Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Legerdienst herinvoeren? De poll. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111523)

C2C 5 september 2008 16:30

Legerdienst herinvoeren? De poll.

Ik wil geen themapikker zijn, maar sommigen vroegen voor een poll over dat voorstel om de legerdienst terug in te voeren. Uw bescheiden dienaar heeft er daarom eentje gemaakt.

Vreemd trouwens dat "liberalen" voor de verplichte legerdienst zijn. Ik dacht dat ze voor vrijheid stonden. Niet dus.

Bhairav 5 september 2008 16:47

Alsof leerplicht nog niet genoeg is...

Jozef Ostyn 5 september 2008 16:59

Neen, niet echt nuttig en betekent een verzwakking van het leger.

Scarabaeida 5 september 2008 17:09

Ander antwoord - al heeft het zijn voordelen, het kost de staat te veel geld dan het goed voor ons is.

Mitgard 5 september 2008 17:31

'ja, maar vrijwillig voor eender wie.'

meer vrijheid dus voor de mensen ipv minder.

Mitgard 5 september 2008 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 3671745)
Ander antwoord - al heeft het zijn voordelen, het kost de staat te veel geld dan het goed voor ons is.

misschien verdient zich dat terug.
een jaar legerdienst staat misschien goed op een CV voor sommige werkgevers.

alvinvdv 5 september 2008 17:42

Ik acht verplichte legerdienst niet echt nuttig!
Het leger heeft nood aan gemotiveerde krachten... niet aan mensen die verplicht worden iets te doen 'tegen hun goesting'.

De nadruk van ons leger ligt op 'peacekeeping' niet op oorlogsvoering!
Ons leger moet klein, snel inzetbaar zijn en snel en efficiënt kunnen optreden!
Een leger moet het dezer dagen niet meer hebben van veel manschappen, maar van moderne techniek/wapens en efficiëntie...

Wat wel nuttig zou zijn is een soort burgerdienst (niet verplicht, maar waar wel bv. fiscale voordelen aan kunnen vasthangen) in ontwikkelingslanden, zodat de overbeschermde Vlaming eens aan de lijve kan ondervinden in welk paradijs hij woont, en ook het geluk kan apreciëren dat hij hier geboren is!!

Het fabeltje dat je in het leger disipline leert en een 'man' gaat worden is onzin!
In het leger leert men zuipen en andere onverantwoorde dingen!

Félicien Bwanatongo 5 september 2008 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3671687)
Ik wil geen themapikker zijn, maar sommigen vroegen voor een poll over dat voorstel om de legerdienst terug in te voeren. Uw bescheiden dienaar heeft er daarom eentje gemaakt.

Vreemd trouwens dat "liberalen" voor de verplichte legerdienst zijn. Ik dacht dat ze voor vrijheid stonden. Niet dus.

Geen klassieke legerdienst maar verplichte militiedienst. Een beroepsleger, aangevuld met volksmilitie dus.

Bhairav 5 september 2008 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3671829)
Geen klassieke legerdienst maar verplichte militiedienst. Een beroepsleger, aangevuld met volksmilitie dus.

Wat is uw mening over het valhalla?

circe 5 september 2008 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv (Bericht 3671822)
Ik acht verplichte legerdienst niet echt nuttig!
Het leger heeft nood aan gemotiveerde krachten... niet aan mensen die verplicht worden iets te doen 'tegen hun goesting'.

De nadruk van ons leger ligt op 'peacekeeping' niet op oorlogsvoering!
Ons leger moet klein, snel inzetbaar zijn en snel en efficiënt kunnen optreden!
Een leger moet het dezer dagen niet meer hebben van veel manschappen, maar van moderne techniek/wapens en efficiëntie...

Wat wel nuttig zou zijn is een soort burgerdienst (niet verplicht, maar waar wel bv. fiscale voordelen aan kunnen vasthangen) in ontwikkelingslanden, zodat de overbeschermde Vlaming eens aan de lijve kan ondervinden in welk paradijs hij woont, en ook het geluk kan apreciëren dat hij hier geboren is!!

Het fabeltje dat je in het leger disipline leert en een 'man' gaat worden is onzin!
In het leger leert men zuipen en andere onverantwoorde dingen!

waarom zou die burgerdienst zich moeten gaan moeien in "ontwikkelingslanden"? er is hier genoeg burgerdienst uit te voeren te lande volgens mij!

Of bent U ook zo iemand die denkt dat de "negerkes" niet zelf een waterputteke kunnen boren? en dat ze daarvoor een blanke "bwana" nodig hebben?

alvinvdv 5 september 2008 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3671864)
waarom zou die burgerdienst zich moeten gaan moeien in "ontwikkelingslanden"? er is hier genoeg burgerdienst uit te voeren te lande volgens mij!

Of bent U ook zo iemand die denkt dat de "negerkes" niet zelf een waterputteke kunnen boren? en dat ze daarvoor een blanke "bwana" nodig hebben?

Ik moet me verduidelijken en Circe gelijk geven!

Een vrijwillige burgerdienst in eigen land is ook OK!!
Maar langs de andere kant zou een harde confrontatie met de 'werkelijkheid' in Afrika ook niet mis zijn.....

Havana 5 september 2008 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3671733)
Neen, niet echt nuttig en betekent een verzwakking van het leger.

²

manta 5 september 2008 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3671829)

In de stijl van de National Guard ???
't Zou niet slecht zijn ...

alvinvdv 5 september 2008 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3671895)
In de stijl van de National Guard ???
't Zou niet slecht zijn ...

Volksmilities.... daar kick je op hé......

Bierzuipende, gewapende volkmilities tegen een ingebeeld vijand!!
Ga zo door!!;-)

Ik heb het niet over de National Guard.... enkel tegen Manta...

manta 5 september 2008 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv (Bericht 3671898)
Volksmilities.... daar kick je op hé......

Bierzuipende, gewapende volkmilities tegen een ingebeeld vijand!!
Ga zo door!!;-)

Ik heb het niet over de National Guard.... enkel tegen Manta...

Ik zie niet in wat het probleem er mee is hoor ...
Een volksmilitie zou ik dat niet noemen ... Wel gewone burgers die opgeroepen kunnen worden als er wat aan de hand is , en af en toe een weekend gaan trainen (nog gezond ook ...):-D
Kijk :
Citaat:

National Guard may be called up for active duty by the state governors or territorial commanding generals to help respond to domestic emergencies and disasters, such as those caused by hurricanes, floods, and earthquakes.[4]
Da's een deel van wat ze doen ...De rest kan je nakijken op Wiki8-)

(En ja , ik vind Southern comfort ne goeie film , goeie muziek ook http://www.imdb.com/title/tt0083111/ ...;-))

Mambo 5 september 2008 22:14

Ik vind legerdienst wel nuttig.
Al was het maar om het besef aan te leren dat je onnuttig bent.

De rechtvaardige rechter 5 september 2008 22:23

Onmiddellijk terug voor minstens 2 jaar. En op het einde al dan niet een vast contract kunnen voorleggen.

Jaani_Dushman 6 september 2008 00:45

Om onze jongens moraal aan te leren, gaan we ze omvormen tot hersenloze gevechtsmachines. Ben ik de enige die daar een paradox in ziet?

Bhairav 6 september 2008 05:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3672571)
Om onze jongens moraal aan te leren, gaan we ze omvormen tot hersenloze gevechtsmachines. Ben ik de enige die daar een paradox in ziet?

U ben wss een wietrokende sos nu dat hallucineert, en dat enkel en alleen door de wiet!

Andro 6 september 2008 06:34

Er wordt al genoeg geld nodeloos verspild.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be