![]() |
Citaat:
Jörgen Noens |
Met alle respect voor Ward Beysen maar mocht hij met een nieuwe ploeg opkomen heeft hij geen schijn van kans. Ik zie hem maximaal enkele lutte zetels halen. Als ik één liberaal als burgemeester zie dan is het Hugo Coveliers en misschien ook Ludo Van Campenhout maar misschien is hij nog wat te jong daarvoor.
|
Ik sta er alleen maar van te kijken dat dit nu pas officiëel naar buiten komt. Het zat immers al enige tijd in de pijplijn.
Slimme Ward overigens. Met een volgende coalitie zou het wel eens onmogelijk nog anders kunnen... Hij zal er dus bijna zeker bij zijn. Maar of hij ook burgervader wordt??? Of is de ruil -doorbraak cordon voor de burgemeestersherp- al beklonken? |
Als Ward Beysen een paar zetels haalt en effectief de daad bij zijn woord voegt, kan het Vlaams Blok samen met Ward Beysen zijn nieuwe ploeg de meerderheid vormen!
De VLD houdt Ward gewoon in haar rangen om hun rechtse kiezers te behouden. Als Ward en zijn groep opstapt, stapt een groepering binnen de VLD mee op! Laats ons nogmaals hopen dat dit geen verkiezingstaal is maar de werkelijkheid wordt. Jörgen Noens |
Kijk ik vind het cordon sanitaire ook niet de goede oplossing maar ik zou nooit of te nooit Ward Beysen volgen.
|
Citaat:
Vraag blijft of de prijs voor die samenwerking al werd afgesproken. Niet dat ik daar iets tegen zou hebben. Het cordon sanitair is immers ook een afspraak tussen alle andere partijen. Ik ben alleen realistisch en weet dus dat ook in de politiek, voor�*l in de politiek en in deze materie, de wet telt van "voor wat hoort wat". :wink: |
En Beysen is niet alleen.
Ik heb nog niet zo lang geleden Christian Leysen in het stadhuis van Antwerpen horen zeggen dat in het Oude Egypte mestkevers heilige dieren waren. :wink: |
:wink: Eigenaardig genoeg valt het niemand op dat Beysen er in de verste verte niet aan denkt om de rangen van het Blok te vervoegen. Ik zou denken 'eendracht maakt macht' !
Beysen weet beter en heeft in het verleden meer dan eens het Blok uitgemaakt voor rotte vis. Vooral het gebrek aan 'vrijheid', het anti-democratisch karakter van de partij valt voor hem niet te pruimen. Dan nog liever op eigen kracht de marginaliteit in. Een man met principes, hoedje af ! |
Citaat:
|
Een kat in 't nauw maakt, vooral met de verkiezingen in aantocht, vieze sprongen!
|
:( Het blijft een feit dat Beysen liever met de onzekere toekomst van zijn Liberaal Appèl uitpakt, dan in zee te gaan met het Blok. Dat hij pleit voor het opheffen van het 'cordon' is fijnzinnig gezien. Hij kent bijzonder goed de aard van het beestje. Laat ze maar eens de Stad besturen...
|
Citaat:
Jörgen Noens |
Citaat:
![]() Laat Beysen het gerust op eigen kracht proberen, die raakt toch nooit boven de kiesdrempel van 5%. Bruin Wardje heeft net zoveel charisma als een Karel Dillen van het Blok: ttz het Belgisch Staatsblad oogt beter :roll: |
Piano,
Waarom bruin Wardje? Weet jij iets over zijn verleden dat niet mag geweten worden? En ten tweede toch raar dat een man als Karel Dillen, waar ik grenzeloos respect voor heb, geen charisma zou hebben maar dat de partij die hij oprichtte ondertussen wel de derde grootste partij van Vlaanderen is! Een uitleg daarvoor? Jörgen Noens |
Citaat:
|
:twisted: Het plaatje van Klein Duympje en Jörgen draait door. Twintig keer dezelfde zever verkondigen om de kern van de zaak te ontwijken. Zielig, jongens, tap maar vlug uit een ander vaatje. Geloofwaardig is anders.
Overigens, als jullie zich "thuis" voelen in een mesthoop dan is dat jullie zaak. De boodschap is bedoeld voor mensen die nog helder kunnen nadenken en vrij zijn om er een eigen mening op na te houden. Driemaal lezen boys, en laten bezinken. :roll: |
Citaat:
En dat ik me tot de zaak moet houden ... beste, ik heb deze discussie opgezet! Hou jij je tot het onderwerp! Het gaat erover of Ward Beysen zijn woord zal houden ja of nee. Wat het Vlaams Blok daar nu mee te maken heeft, is mij onbekend! 8O Jörgen Noens |
Meer dan een jaar geleden al hoorde ik al dat Beysen plannen had in deze richting. Nu pas komt het bovendrijven. Niet dat ik er iets op tegen heb dat het cordon gebroken zal worden. Dat kunnen ze in Antwerpen trouwens niet lang meer volhouden.
Beysen heeft enkel de moed in een stroom te springen die hem gauw toch zou hebben meegesleurd. Het is nu afwachten wat de VLD gaat doen met het nu al "blauw-bruin" verkleurde Wardje. Of weten zijn baasjes ook al dat het toch vechten tegen de bierkaai is en laten ze hun dissidentje de kastanjes uit het vuur halen of althans de weg bereiden voor iets waar zijzelf, vroeg of laat, goed weten dat ze ertoe gedwongen zullen worden? Het slechte bestuur van j�*ren in Antwerpen spreekt toch voor zich, of niet? D�*t is dus wat ikzelf raar vind. Dat Beysen blijkbaar zijn gang kan gaan. Hij wéét dat hij dit kan. Waarom? |
Beste Knuppel,
:wink: Ge moet er werkelijk niets achter zoeken, Beysen wordt genegeerd op het beledigende af. Op het jongste congres werden op één na al zijn amendementen afgeschoten. Ook Dedeckere en Quickeldinges zijn vrijbuiters en hebben meer dan eens hun eigen partij in de flank aangevallen . Het mag dan ook wel eens gezegd worden: bij de VLD is dwarsliggen geen reden om gemene en vunzige aanvallen te lanceren om af te rekenen met de dissidenten. Kan iemand het zich voorstellen dat dergelijke opstelling zou worden geduld in het Blok, de partij die doorlopend het gebrek aan 'democratie' aanklaagt bij anderen ? Mevrouw Colen kreeg voor veel minder het koosnaampje 'kwezel' in het gezicht geslingerd. M.v.g. |
Citaat:
Dient die "kwezel" ook al eens amendementen in? En worden die dan ook helemaal genegeerd zoals die van Beysen in de VLD? Waarvoor blijven die mensen dan eigenlijk zitten waar ze zitten? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be