![]() |
Officieel rapport: de notionele interest-aftrek werkt niet
Het langverwachte rapport is eindelijk gepubliceerd. En het mag niet verbazen, de notionele interestaftrek werkt niet.
Hij kost ons 750 miljoen Euro meer dan verwacht, en leidt helemaal niet tot de verwachte banengroei. Slechts 25 bedrijven hebben volop van dit cadeau geprofiteerd, met name de banken, die samen voor meer dan 2 miljard Euro grabbelden zonder één Euro jobs bij te creëren. Dit is de zoveelste "trickle down" truuk die weeral eens niet werkt. Gelieve dus mijn geld terug te geven. Dank u. |
Dit is dus het belangrijkste binnenlandse nieuws sinds het falen van Leterme IV in juli. 't is maar dat de archieven het weten.
|
Hoe komt het dat ik hierover niet verbaasd ben... Leve Paars zeker?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De miljarden die wij aan de bedrijven cadeau hebben gedaan krijgen we op geen enkele manier terug, want het rapport toont aan dat er van de beloofde jobcreatie rond de aftrek, niks is in huis gekomen. Het eerste noemt met fair play. Het tweede noemt men gore diefstal. Waarom vindt gij goed behandeld worden door de staat, erger dan bestolen worden door bedrijven? Sommige mensen houden er toch erg bizarre fetisjen op na. |
Die zat duidelijk, amai.
|
Het schijnt dat de loonkost in België sterker gestegen is dan in de ons omringende landen, dank zij de belastingsverlichting in de vorm van notiële aftrek zijn die bedrijven misschien gebleven ?
--- Ernstig nu : in de ons omringende landen bestaat er ook zoiets als "vermogensbelasting" daardoor hebben we in België zo talrijke "fiskale vluchtelingen" nl. in het Noorden Nedrlanders, in het Zuiden Fransen & in het Oosten Duitsers. die voelen zich hier perfect thuis, ze kennen de taal en de levengenieterige "boergondische" levensstijll gooit ook hoge ogen. Misschien kunnen we van ons land een "belastingsparadijs" maken en zal daardoor veel "industriële" arbeid veranderen in "Horeca-activiteiten"... Ik geloof dat dit al aan de gang is... ... Doordenken : misschien zouden we investeren nog aantrekkelijker moeten maken en ons moeten concentreren op een radikale belastingshervorming, waarbij inkomsten uit arbeid gelijk belast worden als inkomsten uit kapitalen of onroerende goederen (die op die manier als vermogensbelastingen - meer opbrengen dan het huiidige "verlies" aan vennootschapsbelastingen). |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien zouden we gewoon beter één Europese vennootschapsbelasting hebben, dan zou al dit gefoefel en al deze diefstal niet meer nodig zijn. Alleszins, deze gestolen miljarden moeten worden teruggegeven. Diefstal blijft diefstal. |
Citaat:
|
Schreef ik inkomsten? Ik bedoel winsten, natuurlijk: De Belgische eigenaar-aandeelhouder verdient meer dan al zijn werknemers en personeel samen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be