Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kris Peeters zet N-VA mes op de keel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111373)

De Prof 2 september 2008 20:44

Kris Peeters zet N-VA mes op de keel?

Zeer opmerkelijk interview daarstraks op radio 1 in het programma 'vandaag' te beluisteren op (1 uur en 15 minuten) via radio1.be

Peeters zou Bourgeois 'warm' maken om een dialoog goed te keuren tussen gemeenschap en gemeenschap door zen partij N-VA.
Tegen vrijdag zou hij graag een antwoord hebben.
Als Bourgeois het niet kan waarmaken staat zen ministerpostje op het spel.

Dewever antwoordde dat er hard gewerkt wordt om de zaken terug vlot te krijgen, maar dat hij de teksten zelf nog niet gezien heeft, en daarom nog geen uitspraken kan doen of het gaat lukken of niet.

Zeer eigenaardig, was het niet diezelfde Dewever die voor de vakantie zegde dat het 'genoeg' geweest was, dat er geen uitstel meer kon, dat hij zen partij zal laten beslissen hoe het verder moet.

Niks van dus, de 'onderhandelingen' zijn weer volop aan de gang...met stille goedkeuring van Dewever.

Boduo 2 september 2008 20:58

K. Peeters wil vooruit. Hij wil de communautaire dialoog tussen de 2 deelstaten en wel over 3 weken, wanneer hij een mandaat krijgt v.h. Vlaams parlement om te onderhandelen met R. Demotte.
Dat noemt men "Planning".

lollysticky 2 september 2008 21:33

ik stem voor de vooruitgang indien het gaat om de communautaire dialoog tussen de 2 deelstaten ! Over dat ding met Bourgeouis en over het "zou"-gedeelte ga ik mij niet uitspreken...

Txiki 2 september 2008 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 3665941)
Zeer opmerkelijk interview daarstraks op radio 1 in het programma 'vandaag' te beluisteren op (1 uur en 15 minuten) via radio1.be

Peeters zou Bourgeois 'warm' maken om een dialoog goed te keuren tussen gemeenschap en gemeenschap door zen partij N-VA.

Dewever antwoordde dat er hard gewerkt wordt om de zaken terug vlot te krijgen, maar dat hij de teksten zelf nog niet gezien heeft, en daarom nog geen uitspraken kan doen of het gaat lukken of niet.

Zeer eigenaardig, was het niet diezelfde Dewever die voor de vakantie zegde dat het 'genoeg' geweest was, dat er geen uitstel meer kon, dat hij zen partij zal laten beslissen hoe het verder moet.

Niks van dus, de 'onderhandelingen' zijn weer volop aan de gang...met stille goedkeuring van Dewever.

Moet Geert weer de pispaal van dienst zijn? Als er één N-VA'er is die ik volop steun, is hij het wel. De N-VA als partij is een ander paar mouwen.

Boduo 2 september 2008 22:12

Bourgeois

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3666121)
ik stem voor de vooruitgang indien het gaat om de communautaire dialoog tussen de 2 deelstaten ! Over dat ding met Bourgeouis en over het "zou"-gedeelte ga ik mij niet uitspreken...

Ja, het "zou" gehalte is nogal groot.
Weer een poging om de NVA oneruit te halen...

;-)

djimi 2 september 2008 22:36

Kan zo'n machtsgreep van een technocraat eigenlijk zomaar aanvaard worden?

In wiens naam zal Peeters die dialoog aangaan?

En wat zal hij zo allemaal naar voor brengen?

Waarom vraagt hij ons niet wat wij daar eventueel over denken en/of te zeggen hebben?

Garry 2 september 2008 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 3666247)
Ja, het "zou" gehalte is nogal groot.
Weer een poging om de NVA oneruit te halen...

;-)

Dat is niet nodig, die halen zich zelf wel onderuit.

Garry 2 september 2008 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 3666294)
Kan zo'n machtsgreep van een technocraat eigenlijk zomaar aanvaard worden?

In wiens naam zal Peeters die dialoog aangaan?

En wat zal hij zo allemaal naar voor brengen?

Waarom vraagt hij ons niet wat wij daar eventueel over denken en/of te zeggen hebben?

België he, wat verwacht ge nu, dat hij eerst een referendum gaat organisen?

De drie gezantkoningen die Albert op stap heeft gestuurd hebben reeds laten weten dat de Vlamingen moeten inbinden en dat ze er niet op moeten rekenen dat er staatshervorming komt. Wat doet dat kartel dan nog in de regering.

Ze hadden er in eerste instantie al niet in moeten gaan maar nog tot daartoe, maar met een dergelijke boodschap is er niets wat nog kan rechtvaardigen dat ze op post blijven. In dat opzicht blijven er nu, als Vlaming gezien, nog slechts twee mogelijke partijen over om op te stemmen, LD en VB. Al de rest heeft reeds overduidelijk bewezen niet geloofwaardig te zijn.

Cisalpina 3 september 2008 05:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 3666294)

Binnen 10 maanden mogen gij en ik ons gedacht zeggen.

stab 3 september 2008 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 3665941)

We wisten toch in juli al dat de communautaire onderhandelingen van de federale regering naar de deelstaten toe zou verschoven worden, dat was een voorstel van YL zelf.
Zo kunnen het Vlaams kartel én de Franstaligen uit de wind gezet worden.
Met een gepaste steun vd 'Vlaamse' media kunnen de congressen van cd&v en n-va er gemakkelijk mee wegkomen binnen enkele weken.

vlijmscherp 3 september 2008 07:28

De Walen willen dit niet, maw dit initiatief zal tot niets leiden.

stab 5 september 2008 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3666559)
De Walen willen dit niet, maw dit initiatief zal tot niets leiden.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...elgie_in_zicht

Zoals ik reeds zei, de staatshervorming gaat vh federale regeringswerk afgeschakeld worden.
Leterme kan ongehinderd eerste minister blijven.

robert t 5 september 2008 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3670709)
http://www.volkskrant.nl/buitenland/...elgie_in_zicht

Zoals ik reeds zei, de staatshervorming gaat vh federale regeringswerk afgeschakeld worden.
Leterme kan ongehinderd eerste minister blijven.

Voor dit doemscenario is het nog iets te vroeg. Eerst de congressen afwachten lijkt me een beetje realistischer. Voorlopig is niks definitief.

Vandaag kopt DS "Vlaamse regering speelt het hard. De nota die de Vlaamse minister-president vandaag voorlegt over de communautaire dialoog tussen de taalgroepen, bevat sterke N-VA-klemtonen, onder meer over de splitsing van BHV.

Nu weet ik ook wel dat de verklaringen van Peeters en BDW enige "soepelheid" vertonen, er wordt bv. niet gesproken over een datum, maar die heren beseffen toch ook dat er een einde komt aan het steeds vooruitschuiven van wat moet gedaan worden, zoniet zullen ze volgend jaar helemaal niks meer moeten uitstellen.

Peeters heeft in deze aangenaam verrast. Een tsjeef met wat haar op zijn tanden, je komt het maar zelden tegen.

Perikles 5 september 2008 13:14

Zet Peeters het mes aan de keel van de NVA? Neen, hij zit met een levensgroot probleem in zijn eigen partij. De CD&V is meer en meer geradicaliseerd, alleen het ACV binnen de partij gaat nog ronduit voor Belgie. En de visie van de vakbond op Belgie is zo achterhaald, dat geen mens ze meer geloofd.

http://www.reddesolidariteit.be/opin...ederalisme.php

Als het kartel splitst, is er geen Vlaamse meerderheid meer in federale kamer. Gaat SPA meedoen, neen, die kunnen alleen maar verliezen. En stel u die verkiezingen is voor: de aanvallen van de NVA, LDD & Vlaams Belang op de Vlaamse vleugel van de CD&V. De CD&V zal niet verschrompelen, maar zal een zodanige klap krijgen dat weer voor enkele jaren is uitgespeeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be