Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Obama dan toch een rechtgelovige moslim? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111598)

fcal 8 september 2008 00:10

Obama dan toch een rechtgelovige moslim?

Allahoe Akbar!

Waar het hart van vol is, loopt de mond van over ook bij de Democratische presidentscandidaat Barack Hussein Obama.

Vandaag tijdens een vraaggesprek op ABC met Stephanopolous had hij het over ZIJN EIGEN GODSDIENST DE ISLAM.
Verwijzing:
http://www.hyscience.com/ar...

Een betekenisvolle lapsus linguae?

alvinvdv 8 september 2008 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 3676410)
Allahoe Akbar!

Waar het hart van vol is, loopt de mond van over ook bij de Democratische presidentscandidaat Barack Hussein Obama.

Vandaag tijdens een vraaggesprek op ABC met Stephanopolous had hij het over ZIJN EIGEN GODSDIENST DE ISLAM.
Verwijzing:
http://www.hyscience.com/ar...

Een betekenisvolle lapsus linguae?

Kan het zijn dat de link niet werkt???

fcal 8 september 2008 00:55

Tja blijkbaar is de verwijzing een probleem.
Wellicht is de site nu bezweken onder het plotse grote bezoekersaantal.

In het vraaggesprek zei Obama verwijzend naar de geloofsovertuiging van McCain woordelijk "...in my muslim religion..." , waarop de gespreksvoerder hem corrigeerde en zei u bedoelde toch "... christian religion..." waarmee Obama onmiddellijk instemde.

Een verspreking, die hem duur te staan zou kunnen komen.

styllo_ben 8 september 2008 00:59

jammer dat in de o zo grote en rechtvaardige en vooruitstrevende VS iemand moeite moet doen om zijn ware geloof te verbergen.

:roll:

fcal 8 september 2008 01:02

Even opnieuw proberen met de verwijzing naar het vraaggesprek van Obama door Stephanopolous (ABC)

http://www.hyscience.com/archives/20..._hear_this.php

styllo_ben 8 september 2008 01:23

ik heb het ondertusen gezien. Het is er niets van aan.

Het fragmentje laat niet zien dat de journalist intervenieerde en dat daarna Obama zich zelf corrigeerde.

daarom denk ik dan ook dat dit opgezet spel is om Obama zwart te maken. ze moeten de vraag van de journalist ook laten zien en de verdere antwoord van Obama, want nu hebben ze maar 6 seconden getoond. De context kan uitwijzen waarover hij het had.

Dit is een typische propaganda truukje: hou de context verborgen en laat net die ene zin horen die zonder context naar alle kanten getrokken kan worden.

Trouwens, de paar seconden na de "verspreking" zijn cruciaal. waarom stopt die video abrupt en wordt het niet verder getoond.

ik geloof niet dat de journalist enige verbetering aanbracht. Ze waren mss over iets anders aan het praten, mss over zijn "ex-geloof".

Dus meer secondjes laten zien aub. Anders is dit een grote onzin.

fcal 8 september 2008 01:28

Het was en freudiaanse verspreking.

Ziehier het volledige vraaggesprek:

http://www.abcnews.go.com/video/playerIndex?id=5745258

Uit de context blijkt, dat het wel degelijk om een verspreking gaat.

Voor een 'zogezegd' welbespraakt iemand als Obama, die de ambitie koestert de president te worden van het machtigste land ter wereld is dit echter toch weer een stomme blunder.

bentje 8 september 2008 07:32

Zou het kunnen????
Hebben ze een terrorist tot in het witte huis die straks alles van binnen naar buiten toe zal kapotmaken? 8O

Bedankt voor het volledige filmpje Fcal, is een stuk beter dan paniekzaaiend armzalig knip en plakwerk ;-)

fcal 8 september 2008 07:42

Nog een correctie. Hierboven schreef ik, dat Obama het had over zijn 'muslim religion' echter hij gebruikte de term 'my muslim faith' of 'mijn moslim geloof'.

circe 8 september 2008 07:55

hij vergat gewoon "alleged" ertussen te zetten.

niks "my muslim faith" het gaat over "what McCain says about my (alleged) muslim faith". de journalist maakt er christian van, maar hij versprak zich helemaal niet: het ging over wat McCain al of niet beweerde!

goodwill 8 september 2008 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 3676471)
ik heb het ondertusen gezien. Het is er niets van aan.

Het fragmentje laat niet zien dat de journalist intervenieerde en dat daarna Obama zich zelf corrigeerde.

daarom denk ik dan ook dat dit opgezet spel is om Obama zwart te maken. ze moeten de vraag van de journalist ook laten zien en de verdere antwoord van Obama, want nu hebben ze maar 6 seconden getoond. De context kan uitwijzen waarover hij het had.

Dit is een typische propaganda truukje: hou de context verborgen en laat net die ene zin horen die zonder context naar alle kanten getrokken kan worden.

Trouwens, de paar seconden na de "verspreking" zijn cruciaal. waarom stopt die video abrupt en wordt het niet verder getoond.

ik geloof niet dat de journalist enige verbetering aanbracht. Ze waren mss over iets anders aan het praten, mss over zijn "ex-geloof".

Dus meer secondjes laten zien aub. Anders is dit een grote onzin.

Dit is inderdaad opgezet spel, typisch iets voor malafiede lieden, die niets willen dan Obama in diskrediet te brengen.
Deze malafiede lieden en hun aanhangers vind je ook in ons landje terug.
Alles doen om Obama een hak te zetten Typisch gedrag van gefrustrerden.
Ze hebben in Belîgië zelf een partij en ze staan heel sterk in Antwerpen, en ze hebben niet zo koshere biezelers uit de jaren, je weet wel.

goodwill 8 september 2008 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3676564)
hij vergat gewoon "alleged" ertussen te zetten.

niks "my muslim faith" het gaat over "what McCain says about my (alleged) muslim faith". de journalist maakt er christian van, maar hij versprak zich helemaal niet: het ging over wat McCain al of niet beweerde!

thanks circe, goed opgelet.
We hebben het groot licht fcal, starter van de topic, nog niet gehoord.
fcaaaaal... je wordt ter verantwoording geroepen voor het verspreiden van leeeeeugens.

bentje 8 september 2008 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3676582)
Ze hebben in Belîgië zelf een partij en ze staan heel sterk in Antwerpen, en ze hebben niet zo koshere biezelers uit de jaren, je weet wel.

SP.A ?

goodwill 8 september 2008 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3676586)
SPA ?

nee, nog eens raden...

bentje 8 september 2008 08:30

Hmm, sterk in Antwerpen...
bezielers van de jaren stilletjes...
Huh, dat moet wel Janssens en z'n kliekje zijn.
Jury? :-)

Wautd 8 september 2008 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3676543)
Zou het kunnen????
Hebben ze een terrorist tot in het witte huis die straks alles van binnen naar buiten toe zal kapotmaken? 8O

Zoals Bush nu doet?

bentje 8 september 2008 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wautd (Bericht 3676591)
Zoals Bush nu doet?

Jaaa, net zoals den dienen :twisted:

goodwill 8 september 2008 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3676590)
Hmm, sterk in Antwerpen...
bezielers van de jaren stilletjes...
Huh, dat moet wel Janssens en z'n kliekje zijn.
Jury? :-)

nee, fout.
laatste kans

bentje 8 september 2008 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3676596)
nee, fout.
laatste kans

Kijk, ik geef het op, in mijn eigen belang en het belang van dit topic geef ik deze quiz op, ik sta compleet blok.

goodwill 8 september 2008 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3676598)
Kijk, ik geef het op, in mijn eigen belang en het belang van dit topic geef ik deze quiz op, ik sta compleet blok.

;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be