Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bij welke bank staat je spaargeld? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111641)

flamingant 8 september 2008 23:52

Bij welke bank staat je spaargeld?

Nu de spaaroorlog bezig is, is de kans groot dat mensen die internetten (zoals de leden van dir forum) de stap naar een internetbank gemaakt hebben, of niet?

tijd voor een poll en een discussie over internet- en groot-banken

lombas 8 september 2008 23:55

KBC, Fortis, Dexia (allemaal redelijk dungezaaid) en (het grootste gedeelte bij) Deutsche Bank.

toccata 8 september 2008 23:56

Fortis
Binnenkort wrscnlk Triodos

flamingant 8 september 2008 23:58

poll staat er

ik denk dat ik de meeste banken heb opgesomd (triodos vergeten, sorry)

mijn geld staat voor het grootste deel (onaangeroerd voor een jaar) bij deutsche bank, een kleiner deel bij keytrade

Groentje-18 9 september 2008 02:58

Ik ben nog altijd op zoek naar een bank waar je als kleine belegger die snel wil verhandelen, maar dat goedkoop wil doen, terecht kan (lees: via pc-banking). Maar op dit moment durf ik niet te grote manoevres maken. Je weet nooit waar er nog lijken uit de kast vallen met die kredietcrisis. :?

Firestone 9 september 2008 08:15

ING, KBC, Fortis, Rabobank en Bank of Butterfield International (Cayman) Limited

bentje 9 september 2008 08:21

Spaargeld? Welk spaargeld?

LastMohican 9 september 2008 08:22

Niet in Belgie :D

Jazeker 9 september 2008 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3678639)
ING, KBC, Fortis, Rabobank en Bank of Butterfield International (Cayman) Limited

Deze ga ik ergens opslaan. Van de NWO-agente die "by design" banken doet crashen, moet dit gouden raad zijn.

stropdrager 9 september 2008 09:32

KBC en Rabobank.

Andro 9 september 2008 09:32

Toen we in België woonde; Fortisbank en Rabobank in Roosendaal. Hier te Spanje; CAM bank en onroerendgoed.

lombas 9 september 2008 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3678639)

Rabobank lijkt mij ook interessant. Hoe zit het met filialen in het Antwerpse - of is het via internet geregeld bij jou?

lombas 9 september 2008 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3678740)
Toen we in België woonde; Fortisbank en Rabobank in Roosendaal. Hier te Spanje; CAM bank en onroerendgoed.

Ik zou bij Santander gaan als ik van u was. Verzet er u niet tegen...

(Ik heb er vooral geen aandelen in)

Firestone 9 september 2008 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3678741)
Rabobank lijkt mij ook interessant. Hoe zit het met filialen in het Antwerpse - of is het via internet geregeld bij jou?

via Internet.

Andro 9 september 2008 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3678743)
Ik zou bij Santander gaan als ik van u was. Verzet er u niet tegen...

(Ik heb er vooral geen aandelen in)

Wel we zijn al 8 jaar klant van de CAM bank en tot op heden hebben we er geen klachten over. Zeer behulpzaam. Toch bedankt voor tip.

job 9 september 2008 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flamingant (Bericht 3678489)
Nu de spaaroorlog bezig is, is de kans groot dat mensen die internetten (zoals de leden van dir forum) de stap naar een internetbank gemaakt hebben, of niet?

tijd voor een poll en een discussie over internet- en groot-banken

Als flamingant neem je toch automatisch de enige echte Vlaamse Bank : KBC.
;-)

Tavek 9 september 2008 09:51

Fortis (tot voor kort ABN Amro, maar das nu toch hetzelfde allemaal).

Ik heb ook wat aandelenfondsen lopen daar, maar ik vermoed dat ik over een paar jaar ga overstappen naar deutsche ivm die 2,5 % kosten. Helaas denk ik dat ze een kleine garnaal gelijk mij nu nog niet kunnen apprecieren, ik heb juist de spaarrekening geplunderd voor een auto.

lombas 9 september 2008 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3678794)
Fortis (tot voor kort ABN Amro, maar das nu toch hetzelfde allemaal).

Ik heb ook wat aandelenfondsen lopen daar, maar ik vermoed dat ik over een paar jaar ga overstappen naar deutsche ivm die 2,5 % kosten. Helaas denk ik dat ze een kleine garnaal gelijk mij nu nog niet kunnen apprecieren, ik heb juist de spaarrekening geplunderd voor een auto.

DB vraagt geen minimumbedrag.

;-)

parcifal 9 september 2008 10:00

KBC en Rabobank.

@Firestone : Butterfield international is nogal intrigerend, hoe ben je daar zo bij gekomen?
Als je daar iets over kwijt wil, tenminste. :)

Firestone 9 september 2008 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3678814)
@Firestone : Butterfield international is nogal intrigerend, hoe ben je daar zo bij gekomen?

T'is gewoon een grapje, hoor. ;-)

In het echt zit mijn zwart geld vooral bij ..., ach, dat weet jij even goed als ik, beste collega!

EDIT: de rest klopte overigens wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be