![]() |
Op bier en in bad; Ok, maar niet op mijne koffie eh!
Het begint abnormale proporties aan te nemen.
En dan heb ik het over het "romige creme-laagje" waar werkelijk elke Senseo-koffie tegenwoordig last van heeft. Ik begrijp de bedoeling er niet van; het is vervelend, het is helemaal niet lekker want het smaakt vaak gewoon naar verbrande koffie en bij sommige merken is het zo dik dat er wel additieven in moeten zitten om dat spel zo te laten schuimen. En dat is jammer want zo'n Senseo-ding is voor de rest verrekte handig. Dus; kent er iemand een goei merk Senseo-pads waar niet zo schuimkraag van dik 1 cm mee uitkomt? Want wat is er mis met de aanblik van een kopje gitzwarte koffie? Kortom; alweer; gat in de markt!! Ik moet daar meer mee gaan doen. Gooi een Senseo-koffiepad op de markt die absoluut niet schuimt en je verdient goud geld. En dat meen ik; geen gezever, dat brengt op. Ik ben vast niet de enige die genoeg heeft van dat schuim. |
Als je na den afwas uw servies tegoei afspoelt gade daar waarschijnlijk minder last van hebben ... :-P
|
Oplossing:
![]() |
Citaat:
Ik heb daar allemaal geen tijd voor. |
Citaat:
er gaat niets boven een vers met koffieapparaat gezet bakkie koffie! en zit dan ook geen suiker of melk erbij te kappen eh want daarmee verpest ge u koffie pas grondig! :x |
:cheer: senseo sucks :cheer:
echte koffie ! |
Citaat:
|
:cheer: Nescafe! :cheer:
|
Citaat:
|
Een cremalaag hoort enkel op een espresso te zitten, niet op een tweede- of derderangs brouwsel zoals een Senseoken (Welke échte koffieliefhebber drinkt nu Senseo??)
De functie van de cremalaag: Na de bereiding blijft een espresso zich ontwikkelen. Eerst komen de bloemachtige aroma's vrij, terwijl de sterker gebrande aroma's meer tijd nodig hebben. Hiervoor is het schuimlaagje, de 'crema' essentieel. Doordat de koffie als het ware wordt afgedekt, voorkomt de crema dat de meest vluchtige aroma's ontsnappen. :cheer: Nespresso :cheer: |
Op een echte goeie koffie hoort geen crèmelaagje. Hoogstens eentje van luchtig opgeklopte melk (geen crème). Op een stevig koffietje zoals de "cortados", kan dat lekker zijn.
Op de koffies van hier (wat je koffie kan noemen natuurlijk), wil ik geen schuim. 'k Zou er wel meer koffie in willen... |
Citaat:
Black van DE en idd een filterke in en opgieten met de snelkoker. en die drink je zwart uiteraard, zonder brol. |
Citaat:
|
Citaat:
Doe goeie koffie in zo'n machien en je krijgt een lekker kopje. Alleen moet je er voorlopig dat schuim nog bijnemen. Maar verder is er niks mis met dat apparaat. Ik drink een drietal kopjes op ne voormiddag. Daar ga ik echt geen pot voor zetten en bovendien moet ik tegen de middag ook geen koffie meer van 's morgens. Dan is zo'n senseo ideaal. Alleen dat schuim eh... |
Citaat:
|
:cheer: Irish Coffee :cheer:
|
's morgens lekker wat schuim op Uwkoffie lukt dat altijd ;-)
Met mijn oploskoffie lukt dat altijd :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be