![]() |
Herinvoering verplichte legerdienst in Vlaanderen!
"Vijftien jaar na het afschaffen van de verplichte legerdienst stapt de liberale legervakbond VSOA met een opmerkelijk voorstel naar minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V). "Wij vragen opnieuw de invoering van de verplichte legerdienst", zeggen vakbondssecretaris Erwin De Staelen en voorzitter Marc De Ceulaer. "En niet alleen voor mannen, ook voor vrouwen."
Een erg goede zaak: waarden en normen bijbrengen en (her)aanleren,gedaan met vandalisme en drugs,gedaan met hangjongeren! Voor mij mogen ze morgen de verplichte legerdienst al herinschakelen! De jongeren eens een poepje laten ruiken:-P |
had je er geen polletje vna kunnen maken gertjan ?
|
vergeet het maar, die verplichte legerdienst. Legerdienst betekent dat ge kunt opgeroepen worden bij een eventuele oorlog.
In geen 1000 jaar vindt iemand mij bereid te strijden voor welk land dan ook en ik zal evenmin toestaan dat 1 van mijn kinderen deze verplichting opgelegd krijgt. |
Citaat:
|
een verplichte burgerdienst voor nieuwkomers ja dat is nodig
|
in Vlaanderen ???
|
Citaat:
Maar even ter zake,"verplichte legerdienst". Is dat een goeie zaak? Tot nu ben ik nog niemand tegengekomen die zijn legerdienst een goeie zaak vond an sich, maar geeft grif toe dat het een herinneringswaardige tijd is. Wat discipline en een goeie dosis plichtsgetrouwheid zou de doorsnee jeugd/idioot van deze tijd een ferme duw in de goeie richting van't leven kunnen geven. Ik had geen kruiwagen, wou vrijwillig in't leger in 1996, en mocht niet wegens lichamelijke redenen. Toch denk ik dat ik zulke fase in't leven mis. |
Citaat:
Dat worden allemaal dienstweigeraars... |
Citaat:
|
Citaat:
|
in Vlaanderen ???
al jaren heb ik maar 1 regio in gedachten |
Citaat:
|
Dienstweigeraars worden uiteraard bestraft door het ontnemen van bepaalde burgerrechten en veel werkgevers namen vroeger geen werkzoekenden aan die geen dienstplicht hadden voltrokken of geweigerd!
|
Citaat:
|
Citaat:
Was ik maar gewetensbezwaarde geworden ipv stormtroeper! |
Citaat:
Het enige wat je mist is dat je niet kan meepraten met de eindeloze herhalingen van de straffe verhalen dat ze meegemaakt hebben. Dat gaat dan altijd over datzelfde muurtje waar ze over klommen om te kunnen gaan zuipen, de officiersmess waar het altijd feest is ( of was ) enz. |
Citaat:
|
Pro memorie toch even vermelden dat een 'verplichte legerdienst' een zuivere vorm van slavernij is. Het is gevaarlijke dwangarbeid, opgelegd zonder aanleiding en afgedwongen met bruut geweld.
Het feit dat internationale verdragen tegen dwangarbeid en slavernij een uitzondering invoeren mbt de verplichte legerdienst, doet hieraan niets af. Want die verdragen zijn opgesteld door diegenen die juist belang hebben bij deze vorm van slavernij, nl de staten zelf (of beter: diegenen die deze staat in hun macht hebben). |
Pro memorie toch even vermelden dat een 'verplichte legerdienst' een zuivere vorm van slavernij is. Het is gevaarlijke dwangarbeid, opgelegd zonder aanleiding
als je het zo beschrijft klinkt de burgerdienst voor nieuwkomers zelfs nog beter ! |
Citaat:
Blijkbaar hebben er bij de VSOA een paar heimwee naar de tijd dat ze een constante voorraad onderbetaalde sukkelaars ter beschikking hadden om alle vervelende/smerige klussen op te knappen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be