopen...
Vlammen tientallen meters hoog.

Over een paar minuten een persconferentie over wat er gebeurd is.

Hoe dan ook - RIP brandweermannen.

Respect. :cry:

De rechtvaardige rechter 30 augustus 2008 17:28

En het smerigste van al is dat brandweerman (of vrouw) officeel geen erkend risico beroep is. :x :x

PollyCorrect 30 augustus 2008 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 3660608)
En het smerigste van al is dat brandweerman (of vrouw) officeel geen erkend risico beroep is. :x :x

:shock: als d�*t geen risicioberoep is,
wat dan wèl??

lollysticky 30 augustus 2008 18:55

zo'n mensen zijn echte helden !
ik hoop dat ze een waardige begrafenis krijgen met alle eer die ze verdienen.

toccata 30 augustus 2008 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3660732)

²

Jazeker 30 augustus 2008 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3660602)
vtmnieuws.be

2 brandweermannen dood in Ukkel

Bij een zware brand in een oud sportcomplex in Ukkel zijn zaterdag zeker 2 brandweermannen omgekomen. Ze waren samen met een 3de brandweerman een tijdlang vermist. Intussen zijn 2 van hen dood teruggevonden. Over de 3de is niets bekend. Nog een andere brandweerman raakte gewond en is naar het brandwondencentrum in Neder-over- Heembeek gebracht. Wat er precies gebeurd is, is nog onduidelijk.

... Ik heb vanmiddag onder die onheilspellende zwarte rookwolk gelopen...
Vlammen tientallen meters hoog.

Over een paar minuten een persconferentie over wat er gebeurd is.

Hoe dan ook - RIP brandweermannen.

Respect. :cry:

Respect :|

Maar ze kiezen ook voor zo'n job natuurlijk.

Waar ik rechtopstaand haar van krijg zijn die vele beroepsmilitairen die eens ze in hun leven eens naar een min of meer oorlogsgebied moeten trekken volle coverage krijgen terwijl ze staan te janken in de luchthaven omdat ze naar een gebied moeten waar er misschien een vijand zou kunnen zijn. Gast... ge zijt soldaat geworden voor iets eh...

Nee, dan liever brandweermensen die niet voor de cameras staan te janken omdat ze naar een brand moeten en toch hogere risico's lopen.

Enfin, jammer voor die twee mensen. Ze hebben hun job met hun leven bekocht. Het mag niet zijn.

Internaut 30 augustus 2008 19:54

Vandaar dat je geen vrouwen vind in die stiel, er lopen ook niet veel vrouwelijke heldinnen rond hé ;)
Ik daag de feministes uit, vinden jullie jezelf sterker ? Neem het dan op tegen ons.
Mannen aan de macht! ;)

manta 30 augustus 2008 20:06

Erg ...:-(

Nu weten die mannen/vrouwen en hun gezinnen wel dat zulke zaken steeds kunnn gebeuren , net zoals een chauffeursgezin weet dat er altijd een ongeval kan gebeuren , andere beroepen hebben ook zo hun gevaren , 't hoort er overal een beetje bij hé ...
M'n medeleven aan de families...

Mss kan men nu de gelegenheid ineens aanpakken om meer volk naar de kazernes te trekken , er is nood aan nieuwe brandweerlui ... En hopelijk mogen ze dan kalenders naar hun eigen smaak ophangen ook ...;-)

PollyCorrect 30 augustus 2008 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 3660839)
Vandaar dat je geen vrouwen vind in die stiel, er lopen ook niet veel vrouwelijke heldinnen rond hé ;)
Ik daag de feministes uit, vinden jullie jezelf sterker ? Neem het dan op tegen ons.
Mannen aan de macht! ;)

je lult, Int.

Er is trouwens ook een brandweeres te betreuren die zwaar gewond in het brandwondencentrum ligt. :cry:

PollyCorrect 30 augustus 2008 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3660853)
Erg ...:-(

Nu weten die mannen/vrouwen en hun gezinnen wel dat zulke zaken steeds kunnn gebeuren , net zoals een chauffeursgezin weet dat er altijd een ongeval kan gebeuren , andere beroepen hebben ook zo hun gevaren , 't hoort er overal een beetje bij hé ...
M'n medeleven aan de families...

Mss kan men nu de gelegenheid ineens aanpakken om meer volk naar de kazernes te trekken , er is nood aan nieuwe brandweerlui ... En hopelijk mogen ze dan kalenders naar hun eigen smaak ophangen ook ...;-)

Ik weet niet of het zo vaak voorkomt. Schijnt de eerste keer te zijn, toch met deze teams van Ukkel en Anderlecht.
Brandweerlui, als hun iets overkomt dan is dat vaak omdat ze iemand hebben willen redden.

lollysticky 30 augustus 2008 21:27

Citaat:

Mannen aan de macht! ;)

gelieve dit topic nu niet te verstoren met man-vrouw tegenstellingen aub... :roll: Er ligt ook een brandweer-vrouw in het hospitaal, spijtig genoeg :cry:

Scherven A. Mok 31 augustus 2008 06:54

En dat allemaal voor een leeg gebouw. Zeer triest. Daar is iets serieus fout gelopen.

Jazeker 31 augustus 2008 07:09

Citaat:

Mannen aan de macht! ;)

Idioot.

Andro 31 augustus 2008 07:27

Citaat:

Mannen aan de macht! ;)

Wel, als je ballen aan je lijf hebt hangen mag je deze walgelijke onzin ook eens gaan vertellen tegen de brandweervrouw die nu in het brandwondencentrum ligt.

PollyCorrect 31 augustus 2008 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3661252)
Wel, als je ballen aan je lijf hebt hangen mag je deze walgelijke onzin ook eens gaan vertellen tegen de brandweervrouw die nu in het brandwondencentrum ligt.

Merci, Andro.

Jazeker 31 augustus 2008 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3661252)

^2

vesivius 31 augustus 2008 09:15

leiding gevende?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3661246)
En dat allemaal voor een leeg gebouw. Zeer triest. Daar is iets serieus fout gelopen.

Dat is juist het spijtige aan deze zaak men hoefde de brand niet van binnen uit te bestrijden een volledige foute inschatting van de brandweer commandant. Bij de Antwerpse brandweer heeft men een 20 jaar geleden een soortelijk ongeval gehad (instorting en geen flashover) bij het bestrijden van een magazijn brand sindsdien bestrijd men zulke branden van buiten af.
Indien men geen redding van personen moet doen is er geen enkele noodzaak om een gebouw te betreden.
Mijn innige deelneming aan de nabestaande van de slachtoffers.

garfield 31 augustus 2008 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3660732)

hoop ik ook.

oneindig veel respect voor brandweerlui

Don Quichote 31 augustus 2008 16:37

Yep,

Heb ernstige bedenkingen over de leiding.

Ben zeer benieuwd dat de juiste omstandigheden en beslissingen in de pers gaan verschijnen.

LcGrs 31 augustus 2008 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vesivius (Bericht 3661306)
Dat is juist het spijtige aan deze zaak men hoefde de brand niet van binnen uit te bestrijden een volledige foute inschatting van de brandweer commandant. Bij de Antwerpse brandweer heeft men een 20 jaar geleden een soortelijk ongeval gehad (instorting en geen flashover) bij het bestrijden van een magazijn brand sindsdien bestrijd men zulke branden van buiten af.
Indien men geen redding van personen moet doen is er geen enkele noodzaak om een gebouw te betreden.
Mijn innige deelneming aan de nabestaande van de slachtoffers.

Het betrof geen leegstaand gebouw. Er woonden een aantal krakers. De beslissing om het gebouw te betreden was dus terecht...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be