Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Gordel-draad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111574)

Jazeker 7 september 2008 10:07

De Gordel-draad

Citaat:

Meer pesterijen

Nu al is evenwel duidelijk dat de Gordel dit jaar veel meer geconfronteerd wordt met pesterijen dan vorig jaar. Dat heeft Carla Galle, topvrouw van organisator Bloso, zondagmorgen gezegd in Zaventem.

De Bloso-vrijwilligers zijn sinds zondagmorgen onafgebroken in de weer om nagels van het wegdek te verwijderen en wegwijzers terug te hangen. Meest getroffen zijn op dit ogenblik het parcours van de 100 kilometer en de regio Zaventem.

Volgens Galle werden er nagels gestrooid op verschillende plaatsen langs de 100 kilometer. In de regio Zaventem werden ook langs verschillende trajecten wegwijzers verwijderd.

Vrijdagavond al werden langs het parcours her en der wegwijzers overplakt met de tekst 'hier wonen nog Belgen'.

Bron en volledig artikel.
Galle zou beter die spijkers laten liggen. Gaan de ogen van de mensen tenminste nog wat meer open.

De rechtvaardige rechter 7 september 2008 11:57

Ik wil daar elk jaar wel naar toe gaan maar, ik zit telkens weer met het vervoersprobleem.

Den Ardennees 7 september 2008 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3674310)
Galle zou beter die spijkers laten liggen. Gaan de ogen van de mensen tenminste nog wat meer open.

ik vraag me af hoe die daders dat voor zichzelf verantwoorden: "vandaag heb ik mijn uiterste best gedaan om de Belgische zaak te dienen, ik heb vijftien kilo punaisen op het gordelparcours gegooid. Voor de eenheid van België is mij geen inspanning teveel!"

:roll: :roll:

robert t 7 september 2008 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3674310)

Gisteren was er op onze onvolprezen staatszender een kort intervieuw met C.G. Op de totaal irrelevante vraag of ze geen acties vreesde van Voorpost en Tak antwoordde ze dat de Gordel in eerste intantie een sportieve manifestatie was zonder plaats voor de extremisten. Vlaamse uiteraard. Over Franstalige pesterijen geen woord. Zo kennen we ze weer, onze belgicistjes.

FDM 7 september 2008 12:13

bij deze is het karakter vd franstaligen aangetoond : voor alles scheve poten ,
maar saboteren kunnen ze als de besten

Preuße 7 september 2008 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3674645)
bij deze is het karakter vd franstaligen aangetoond : voor alles scheve poten ,
maar saboteren kunnen ze als de besten

Eigenlijk vind ik Uw korte, haast haiku-achtige, bijdragen altijd om mee te glimlachen. Grammaticaal zijn ze een ramp maar de onbedoelde vorm van humor is eigenlijk een van de vele "verborgen parels" van het internet voor mij. Ook hier is het weer prijs "scheve poten"! :lol: Waar hoort een mens nog zoiets? Toch alleen op het internet.

Helaas lijkt het erop dat de regen een dagje duwen en trekken, verwensingen en vendelzwaaien verbrod heeft. En ik had er nog zo naar uitgekeken. Volgende keer beter zou ik zeggen. Nächstes Jahr in Jerusalem!

FDM 7 september 2008 14:45

hij aanbidt grammatica , een al even tastbaar begrip als 'dynastie' ,
spilzieke dynastie

azert 7 september 2008 15:24

Alvast niet te vet veel volk.
Leve de Vlaamse revolutie, maar.... alleen als het mooi weer is en aan de Ijzer hielp zelfs de zon niet.

Anderzijds slaagt de radicale vleugel van de Franstaligen er wel in om meer volk op de been te brengen om de zaak te saboteren.
Ik ben geen voorstander van die sabotage maar het toont wel wie meest strijdvaardig is.

pibo® 7 september 2008 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3675099)
Leve de Vlaamse revolutie, maar.... alleen als het mooi weer is en aan de Ijzer hielp zelfs de zon niet.

Anderzijds slaagt de radicale vleugel van de Franstaligen er wel in om meer volk op de been te brengen om de zaak te saboteren.
Ik ben geen voorstander van die sabotage maar het toont wel wie meest strijdvaardig is.

de radicale vleugel :lol::lol::lol::lol::lol: , je bedoelt die enkelingen ......

trouwens als we het anderzijds zien , hoeveel volk was er op de bretel ???? juist ja enkele tientallen ......... om over niet te vet veel volk te spreken !

HAMC 7 september 2008 15:31

Citaat:

Dat is het licht aan de horizon, zolang we maar niet overeen komen.

azert 7 september 2008 15:38

Het begint ook op te vallen dat de politici de polsslag van de bevolking helemaal kwijt zijn.
Hoe meer politici op de weide en de Gordel hoe minder volk er komt opdagen.

azert 7 september 2008 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pibo® (Bericht 3675104)
de radicale vleugel :lol::lol::lol::lol::lol: , je bedoelt die enkelingen ......

trouwens als we het anderzijds zien , hoeveel volk was er op de bretel ???? juist ja enkele tientallen ......... om over niet te vet veel volk te spreken !

Hoeveel volk was er op de media massaal gesteunde 1ste gordel?
De Bretel is bewust klein gehouden.
Niet dat ik voorstander ben van de Bretel.
Laat marcheren op elkaars grondgebied maar over aan de Noord-Ieren, die intussen ook beginnen in te zien dat hun stammentwisten belachelijk zijn en meer en meer samenwerken.

HAMC 7 september 2008 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3675125)
Laat marcheren op elkaars grondgebied maar over aan de Noord-Ieren, die intussen ook beginnen in te zien dat hun stammentwisten belachelijk zijn en meer en meer samenwerken.

Misschien wel misschien niet. Feit is dat Walen en Vlamingen uitgroeien tegen lichtsnelheid. Iemand die een weinig realiteitszin heeft weet dat dit nooit meer goed komt.

Jazeker 7 september 2008 15:47

Citaat:

Wat ben jij eigenlijk verloren op een Vlaams forum? Je minacht Vlamingen toch zo erg?

van Maerlant 7 september 2008 15:49

Citaat:

Laat marcheren op elkaars grondgebied

De Gordel passeert enkel op Vlaams grondgebied.

HAMC 7 september 2008 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3675137)
Wat ben jij eigenlijk verloren op een Vlaams forum? Je minacht Vlamingen toch zo erg?

Hij probeert de schade te beperken...

:rofl: :cheer: :rofl:

Jazeker 7 september 2008 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3675140)
Hij probeert de schade te beperken...

:rofl: :cheer: :rofl:

Hoe meer hij hier "de schade beperkt", hoe meer hij Vlamingen doet radicaliseren.

Everytime 7 september 2008 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3675123)
Het begint ook op te vallen dat de politici de polsslag van de bevolking helemaal kwijt zijn.
Hoe meer politici op de weide en de Gordel hoe minder volk er komt opdagen.

Het slecht weer speelt ook een rol in die non-success dit jaar.

HAMC 7 september 2008 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3675145)
Hoe meer hij hier "de schade beperkt", hoe meer hij Vlamingen doet radicaliseren.

Ja, we hebben meer mensen zoals Straatrue nodig.

Depth of Field 7 september 2008 15:54

Citaat:

Laat marcheren op elkaars grondgebied

Vlaanderen is Vlaams grondgebied.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be