Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Met zijn allen naar Linkebeek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111389)

Tjolder 3 september 2008 08:23

Met zijn allen naar Linkebeek

Een stukje van Belga
------------
Linkebeek dreigt Gordel te verbieden

"Indien de manifestatie geen puur sportief karakter heeft, zal ik, om de openbare orde te bewaren, de nodige administratieve politiemaatregelen nemen", waarschuwt Thiéry in een brief aan organisator Bloso. Concreet betekent dit dat deelnemers aan de Gordel de toegang tot het grondgebied van Linkebeek ontzegd kunnen worden.
In de brief schrijft Thiéry dat de organisatoren niet kunnen toestaan of goedkeuren dat deelnemers boodschappen uitdragen over de politieke toestand, onder welke vorm dan ook (vlaggen, t-shirts, pamfletten of spandoeken). (belga/tdb)
-----------
Dit gaat werken als een rode lap op een stier. Veel mensen die nog twijfelden om te gaan zijn nu wel over de streep getrokken.
Tja met een officiële Vlaamse vlag rondlopen in Vlaanderen is toch niet verboden of provocerend ?
Dus waarom zouden ze je dan moeten tegenhouden? Volgens mijn weten ligt Linkebeek nog altijd in Vlaanderen.

Met zijn allen daarheen zou ik zeggen. :twisted:

HAMC 3 september 2008 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder (Bericht 3666617)
-----------
Dit gaat werken als een rode lap op een stier.

Bij een ander volk misschien wel ja.

lollysticky 3 september 2008 14:53

dien debiel eeft niks te zeggen over vlaams grondgebied.... in de hiërarchie staan er nog veel boven hem... ik wil hem zijn dreigement eens zien uitvoeren... extra stemmen voor de vlaams-nationalisten :twisted:

monza 3 september 2008 15:23

Een burgemeester heeft nog altijd heel veel te zeggen over zijn grondgebied. Dat heb je zo met meer autonomie te wensen :)

HAMC 3 september 2008 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3667145)
dien debiel eeft niks te zeggen over vlaams grondgebied.... in de hiërarchie staan er nog veel boven hem... ik wil hem zijn dreigement eens zien uitvoeren... extra stemmen voor de vlaams-nationalisten :twisted:

:cheer:

Boduo 3 september 2008 16:11

Extra !

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3667145)

Inderdaad, maar dat beseft die dommerik niet.
Hij hoopt waarschijnlijk op meer stemmen van zijn eigen aanhang.
;-)

monza 3 september 2008 16:30

Welke politieker hoopt niet op meer stemmen?

lollysticky 3 september 2008 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3667203)
Een burgemeester heeft nog altijd heel veel te zeggen over zijn grondgebied. Dat heb je zo met meer autonomie te wensen :)

1 telefoontje van de gouverneur en die mens druipt met hangende pootjes af... hij bewijst nog maar eens dat dit soort 'mensen' niet tot burgemeester kan benoemd worden! Hoe meer fratsen hij uithaalt, hoe dikker zijnen dossier wordt, snapt die da nu zelf nie? :roll:

Zwartengeel 3 september 2008 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3667394)
1 telefoontje van de gouverneur en die mens druipt met hangende pootjes af... hij bewijst nog maar eens dat dit soort 'mensen' niet tot burgemeester kan benoemd worden! Hoe meer fratsen hij uithaalt, hoe dikker zijnen dossier wordt, snapt die da nu zelf nie? :roll:

Zoals Delacroix-Rolin vorig jaar tot verschillende keren toe de KVHV-betoging in Sint-Genesius-Rode probeerde te verbieden. Uiteindelijk heeft ze onder druk van Keulen toch moeten inbinden... 8-)

Wiley E Coyote 3 september 2008 21:10

Vrijheid van meningsuiting is een grondwettelijk recht dat blijkbaar enkel maar voor Franstaligen bestaat... als men politieke leuzen wil dragen, dan is dat een grondwettelijk recht.

Jaani_Dushman 3 september 2008 21:45

Zondag extra grote vlag op mijn fiets hangen, dus. :-P

lollysticky 3 september 2008 22:48

kheb spijt dak zelf nie kan gaan gordelen... maar een feest gaat erboven :)

FDM 3 september 2008 22:49

die heeft da inderdaad gezegd , op 1 augustus

centrist 5 september 2008 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder (Bericht 3666617)
Met zijn allen daarheen zou ik zeggen. :twisted:

't Is een beetje ver weg voor mij (ander continent enzo), maar ik wens iedereen veel plezier bij voorbaat.

Ben benieuwd of de burgemeester genoeg politie op de baan krijgt om al die mensen met een Vlaamse vlag administratief aan te houden.

Anna List 5 september 2008 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3666669)
Bij een ander volk misschien wel ja.

wat denk je van Linkebeek met de moto ?

Txiki 5 september 2008 07:49

Wat valt er te beleven in Linkebeek? Is't er koekenbak?

giserke 5 september 2008 07:52

En dat we in linkebeek zullen passeren, kunnen ze zeker van zijn. Met de leeuw en alles erop en eraan. En we zijn van plan nog eens te paroderen voor het gemeentehuis ook. :twisted:

Jaani_Dushman 5 september 2008 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door centrist (Bericht 3670414)
Ben benieuwd of de burgemeester genoeg politie op de baan krijgt om al die mensen met een Vlaamse vlag administratief aan te houden.

Dan doen ze maar. Ik vertrek in Dilbeek, dus als ze me in Linkebeek in de bak zwieren heb ik toch 80% van de Gordel kunnen meefietsen. :-P

Txiki 5 september 2008 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3670677)
Dan doen ze maar. Ik vertrek in Dilbeek, dus als ze me in Linkebeek in de bak zwieren heb ik toch 80% van de Gordel kunnen meefietsen. :-P

Ik wil daar foto's van he...

Anna List 5 september 2008 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door centrist (Bericht 3670414)
't Is een beetje ver weg voor mij (ander continent enzo), maar ik wens iedereen veel plezier bij voorbaat.

lap op mijne verjaardag in den bak, mijn kinders zullen weer content zijn

enne hoe zouden ze dat doen, ik begeleid daar als enige twee minderjarige kinderen, gaan ze die dan ook opsluiten ? (moeten ze vooral doen! ...)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be