Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   klassieke muziek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111491)

De rechtvaardige rechter 5 september 2008 09:47

klassieke muziek

Ik zou graag voor ne kennis een cd-verzamelbox van klassieke muziek kopen. Kan iermand mij tips geven.

Jaani_Dushman 5 september 2008 09:52

Enkel klassiek? Of ook barok, renaissance, romantiek, expressionisme, etc...?

De rechtvaardige rechter 5 september 2008 09:54

Ik ken daar niet zoveel van. Maar bestaat er zoiets niet van klara.

Jaani_Dushman 5 september 2008 10:00

Deze heb ik thuis. Best wel knappe muziek! (Is wel een hele box)

http://www.medieval.org/emfaq/cds/euf1170.htm

anubis 5 september 2008 10:12

In Kruitvat hebben ze vaak zo'n dingen.

Txiki 5 september 2008 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anubis (Bericht 3670699)
In Kruitvat hebben ze vaak zo'n dingen.

:-D

Jazeker 5 september 2008 10:22

idd... in het kruidvat haal je zulke dingen voor geen geld. Voor 50 euro heb je daar meteen zoveel klassieke cd's dat er wel iets goed MOET tussenzitten.

floppy 5 september 2008 10:59

De "Cara Klara" -cd's zijn heel goed. Niet de overbekende melodieën maar pareltjs waar je echt gaat van houden.

anubis 5 september 2008 11:08

Muuuuhziek
http://www.kruidvatentertainmentshop..._cd?toplijst=1

http://www.kruidvatentertainmentshop...og/be_klassiek

Djiezes 5 september 2008 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 3670632)
Ik zou graag voor ne kennis een cd-verzamelbox van klassieke muziek kopen. Kan iermand mij tips geven.

Bij deze box zitten ook video's...

Anna List 5 september 2008 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3670706)
:-D

explosieve cd gewoon wls veel Handel bij ;-)

BigF 5 september 2008 11:53

Ik weet dat klassieke muziek heeel mooi kan zijn.
Ik weet ook dat dat muziektechnisch niet de meest simpele muziek is.
Ik kan ook meestal wel 5 minuten naar klassieke muziek luisteren.

Maar laat dat niet langer duren of ik word doodzenuwachtig.

Hoe komt dat?
Wat kan ik er aan doen?
Zijn er nog mensen met die klachten?
Regent het bij u ook?

vlijmscherp 5 september 2008 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3670948)

Hoe komt dat?
Wat kan ik er aan doen?
Regent het bij u ook?

neen, bij ons regent het niet.

Anna List 5 september 2008 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3670948)

Hoe komt dat?
Wat kan ik er aan doen?
Regent het bij u ook?

oefenen veel oefenen

en begin met het lichtere werk Haydn, Mozart, Vivaldi nadien kan je je je wagen aan Beethoven of Handel etc

Dronkoers 5 september 2008 13:45

Citaat:

Jazeker 5 september 2008 15:40

Citaat:

Liefhebbers van metal en klassieke muziek hebben zelfde persoonlijkheid

Uit een vrijdag gepubliceerd Brits onderzoek naar het verband tussen muzikale voorkeur en de persoonlijkheid blijkt dat liefhebbers van heavymetal en klassieke muziek vitale karaktertrekken delen als creativiteit en zich op hun gemak voelen.
De Heriot-Watt Universiteit in Edinburgh heeft onder leiding van Adrian North, hoofd van de afdeling Toegepaste Psychologie, 36.000 muziekliefhebbers van over de hele wereld naar hun muzikale smaak en een omschrijving van hun persoonlijkheid gevraagd. Het gaat wellicht om de meest omvattende studie ooit terzake.

North zei 'verbaasd' te zijn omtrent enkele resultaten, in het bijzonder de gelijkenissen tussen metalheads en de fans van klassieke muziek. Ze zijn allebei creatief, voelen zich goed in hun vel, zijn zachtmoedig en zijn niet bijzonder extrovert. 'Het stereotiepe beeld bij de mensen over heavymetalfans is dat zij suicidaal depressief zijn en een gevaar vormen voor zowel zichzelf als de samenleving. Maar zij zijn integendeel vrij delicate dingen', zegt North.

Liefhebbers van beide genres delen een 'liefde voor het grandioze', aldus North. Wat volgens hem betekent dat 'een fan van Metallica eerder naar Mahler zal luisteren dan een indiekid reggae een kans zal geven'. 'Los van hun leeftijdsverschil hebben zij in wezen dezelfde persoonlijkheid'.

De fans van de indie hebben een eerder laag zelfbewustzijn en weinig motivatie. Rapenthousiastelingen 'neigen veel over zichzelf na te denken en zijn extreem extrovert'. Fans van country and western zijn extrovert en harde werkers.

Ook degenen die van dance houden zijn extrovert, 'maar zullen waarschijnlijk onvriendelijker en lichtjes narcistisch zijn', bleek volgens North uit het onderzoek. Liefhebbers van blues en jazz hebben in het algemeen een hoog zelfbewustzijn, zijn creatief en voelen zich op hun gemak. (Karakter)trekken die zij delen met rock’n rollfans die echter 'niet erg aardig of genereus' zijn. Punkers missen het meest van al zelfbewustzijn en zachtmoedigheid.
;-)

Derk de Tweede 5 september 2008 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3670724)
idd... in het kruidvat haal je zulke dingen voor geen geld. Voor 50 euro heb je daar meteen zoveel klassieke cd's dat er wel iets goed MOET tussenzitten.

Op marktplaats.nl
Voor een prikkie daar!

kiko 5 september 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3670961)
oefenen veel oefenen

en begin met het lichtere werk Haydn, Mozart, Vivaldi nadien kan je je je wagen aan Beethoven of Handel etc

Nou ja, hangt ervan af wat je met lichter bedoelt. Ik vermoed dat je bedoelt het "meer toegankelijke" werk.

kiko 5 september 2008 19:30

Men hoeft helemaal niet naar het Kruidvat te gaan. De Fnac en Mediamarkt hebben in alle prijsklassen veel meer keuze (en in de Mediamarkt kun je de cd's dan nog op een handige manier van tevoren eerst beluisteren).

kiko 5 september 2008 19:37

Citaat:

Tja, het is uiteraard heel persoonlijk, maar de meer toegankelijke en tegelijkertijd uitstekende klassieke muziek is voor mij Vivaldi, Mozart, Satie, Prokofiev, Grieg, Tsjaikovski, en in meer of mindere mate Beethoven.

Bach is een twijfelgeval. Hij heeft bijzonder drukke muziek geschreven - dat contrapunt gedoe altijd - maar heeft ook heel mooie, simpele muziek geschreven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be