![]() |
21% BTW op onze electriciteits- en gasfactuur
Energie is levensnoodzakelijk. Toch betalen we in België 21% BTW op gas en elektriciteit. Dat is het tarief voor luxeproducten! Op kraantjeswater, groenten en fruit en geneesmiddelen betalen we maar 6% BTW. Waarom dan 21% voor verwarming en verlichting?
200 euro korting op de energiefactuur. Door een BTW-tarief van 6% op gas en elektriciteit bespaart een gezin 200 euro. Andere Europese landen doen het al. In Luxemburg is het BTW-tarief voor energie 6%, in Groot-Brittannië 5%. Wanneer volgt België? |
ik ben voor.
|
Sinds dat gapend gat in de begroting zal het er niet inzitten.
|
Ik ben ook voor! Mensen kunnen echt hun rekeningen niet meer betalen!
|
Citaat:
|
Binnenkort ook 21% op kraantjeswater, groenten en fruit en geneesmiddelen. Probleem opgelost. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja , een paar milioen naar daar , een paar naar ginder , we kopen een schilderijke ... Indien men al die kleine nutteloze uitgaven zou stoppen , en wat minder aan prestigeprojekten bezig zou zijn , dan zou de bevolking er beter van worden ... 't Mooiste prestigeprojekt dat er is , is zorgen dat het leven van de mensen ook leefbaar is ... |
Misschien eens ipv de belastingen te verhogen het overheidsapparaat afslanken ?
Begrotingsprobleem is dan ook meteen opgelost. Maar oh nee, misschien werken er daar teveel mensen die nergens anders terecht kunnen ;) |
Gas en water kan men ook stelen.
Vermits ze ons bestelen aan de bron met allerlei accijnzen en btw en weet ik veel, vind ik het zeer gepast de meters om te draaien. Of een buis over de meter te steken zodat hij niet telt. Loontje moet maar achter zijn boontje komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar velen wonen op een appartementje. Of hebben geen tuintje meer. |
Citaat:
Maar moet waarschijnlijk zijn "de meter verwijderen, en vervangen door een buis, zodat er geen meter meer tussen zit" (en hij uiteraard niet meer telt). |
Citaat:
|
Citaat:
Een buis er tussen of er over. |
als we ieder regering tegen de muur moeten zetten die daar niets aan gedaan heeft
dan blijft enkel vb en nva over |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be