Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   voorstel: een 'straf ze niet' draad. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111292)

De_Laatste_Belg 1 september 2008 14:54

voorstel: een 'straf ze niet' draad.

Persoonljke aanvallen. Ik heb daar een tijd over liggen te piekeren.

Eigenlijk. Feitelijk. Heb ik liever niet dat forumleden die mij persoonlijk zouden aanvallen worden beloond met strafpunten. Zeker en ook niet wanneer iemand anders het driehoekje geklikt heeft.

Als er iemand zich geroepen voelt om mij voor uhhh bv 'vuile vis' uit te schelden. Dan heb ik dat waarschijnlijk wel ergens verdiend. Of zeker te danken aan de manier waarop ik het onderwerp heb aangepakt. Daarbij kan ik best mijn mannetje staan.

Daarom stel ik voor om een draad te starten waar de moderatoren kunnen op terugvallen om rekening te kunnen houden met die wens. Zij die net zoals ik denken in deze kunnen met hun 'naam' daarin posten. En toetreden tot de 'gedooglijst'.

Deze draad kan daar niet voor dienen. Omdat ik hoop voor- en tegenstanders te zien. En omdat ik niet weet of jullie dat wel een goed idee vinden.

Beter zou zijn om het als optie in mijn profiel terug te vinden, maar ik denk dat de huidge software dat niet ondersteund.

Groetjes.

manta 1 september 2008 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3663267)

Eigenlijk. Feitelijk. Heb ik liever niet dat forumleden die mij persoonlijk zouden aanvallen worden beloond met strafpunten. Zeker en ook niet wanneer iemand anders het driehoekje geklikt heeft.

Als er iemand zich geroepen voelt om mij voor uhhh bv 'vuile vis' uit te schelden. Dan heb ik dat waarschijnlijk wel ergens verdiend. Of zeker te danken aan de manier waarop ik het onderwerp heb aangepakt. Daarbij kan ik best mijn mannetje staan.

Daarom stel ik voor om een draad te starten waar de moderatoren kunnen op terugvallen om rekening te kunnen houden met die wens. Zij die net zoals ik denken in deze kunnen met hun 'naam' daarin posten. En toetreden tot de 'gedooglijst'.

Deze draad kan daar niet voor dienen. Omdat ik hoop voor- en tegenstanders te zien. En omdat ik niet weet of jullie dat wel een goed idee vinden.

Beter zou zijn om het als optie in mijn profiel terug te vinden, maar ik denk dat de huidge software dat niet ondersteund.

Groetjes.

Ik dacht dat persoonlijke aanvallen zowieso niet bestraft werden als het slachtoffer er niet zelf voor op het driehoekje drukte ....
Mss eens testen , je vond het niet erg ... Dus... : Stomme belg ...;-)

roger verhiest 1 september 2008 18:02

Waarom geen lijstje maken van scheldwoorden die je best voor jezelf toepasselijk vindt bv. in je profiel. Als je dan iemand persoonlijk wil aanvallen ga je eventjes naar zijn profiel en kiest het gepaste scheldwoord :

zoals zoetwatermatroos, ouwe zeur, grootvader van mijn voeten, paljas, kletsmajoor,
geitenneuker, spekpannenkoekenpater enz.. ad nauseam..

Rudy 1 september 2008 18:41

Zou een subforum voor masochisten dan geen betere oplossing zijn ?

Jeronimo 1 september 2008 19:46

In je handtekening zeggen dat je beledigingen aan jouw adres niet erg vindt misschien.

De_Laatste_Belg 1 september 2008 19:55

Citaat:

Waarom geen lijstje maken van scheldwoorden die je best voor jezelf toepasselijk vindt bv. in je profiel. Als je dan iemand persoonlijk wil aanvallen ga je eventjes naar zijn profiel en kiest het gepaste scheldwoord :
LOLLLLLLLLLLLLLLLL. thx for de smile.

Citaat:

In je handtekening zeggen dat je beledigingen aan jouw adres niet erg vindt misschien.
en dank u voor de idee

Citaat:

Dus... : Stomme belg ...
umm, das geen aanval eh, 'kan wel eens waar zijn

Txiki 1 september 2008 19:56

Ach wat, in de felheid van een discussie mag iemand me gerust eens uitschelden. Daar lees ik gewoon over. Iets heel anders zou zijn dat iemand je bij wijze van spreke volgt in elke discussie en telkens denigrerend zou reageren.

Het is toch niet omdat iemand eens "kaffer" tegen je zegt, dat je moet gaan huilen... :cry:

De_Laatste_Belg 1 september 2008 20:00

Citaat:

Ik dacht dat persoonlijke aanvallen zowieso niet bestraft werden als het slachtoffer er niet zelf voor op het driehoekje drukte ....
Van Maerland heeft een ban aan zijn broek wegens een persoonlijke aanval op een nick met de naam 'Raf'.

Als je nu in de ledenlijst kijkt dan zie je dat er voor diene nick geen recente log in tijd voorhanden is.

Dus diene persoon "raf" kan niet op het driehoekje hebben geklikt.

Vandaar maakte ik de logische stap naar: Als iemand mij persoonlijk aanvalt dan kan die strafpunten oplopen doordat iemand anders op het driehoekje klikt.

Dat is correct ?

robert t 1 september 2008 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3663917)
Van Maerland heeft een ban aan zijn broek wegens een persoonlijke aanval op een nick met de naam 'Raf'.

Als je nu in de ledenlijst kijkt dan zie je dat er voor diene nick geen recente log in tijd voorhanden is.

Dus diene persoon "raf" kan niet op het driehoekje hebben geklikt.

Vandaar maakte ik de logische stap naar: Als iemand mij persoonlijk aanvalt dan kan die strafpunten oplopen doordat iemand anders op het driehoekje klikt.

Dat is correct ?

De persoon die op het fameuze driehoekje drukt hoeft absoluut "het slachtoffer" niet te zijn. Je stelling is dus correct.

manta 1 september 2008 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3663904)
umm, das geen aanval eh, 'kan wel eens waar zijn

Jamaar zeg , als ik dat nu erg gemeen bedoel hé ... :evil:

Hoewel men snel doorheeft van wie men zulks met een zwans kan verwachten en van wie het effectief slecht bedoeld is ...;-)

Over persoonlijke aanvallen hebben al veel mods vragen gekregen ...
Eén van de antwoorden staat hier :http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2112 van tronca ...
In die (ellenlange) draad komt een persoonlijke aanval vaak ter sprake , vooral omdat het een tijd "mode" was om die uit te lokken bij minder vlot uit de woorden komende forummers ...
Ook meen ik er ergens gelezen te hebben dat ze enkel ingrepen als het slachtoffer er over kloeg , omdat sommige forummers het graag zagen staan als bewijs van onmacht van hun discussiepartner ...(Maar 'k ga er nu toch effe niet achter zoeken ...;-))

Enfin , als je hier nog een tijdje blijft leer je je medeforummers en hun stijl wel kennen , en zelfs waarderen , zelfs al stroken hun visies niet altijd met de jouwe ... Maar zonder die verschillende meningen en personages zou het hier ook maar flauw zijn hé ;-)

Diego Raga 1 september 2008 22:51

Iedereen die gaat zagen bij de mods, is een strandjeannet. :|

Groentje-18 2 september 2008 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3663906)
Ach wat, in de felheid van een discussie mag iemand me gerust eens uitschelden. Daar lees ik gewoon over. Iets heel anders zou zijn dat iemand je bij wijze van spreke volgt in elke discussie en telkens denigrerend zou reageren.

Daar ben ik het mee eens.

Verder heb ik ook gelezen dat persoonlijke aanvallen enkel geëvalueerd worden indien de aangevallene (of degene die zich aangevallen voelt is soms correcter) zelf op het driehoekje klikt. Als er anderen klikken en hoe vaak ze klikken, maakt dus niet uit. Zo was het vroeger toch.

filosoof 2 september 2008 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3663267)

Groetjes.

De laatste tijd is het niet meer nodig om iemand voor vuile vis uit te schelden om strafpunten te krijgen: een Calimero posten kan een ban geven, een oneerbierdige aanspreektitel of gewaagde suggestie strafpunten.

De_Laatste_Belg 2 september 2008 08:14

....

robert t 2 september 2008 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3664364)
Daar ben ik het mee eens.

Verder heb ik ook gelezen dat persoonlijke aanvallen enkel geëvalueerd worden indien de aangevallene (of degene die zich aangevallen voelt is soms correcter) zelf op het driehoekje klikt. Als er anderen klikken en hoe vaak ze klikken, maakt dus niet uit. Zo was het vroeger toch.

Sorry Groentje, hetgeen je hier vermeldt is niet juist. Zoals Filosoof het al vermeld heeft is de moderatie veel strenger geworden, zoals ik onlangs aan den lijve ondervonden heb. Ik moet wel toegeven dat ik een nogal straffe term gebruikt had, maar iemand anders die de draad volgde heeft op het driehoekje gedrukt en zelfs vermeld. De strafpunten die ik hierdoor verkreeg zijn wel niet definitief, d�*t moet ik er ook aan toevoegen.

Zwartengeel 2 september 2008 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3664701)
Sorry Groentje, hetgeen je hier vermeldt is niet juist. Zoals Filosoof het al vermeld heeft is de moderatie veel strenger geworden, zoals ik onlangs aan den lijve ondervonden heb. Ik moet wel toegeven dat ik een nogal straffe term gebruikt had, maar iemand anders die de draad volgde heeft op het driehoekje gedrukt en zelfs vermeld. De strafpunten die ik hierdoor verkreeg zijn wel niet definitief, d�*t moet ik er ook aan toevoegen.

Vind ik dus niet kunnen. Het is aan de persoon die geviseerd wordt zelf om uit te maken of een bepaalde opmerking kwetsend voor hem overkomt en hij het nodig acht om zijn beklag te doen bij de moderatie. Wat wel kan, is dat andere forummers hem wijzen op een beledigende opmerking (indien je in verschillende draden post, kan het wel eens gebeuren dat je bepaalde posts over het hoofd ziet), maar als men in iemands anders plaats bij de moderatie gaat klagen, gaat er binnenkort misschien een soort van forumpolitie ontstaan en wordt de sfeer daardoor nog meer verziekt.

robert t 2 september 2008 12:52

[quote=Zwartengeel;3664776]Vind ik dus niet kunnen. Het is aan de persoon die geviseerd wordt zelf om uit te maken of een bepaalde opmerking kwetsend voor hem overkomt en hij het nodig acht om zijn beklag te doen bij de moderatie. Wat wel kan, is dat andere forummers hem wijzen op een beledigende opmerking (indien je in verschillende draden post, kan het wel eens gebeuren dat je bepaalde posts over het hoofd ziet),
Citaat:

maar als men in iemands anders plaats bij de moderatie gaat klagen, gaat er binnenkort misschien een soort van forumpolitie ontstaan en wordt de sfeer daardoor nog meer verziekt.
Dit zit er inderdaad dik in, wordt zelfs aangemoedigd door de moderatie. Met een verschraling van de berichten tot gevolg en mensen die afhaken. Niks aan te doen, we zijn maar simpele gebruikers op dit forum, de eigenaars bepalen de lijn.

duveltje382 2 september 2008 14:35

Kijk ik ga nu heel eerlijk zijn,ik had mijn ban verdiend,wat waar is mag gezegd worden,maar juist voor mijn strafpunten poste ik dit http://forum.politics.be/showthread.php?t=110998

Mijn vermoede klopte dus dat die bepaalde moderator mij volgende dus ik geloof zo niet in de driehoekje dikwijls......

Nog even dit voor ik verpicht moet stoppen met posten omdat hij mij toch terug gaat vinden(trouwens met dit strafpuntensysteem kan ik gewoon niet meer eerlijk posten indien ik echt mijn leven zou willen verbeteren,dus ik ben eigenlijk al geband voor minstens 1 jaar)

ps mijn verontschuldigingen bij deze aan de homogemeenschap voor mijn domme uitspraak toen

duveltje382

De2deMuisPaktDeKaas 2 september 2008 14:38

Citaat:

ps mijn verontschuldigingen bij deze aan de homogemeenschap voor mijn domme uitspraak toen
Kijk nu. Dat lees ik niet zo dikwijls. Ik vind dat je hiermee credit gewonnen hebt voor een jaar. : )

manta 2 september 2008 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3665031)
Nog even dit voor ik verpicht moet stoppen met posten omdat hij mij toch terug gaat vinden(trouwens met dit strafpuntensysteem kan ik gewoon niet meer eerlijk posten indien ik echt mijn leven zou willen verbeteren,dus ik ben eigenlijk al geband voor minstens 1 jaar)

Hoe bedoel je terugvinden ? Je ban is toch voorbij , dus ben je toch weer vrij om vanalles te posten ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be