Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verspelen de Franstaligen hun laatste kans? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111554)

I amsterdam 6 september 2008 12:32

Verspelen de Franstaligen hun laatste kans?

Het voorstel van de Vlaamse regering is nog vers van de pers en nu al zijn de reacties van franstalige kant negatief.
Als ze zo doorgaan dan zullen ze hun laatste kans verspelen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ters-weg.dhtml

HAMC 6 september 2008 12:34

Ik heb 100% van de stemmen. :cheer:

Jazeker 6 september 2008 12:34

Ik ook :cheer:

HAMC 6 september 2008 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3673072)
Ik ook :cheer:

:cheer: :cheer:

alvinvdv 6 september 2008 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3673071)
Ik heb 100% van de stemmen. :cheer:

Hoezo?

Wiskunde is niet jullie sterkste vak?

vrijevlaming 6 september 2008 12:47

ik hoop het in ieder geval dat ze het afwijzen. Want anders wordt dat weer een praatbarak die op niets uitdraait

HAMC 6 september 2008 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv (Bericht 3673100)
Hoezo?

Wiskunde is niet jullie sterkste vak?

U bent alleen wat te laat om het te begrijpenzoals gewoonlijk

Burry 6 september 2008 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 3673104)
ik hoop het in ieder geval dat ze het afwijzen. Want anders wordt dat weer een praatbarak die op niets uitdraait

Dat is ook wat de Franstalige politici willen: er een praatbarak van maken.
Maar voor hen schuilt daar ook een gevaar: als het weer van dattum is, zonder echte wil om tot grondige hervormingen te komen die België weer bestuurbaar maken met politieke en financiële verantwoordelijkheid, zullen weinig Vlaamse partijen anders kunnen dan er de stekker uittrekken.

Blijft nog Yves Leterme die nu persoonlijk het premierschap als hoogste goed ziet. Niet slecht gezien van hem, want behalve dat rest hem geen toekomst of status meer.

Daarom ook dat ik 'nee' stemde, de Franstalige politici zullen dit wel aangrijpen en 'oui' zeggen om dan weer in blablabla zonder wol te vervallen.

UFSIA 6 september 2008 13:55

Citaat:

Zullen de Franstaligen hun laatste kans verspelen ?
De vraag is dubbelzinnig. Als je me zou vragen of de franstaligen ook DIT voorstel zullen laten verzanden in eindeloos gepalaver zou ik ja zeggen. Punt is dat je vraagt of dit hun laatste kans is.

Kans waarvoor ? Om de vlamingen wat verder uit te melken ? compleet niet dus. De vlamingen zijn gewoon de witte negers van europa, en ons vermogen om alles weg te relativeren, netjes op de rug te gaan liggen en de franstaligen over ons heen te laten lopen, is quasi oneindig.

Wij zullen 2 jaartjes praten, onze politici zullen ons 't figuurlijke mes in de rug steken en hopen dat "de mensen" dan over 4 of 5 jaartjes de gebroken beloften vergeten zullen zijn en gewoon verderdoen met postjespakken. en het ergste is dat "de mensen" het inderdaad vergeten zullen zijn tegen 2012 of zo.

En zeg nu niet "oh neen ik zal dit niet vergeten zijn" , een paar politiek geïnteresseerden zal dit idd. niet vergeten zijn, maar wat ben je ermee ? niks, nada, rien de knots. Het grootste deel van ons klootjesvolk zal dit wel vergeten zijn.

mvg. sint ignacius

bentje 6 september 2008 13:57

ja, al zal het wel weer niet hun láátste kans zijn :|

kelt 6 september 2008 15:48

Wat de Franstalige leden van de Belgische regering te kwekken hebben is onbelangrijk.Wat de Waalse deelregering,geleid door Meneer Demotte daarover zal melden is wel relevant...

DAAR,in de direkte verhoudingen tussen Wallonie en Vlaanderen ligt de toekomst van "Belgie".....In de omgeving van Brussel,het "centrum" van Belgie,is er teveel kwaad bloed ...

De_Laatste_Belg 6 september 2008 15:56

Citaat:

Punt is dat je vraagt of dit hun laatste kans is.
idd.

rainbox 6 september 2008 16:22

De Franstaligen moeten alles aanvaarden. Het is alles.

Gwyndion 6 september 2008 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3673453)
De Franstaligen moeten alles aanvaarden. Het is alles.

Ik snap niet waarom je zelfs de moeite doet om te posten als je toch niets zinnigs te zeggen hebt (zinning in de zin van, genuanceerd, inhoud, argumentatie,...).

Ik betwijfel spijtig genoeg datd it hun laatste kans zal zijn, er zijn nog teveel mensen die (denken) voordeel te hebben bij het voortbestaan van België. Ik vermoed dat ze eerst dit voorstel als belachelijk gaan laten overkomen om het in hun voordeel bij te schaven, dan wat zullen praten, en praten, en praten,... zo lang ze kunnen en alles dan op de Vlaamse onverdraagzaamheid afschuiven...

Dilbert 6 september 2008 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3673064)
Het voorstel van de Vlaamse regering is nog vers van de pers en nu al zijn de reacties van franstalige kant negatief.
Als ze zo doorgaan dan zullen ze hun laatste kans verspelen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ters-weg.dhtml

De Franstaligen zullen maar instemmen tot een vergaande staatshervorming als het hen duidelijk gemaakt wordt dat de Vlamingen bereid zijn tot een eenzijdig uitroepen van een confederaal model, of zelfs een onafhankelijke staat.

Zolang de Vlaamse politici zeggen: "we kunnen enkel vooruitgang maken door te praten", zal er geen vooruitgang zijn.

Eigenlijk maakt het niet uit of het de Partijvoorzitters, de Federale politici, een groep van Wijzen, of de Vlaamse regering praat.

I amsterdam 6 september 2008 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert (Bericht 3673564)
De Franstaligen zullen maar instemmen tot een vergaande staatshervorming als het hen duidelijk gemaakt wordt dat de Vlamingen bereid zijn tot een eenzijdig uitroepen van een confederaal model, of zelfs een onafhankelijke staat.

Zolang de Vlaamse politici zeggen: "we kunnen enkel vooruitgang maken door te praten", zal er geen vooruitgang zijn.

Eigenlijk maakt het niet uit of het de Partijvoorzitters, de Federale politici, een groep van Wijzen, of de Vlaamse regering praat.

Uw mening deel ik.
Franstaligen zullen pas "ja" zeggen ,als ze definief weten, dat ze anders geld en macht kwijt raken.
Tot nu toe is dat niet het geval.

Everytime 6 september 2008 17:42

Ze zouden liever hun kansen verspelen door een grootste samenwerking met Frankrijk. Franstaligen hebben niets meer te maken met de Vlamingen en vice-versa trouwens. We hebben niets meer gemeens en we leven al nu in twee totale verschillende werelden. En het is trouwens beter zo.

satiper 6 september 2008 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 3673228)
De vraag is dubbelzinnig. Als je me zou vragen of de franstaligen ook DIT voorstel zullen laten verzanden in eindeloos gepalaver zou ik ja zeggen. Punt is dat je vraagt of dit hun laatste kans is.

Kans waarvoor ? Om de vlamingen wat verder uit te melken ? compleet niet dus. De vlamingen zijn gewoon de witte negers van europa, en ons vermogen om alles weg te relativeren, netjes op de rug te gaan liggen en de franstaligen over ons heen te laten lopen, is quasi oneindig.

Wij zullen 2 jaartjes praten, onze politici zullen ons 't figuurlijke mes in de rug steken en hopen dat "de mensen" dan over 4 of 5 jaartjes de gebroken beloften vergeten zullen zijn en gewoon verderdoen met postjespakken. en het ergste is dat "de mensen" het inderdaad vergeten zullen zijn tegen 2012 of zo.

En zeg nu niet "oh neen ik zal dit niet vergeten zijn" , een paar politiek geïnteresseerden zal dit idd. niet vergeten zijn, maar wat ben je ermee ? niks, nada, rien de knots. Het grootste deel van ons klootjesvolk zal dit wel vergeten zijn.

mvg. sint ignacius

Dat is wat ik ook vrees.
Al heb ik de indruk dat de vlamingen stilletjes aan wakker beginnen worden, veel te langzaam naar mijn zin, maar het gaat toch al de goede richting uit.
Ik vrees dat er niet anders op zit dan geduld te oefenen tot voldoende vlamingen eisen dat het jarenlange onrecht gestopt wordt.
Pas dan zullen onze politiekers voldoende ruggegraat krijgen vermoed ik.

satiper 6 september 2008 17:47

Citaat:

Ik denk idd dat het daar op neer komt :|

HAMC 6 september 2008 17:57

Citaat:

Nooit dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be