![]() |
klassieke muziek
Ik zou graag voor ne kennis een cd-verzamelbox van klassieke muziek kopen. Kan iermand mij tips geven.
|
Enkel klassiek? Of ook barok, renaissance, romantiek, expressionisme, etc...?
|
Ik ken daar niet zoveel van. Maar bestaat er zoiets niet van klara.
|
Deze heb ik thuis. Best wel knappe muziek! (Is wel een hele box)
http://www.medieval.org/emfaq/cds/euf1170.htm |
In Kruitvat hebben ze vaak zo'n dingen.
|
Citaat:
|
idd... in het kruidvat haal je zulke dingen voor geen geld. Voor 50 euro heb je daar meteen zoveel klassieke cd's dat er wel iets goed MOET tussenzitten.
|
De "Cara Klara" -cd's zijn heel goed. Niet de overbekende melodieën maar pareltjs waar je echt gaat van houden.
|
|
Citaat:
Bij deze box zitten ook video's... ![]() |
Citaat:
|
Ik weet dat klassieke muziek heeel mooi kan zijn.
Ik weet ook dat dat muziektechnisch niet de meest simpele muziek is. Ik kan ook meestal wel 5 minuten naar klassieke muziek luisteren. Maar laat dat niet langer duren of ik word doodzenuwachtig. Hoe komt dat? Wat kan ik er aan doen? Zijn er nog mensen met die klachten? Regent het bij u ook? |
Citaat:
|
Citaat:
en begin met het lichtere werk Haydn, Mozart, Vivaldi nadien kan je je je wagen aan Beethoven of Handel etc |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Voor een prikkie daar! |
Citaat:
|
Men hoeft helemaal niet naar het Kruidvat te gaan. De Fnac en Mediamarkt hebben in alle prijsklassen veel meer keuze (en in de Mediamarkt kun je de cd's dan nog op een handige manier van tevoren eerst beluisteren).
|
Citaat:
Bach is een twijfelgeval. Hij heeft bijzonder drukke muziek geschreven - dat contrapunt gedoe altijd - maar heeft ook heel mooie, simpele muziek geschreven. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be