![]() |
Legerdienst herinvoeren? De poll.
Ik wil geen themapikker zijn, maar sommigen vroegen voor een poll over dat voorstel om de legerdienst terug in te voeren. Uw bescheiden dienaar heeft er daarom eentje gemaakt.
Vreemd trouwens dat "liberalen" voor de verplichte legerdienst zijn. Ik dacht dat ze voor vrijheid stonden. Niet dus. |
Alsof leerplicht nog niet genoeg is...
|
Neen, niet echt nuttig en betekent een verzwakking van het leger.
|
Ander antwoord - al heeft het zijn voordelen, het kost de staat te veel geld dan het goed voor ons is.
|
'ja, maar vrijwillig voor eender wie.'
meer vrijheid dus voor de mensen ipv minder. |
Citaat:
een jaar legerdienst staat misschien goed op een CV voor sommige werkgevers. |
Ik acht verplichte legerdienst niet echt nuttig!
Het leger heeft nood aan gemotiveerde krachten... niet aan mensen die verplicht worden iets te doen 'tegen hun goesting'. De nadruk van ons leger ligt op 'peacekeeping' niet op oorlogsvoering! Ons leger moet klein, snel inzetbaar zijn en snel en efficiënt kunnen optreden! Een leger moet het dezer dagen niet meer hebben van veel manschappen, maar van moderne techniek/wapens en efficiëntie... Wat wel nuttig zou zijn is een soort burgerdienst (niet verplicht, maar waar wel bv. fiscale voordelen aan kunnen vasthangen) in ontwikkelingslanden, zodat de overbeschermde Vlaming eens aan de lijve kan ondervinden in welk paradijs hij woont, en ook het geluk kan apreciëren dat hij hier geboren is!! Het fabeltje dat je in het leger disipline leert en een 'man' gaat worden is onzin! In het leger leert men zuipen en andere onverantwoorde dingen! |
Citaat:
Geen klassieke legerdienst maar verplichte militiedienst. Een beroepsleger, aangevuld met volksmilitie dus. |
Citaat:
|
Citaat:
Of bent U ook zo iemand die denkt dat de "negerkes" niet zelf een waterputteke kunnen boren? en dat ze daarvoor een blanke "bwana" nodig hebben? |
Citaat:
Een vrijwillige burgerdienst in eigen land is ook OK!! Maar langs de andere kant zou een harde confrontatie met de 'werkelijkheid' in Afrika ook niet mis zijn..... |
Citaat:
|
Citaat:
't Zou niet slecht zijn ... |
Citaat:
Volksmilities.... daar kick je op hé...... Bierzuipende, gewapende volkmilities tegen een ingebeeld vijand!! Ga zo door!!;-) Ik heb het niet over de National Guard.... enkel tegen Manta... |
Citaat:
Een volksmilitie zou ik dat niet noemen ... Wel gewone burgers die opgeroepen kunnen worden als er wat aan de hand is , en af en toe een weekend gaan trainen (nog gezond ook ...):-D Kijk : Citaat:
(En ja , ik vind Southern comfort ne goeie film , goeie muziek ook http://www.imdb.com/title/tt0083111/ ...;-)) |
Ik vind legerdienst wel nuttig.
Al was het maar om het besef aan te leren dat je onnuttig bent. |
Onmiddellijk terug voor minstens 2 jaar. En op het einde al dan niet een vast contract kunnen voorleggen.
|
Om onze jongens moraal aan te leren, gaan we ze omvormen tot hersenloze gevechtsmachines. Ben ik de enige die daar een paradox in ziet?
|
Citaat:
|
Er wordt al genoeg geld nodeloos verspild.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be