![]() |
Eens gevangenisstraf uit gezeten
Wat denken jullie als een gevangene zijn straf heeft uitgezeten moeten ze dan voor de rest van zijn leven op zijn vel blijven hangen met een kapbijl ?
Moet die mens heel zijn leven vervolgd worden?:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
In principe niet, neen
Ze zijn eigenlijk hun schuld ten opzichte van de maatschappij kwijtgescholden. Als je te snel rijdt en wordt geflitst, je betaald je boete, moeten ze er daarna nog over spreken? Maar, zoals Depth of field zegt, als je kan kiezen is de keuze snel gemaakt, daar moet je eerlijk in blijven |
Weet niet hoe het komt, maar dezelfde post kwam er 2 maal op, delete aub
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, alsof het niet kan dat iemand met een strafblad beter geschikt is voor de job dan iemand zonder strafblad.
En dan iemand zonder strafblad, dat wil alleen toch maar zeggen dat die nog nooit gepakt is juist? |
Citaat:
|
Citaat:
Geloof me, je hebt écht wel een punt hoor, maar je risico ligt toch gelijk hoe je het bekijkt hoger? |
Citaat:
|
Citaat:
Indien men zijn straf uitgezeten heeft is de schuld t.o.v. de maatschappij effen... Natuurlijk moet je een pedofiel niet toelaten te gaan werken met kinderen... daarom is er voor bepaalde beroepen een ander type 'bewijs van goed gedrag en zeden'..... Er zou een lijst van betrekkingen moeten opgesteld worden waarvoor de werkgever het recht niet heeft te vragen naar 'bewijs van goed gedrag en zeden'..... |
Citaat:
|
Citaat:
Ene die met verduistering heeft beziggeweest gade niet direkt aannemen in een bank... Ne ex-minister ga je ook niet aannemen om lonen te betalen of zo ... |
Citaat:
Als ik voor de Stad werkte bracht ik een proper strafblad binnen en ik was een goede werknemer. Had ik nu een "slecht" strafblad binnen gebracht, wat precies was er dan anders aan mij? |
Citaat:
Eerherstel kan aangevraagd worden 3 jaar na de effectieve gevangenisstraf (dus niet bij VI) en wordt trouwens meestal geweigerd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be