![]() |
Hulpgoederen via een marineschip: strategische of tactische boodschap?
Citaat:
< Het binnenvaren van de Zwarte Zee van een marineschip ipv een handelsschip om hulpgoederen voor Georgië aan te voeren betreft 'een strategische boodschap aan Moskou'. > Bent u het eens met deze stelling? Is dit wel een 'strategische boodschap'? |
Ik denk dat - gezien de gespannen situatie - militaire schepen hier aangewezen waren en waarschijnlijk daar ook het snelst konden geraken.
Anderzijds zit er duidelijk een boodschap aan Rusland in het feit dat de VS hun militaire aanwezigheid in de Zwarte Zee aan het opvoeren zijn. |
Citaat:
Waar ligt VS en waar ligt Zwarte Zee, en wat heeft VS daar te zoeken? Natuurlijk hoe kan een conflict in de wereld zonder de belangrijkste land. |
Wat zijn die "hulpgoederen"? Nog meer clusterbommen om in te zetten tegen de Ossetische burgerbevolking?
|
Als je goederen naar een conflictgebied stuurt , doe je dat dan met een varende schietschijf of met een vaartuig dat zich eventueel kan beschermen als er gevaar dreigt ???
Niet iedereen heeft graag dat er hulpgoederen naar "vijandelijk" gebied komen , zelfs al is het om de bevolking te helpen ... :-( |
Citaat:
Waarom zouden VS schepen overigens niet in de Zwarte zee mogen varen? |
Citaat:
Herbewapening van Georgië uiteraard... Stel dat het Belgisch leger met Amerikaanse steun clusterbommen inzet tegen de Vlaamse burgerbevolking, zou jij dan staan juichen als er een Amerikaanse oorlogsbodem de Noordzee binnenvaart? |
Citaat:
|
Citaat:
Hebt zelfs maar een aanwijzing dat die VS-schepen wapens geleverd hebben? En nogmaals, sinds wanneer mogen schepen niet meer van één land naar een ander varen? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
(Ik weet het, volgens u is het waarschijnlijk per dogma uitgesloten dat de VS ooit gewoon hulpgoederen zouden kunnen leveren). |
Citaat:
Moet ik begrijpen dat u ook meent dat bijvoorbeeld Russische schepen niets te zoeken hebben in de Atlantische Oceaan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ah, we schakelen al onmiddellijk over op de grote woorden. Straks wordt "genocidair" ook een ordinaire krachtterm, zoals men met "fascist" gedaan heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be