![]() |
Vraagje voor de kenners van wijn etiquette
Gaat rosé in een glas voor witte of voor rode wijn ?
|
|
Citaat:
Indien je de fles volledig leeg hebt gezopen is het wel netjes om een andere fles te openen en door te geven , zo voorkom je dat je buurman met het statiegeld gaat lopen ... 8-) Geen dank , graag gedaan, 'k help graag mensen om deftiger te leven ... ;-) |
rosé laat zich best uit champagneglazen drinken.
|
laat maar al
die fles lag hier al zolang dat het azijn is geworden kutrosé ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
minstens een jaar, want ik weet nog voor welke gelegenheid ik ze gekocht heb. |
champagneglazen waren hoe dan ook het juiste antwoord.
geen dank hoor. |
Citaat:
zo goed als nieuw. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
uit een drinkhoorn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
blijf er niet in hé. anders vragen we of ie niet meer zo grappig wil zijn in 't vervolg. |
Citaat:
http://www.historiamundi.be/nederlands/indexNed.htm Eigenlijk lijkt me dat wel iets voor u ... ;-) |
Citaat:
ik ga daar uit de toon vallen met mijn bril. |
Citaat:
![]() Er staat niet op of ze voor rode, witte of rose wijn zijn bedoeld, dus als ik wijn drink, dan drink ik die uit die glazen. Ik vind die grotere versies lomp en ik vind het niet leuk dat mijn neus erin verdwijnt en nog minder leuk als het glas tegen je neus gaat drukken eens je de bodem nadert. Maar neem mijn advies er niet voor. Ik ben een barbaar wanneer het aankomt op hautte etiquette. Wees al blij dat ik een degelijk wijnglas gebruik. Ik gruwel wel van die grote buikvormige wijnglazen die lang geleden zo in trek waren. En ik kan er amper een foto van terugvinden op google images, dus de wereld is wel degelijk nog niet compleet naar de knoppen :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be