Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   VLD koerst af op Paars (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111387)

JP Coen 3 september 2008 07:28

VLD koerst af op Paars

Na de zomervakantie hebben de VLD prominenten de aanval op het Kartel ingezet.
Zij willen er alles aan doen om het Kartel uit de regering te werken.
Een laatste poging om Belgie te redden.

Chipie 3 september 2008 07:59

Dat klopt... De medewerking van de VRT zal de VLD alleszins krijgen...

Die hebben ze eergisteren al duidelijk gekregen op radio1...

Liesbeth Imbo (Limbo voor de vrienden) ondervroeg Karel Van Gucht over de maatregelen die de EU ten opzichte van Rusland zou nemen...
Uiteraard was die maar een schijnreden... Al na een paar minuten schakelde ze over naar 'de staatshervorming'… om De Gucht meer dan de helft van de tijd de kans te geven om het standpunt van de VLD kenbaar te maken, nl dat de staatshervorming wel belangrijk is maar niet dringend...:-D

En dan werd heel de dag op radio en tv verwezen naar die uitspraak (over de vergadering van de EU geen woord... :-D )

Wat Terzake (en radio1 = dezelfde journalisten) de volgende dagen gaat uitspoken, zal iedereen wel kunnen raden...

vlijmscherp 3 september 2008 08:01

neen, ze willen gewoon zo veel mogelijk stemmen halen.

Anna List 3 september 2008 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3666557)

volgens mij heeft paars een pakt afgesloten voor de vorige verkiezing om de macht niet te lossen, wat er ook gebeurt, en dat pact staat nog altijd
om beurten schieten ze daarom CD&VA af

http://www.brusselsjournal.com/node/3482

speurneus 3 september 2008 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3666557)

Omdat CD&V incontournable is om een regering te vormen is uw opmerking verre van relevant,...

I amsterdam 3 september 2008 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 3666639)
Omdat CD&V incontournable is om een regering te vormen is uw opmerking verre van relevant,...

VLD is voortdurend op verkiezingspad.
Wat zij anderen verwijt nl "het land in gevaar te brengen" doet ze zelf.
Als je in een coalitie regering zit ,ga je toch niet voortdurend je partner voor de voeten lopen en onverantwoord gedrag verwijten.
Iedere weldenkende partij zou zo,n coalitiepartner de laan uitsturen.

boerenverstand 3 september 2008 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3666590)

Liesbeth Imbo (Limbo voor de vrienden) ondervroeg Karel Van Gucht over de maatregelen die de EU ten opzichte van Rusland zou nemen...
Uiteraard was die maar een schijnreden... Al na een paar minuten schakelde ze over naar 'de staatshervorming'… om De Gucht meer dan de helft van de tijd de kans te geven om het standpunt van de VLD kenbaar te maken, nl dat de staatshervorming wel belangrijk is maar niet dringend...:-D

En dan werd heel de dag op radio en tv verwezen naar die uitspraak (over de vergadering van de EU geen woord... :-D )

Wat Terzake (en radio1 = dezelfde journalisten) de volgende dagen gaat uitspoken, zal iedereen wel kunnen raden...

Ik had er nog niet bij stil gestaan maar de terzake aflevering "hongerstaken loont" viel mij op.
Dat werd nog eens hernomen in het middagjournaal van dinsdag.
De arme Turtelboom mocht even vele malen opdraven. Inhakken op Milquet was de boodschap.
Sociale geluks-zoekers moeten uit het land gehouden worden , een VLD propaganda-stunt.
Duidelijk is de tanende invloed van de roden, zo'n uitzending was pakweg 2 jaar geleden not done.

Anna List 3 september 2008 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 3666639)

foutje

FDM 4 september 2008 00:20

Karel de mol heeft net zn best gedaan om de blauwe republikeinen weg te jagen

maaar , er zijn veel meer rode republikeinen , maar geen eén die zn raap durft opsteken

cfr de enquete op Links :Republiek of monarchie?
republiek met beperkte macht voor president (vb. Duitsland) 22 = 88,00%
Republiek met veel macht voor president (vb. USA) 0 0%
Erfelijke monarchie met politieke macht (vb. Nederland) 2 = 8,00%
Erfelijke monarchie met louter cerimoniële functie (vb. Zweden)

jevaly 9 september 2008 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3666592)
neen, ze willen gewoon zo veel mogelijk stemmen halen.

quoted for truth

ze staan daar niet alleen in natuurlijk, er zijn zo nog partijen.

en de VLD geeft geen ene moer om het land, of dat nu Vlaanderen of België is. Dat ligt in de liberale aard (en dat is niet eens hatelijk bedoeld, ik geef ook geen moer om Vlaanderen of België)

Scherven A. Mok 10 september 2008 05:35

Spa kan een tijd niet meer met de liberalen regeren denk ik, haar kiezers laten dat niet toe.

kelt 10 september 2008 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3680817)
Spa kan een tijd niet meer met de liberalen regeren denk ik, haar kiezers laten dat niet toe.

Ik zie SpA ook voor een tijdje niet in een regeringszitje rondhangen.....de partij is zichzelf nog altijd aan het herdefinieren...

4x10E6 10 september 2008 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3666590)

Weet U,

Ieder kind in Vlaanderen weet ondertussen toch dat eens de staatshervorming geregeld is, alle andere politieke onderwerpen met een vingerknip opgelost zullen kunnen worden.
Hetzelfde principe geldt natuurlijk ook inzake de materrie van de relaties tussen de EU en Rusland. Mevrouw Imbo en de heer De Gucht tonen gewoon goede vlamingen te zijn.

Het verbaast me dat net U, Chipie, zich dit niet realiseert.

4x10E6 10 september 2008 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3680817)

Tiens, waar haalt U de wetenschap vandaan dat sp.a kiezers niet langer door dezelfde deur zouden kunnen met de liberalen?

Scherven A. Mok 10 september 2008 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 3682303)
Tiens, waar haalt U de wetenschap vandaan dat sp.a kiezers niet langer door dezelfde deur zouden kunnen met de liberalen?

Politiek is geen wetenschap, het is een trek en duwspel.

4x10E6 10 september 2008 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3682310)
Politiek is geen wetenschap, het is een trek en duwspel.

Fijn. Laat ik dan even meegaan in het trekken en duwen.

Hoe kan een kiezer, in casu een sp.a kiezer, door zijn stem uit te brengen aangeven dat hij een coalitie met de liberalen niet langer ziet zitten?

Laat me raden. Er komt een vakje op het stembiljet waar sp.a kiezers hun zieleroerselen kwijt kunnen (mits ze het rode potlood gebruiken en nette blokletters zetten).

Pierette 11 september 2008 01:32

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...A6VO&ref=front

PAARS TEGEN nva - cdv

epicurist_dirk 11 september 2008 05:54

Gepost op 18 juni 2007

Een nieuwe regering > NON ! Herverkiezing > OUI ! Punt uit.

Het PS dictatoriaat zal nooit zijn verlies erkennen, NON !.

Het PS dictatoriaat zal nooit rekening houden met de keuze van de Vlaamse bevolking, NON !.

Het PS dictatoriaat zijn economisch bestel kan niet zonder de Vlaamse subsidies, NON !.

Met en nieuwe regering zou uitkomen dat hun economische regeling faiet is zonder de Vlaamse inbreng, NON !

En gehele regering periode deze vernedering moeten ondergaan, NON !
> De Vlamingen moeten vernederd worden, OUI!
> Laat de Vlaming maar werken en de vingers verbranden, OUI!

Deze verkiezing uitslag moet zo vlug mogelijk vergeten worden, OUI !

De pionnetjes herzet, een nieuwe verkiezing, OUI !

En de anderen zaten er bij en keken er naar.

Teveel ivoren torens hebben beschadiging op gelopen.

Teveel kaartenhuisjes zijn door elkaar geschud.

Ze bunkeren zich in > indien nodig tot 2009...

CDNV-NVA moet doen waar de kiezer voor gekozen heeft.

De liberalen zijn de grootste politieke familie en zij wensen alleen hun economisch plan uit te voeren.

SPA – Spirit speelt niet mee, wie niets doet kan niets misdoen.

De Groene hebben en samenwerking akkoord met Ecolo.

Met de andere Vlamingen word allang geen rekening gehouden.

Van De Lanote heeft het mooi verwoord “ de kiezer heeft altijd gelijk, maar heeft ongelijk”

De koning bewijst dat hij niet nutteloos is, > hij houd “de Belgische regering”.

En wat gaat er nog komen, er is tijd.

Conclusie, BLABLA, blufpoker wat zand in de ogen van de kiezer en een
Nieuwe verkiezing. OUI !
De kiezer heeft altijd gelijk. OUI ! Dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, maar wie ben ik?

epicurist_dirk 11 september 2008 06:19

1 Bijlage(n)
!!!!!!!!!

I amsterdam 11 september 2008 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3666626)
volgens mij heeft paars een pakt afgesloten voor de vorige verkiezing om de macht niet te lossen, wat er ook gebeurt, en dat pact staat nog altijd
om beurten schieten ze daarom CD&VA af

http://www.brusselsjournal.com/node/3482

In de Vlaamse regering is het paarse pakt al gaan het bloeien.
De Belgicisten verenigen zich om het Kartel onder de duim te houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be