Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Integratiebeleid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11132)

rainman 29 maart 2004 17:58

Geachte,

Als 1 van de argumenten om het migrantenstemrecht (en daarvoor de snel-belg-wet) goedgekeurd te krijgen gaf u op dat ze de integratie gaan bevorderen. Ondanks het feit dat ik daar sterk mijn twijfels over heb wil ik u voorlopig het voordeel van de twijfel gunnen MITS er later aangetoond zal worden dat uw beleid daadwerkelijk vruchten afwerpt.

Vraag 1:
Wanneer kunnen wij een evaluatie verwachten?

Vraag 2:
Hoe gaat u aantonen dat deze maatregelen inderdaad vruchten afwerpt?

Weisse Wolf 29 maart 2004 22:30

Hoe kan het migrantenstemrecht nu bevorderend zijn voor de integratie? Gaan we dat voelen, gaan we dat zien? Krijgen we minder criminaliteit, minder groepsverkrachtingen, minder hoofddoekjes in het straatbeeld, minder...? Het migrantenstemrecht is bevorderend voor het electoriaal gewin van de SPa en PS, dat 80% van de bevolking er niet moet van weten daar vegen zij vierkant hun ... aan. Walgelijk! :x

Steve Stevaert 30 maart 2004 10:43

Integreren is participeren, en dit op alle domeinen. Daarom zullen we voor de evaluatie van het migrantenstemrecht alle cijfers inzake werkgelegenheid, onderwijs, ... samen moeten brengen. Alleen dan kunnen we de zaken heel snel opvolgen. Het moet een soort gelijke-kansen-barometer worden die de integratie op alle vlakken in de maatschappij goed opvolgt.

Weisse Wolf 30 maart 2004 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve Stevaert
Integreren is participeren, en dit op alle domeinen. Daarom zullen we voor de evaluatie van het migrantenstemrecht alle cijfers inzake werkgelegenheid, onderwijs, ... samen moeten brengen. Alleen dan kunnen we de zaken heel snel opvolgen. Het moet een soort gelijke-kansen-barometer worden die de integratie op alle vlakken in de maatschappij goed opvolgt.

En wanneer komt die evaluatie er? Gaat ze ook aantonen wat veertig jaar van wanbeleid heeft aangericht :?: :!:

Den_Terre 30 maart 2004 13:57

Citaat:

Integreren is participeren, en dit op alle domeinen. Daarom zullen we voor de evaluatie van het migrantenstemrecht alle cijfers inzake werkgelegenheid, onderwijs, ... samen moeten brengen.

Dankzij het negeren van het volk, zal de huidige regering ook geëvalueerd worden, op 13juni.
Maar dit zal niet zo positief uitdraaien vrees ik... (hoop ik)

Mvg
Den_Terre

Ronny King 30 maart 2004 14:15

Citaat:

Zes lijntjes na elkaar!!!!! Da moet ne partijlakei geschreven hebben. Soit, het antwoord is even gevuld als het "Zilverfonds". Integratie is participatie of deelnemen: daarom zit 70% van de nieuwe " medelanders" aan dop, ziekenkas of OCMW of in één of ander nepstatuut speciaal hiervoor opgericht. Actieve deelname aan het opsouperen van de originele autochtone sociale zekerheid. Is de volgende stap de nationalisering of dictatoriale confiscatie ( naar voorbeeld van uw vriend Fidel Castro)van de privé-pensioenen en levensverzekeringen ter meerdere eer en genot, van de ons in de strot geramd multiculprofitariaat?

Lekker Links! 30 maart 2004 14:15

[quote="Den_Terre"]
Citaat:

Maar dit zal niet zo positief uitdraaien vrees ik... (hoop ik)

Als dat uw overtuiging is moet u op een andere partij dan SP.a stemmen, eens zien of het dan allemaal beter zal zijn, dat de staatsschuld zal verdwijnen, de integratie perfect zal zijn, de veilighaid gegarandeerd, de pensioenen betaalbaar, de lonen in stijgende lijn, de welvaart behouden.

ik ben benieuwd!

Den_Terre 30 maart 2004 14:26

[quote="Niels!"]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den_Terre

Als dat uw overtuiging is moet u op een andere partij dan SP.a stemmen, eens zien of het dan allemaal beter zal zijn, dat de staatsschuld zal verdwijnen, de integratie perfect zal zijn, de veilighaid gegarandeerd, de pensioenen betaalbaar, de lonen in stijgende lijn, de welvaart behouden.

ik ben benieuwd!

Voor zover ik weet was mijn reactie gepost over het integratiebeleid, en niet over de andere argumenten die u hierboven opsomt.

Mvg
Den_Terre

rainman 30 maart 2004 16:59

Citaat:

En hoe/waar kunnen wij gewone burgers dit opvolgen? Vermits u overtuigd bent van uw gelijk dat deze maatregelen de integratie zullen bevorderen, zal u toch met veel plezier met deze bewijzen voor de dag komen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be