Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dank U CD&V-N-VA-VLD : Weer een lading nieuwe Belgen genaturaliseerd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111679)

Pierette 9 september 2008 16:39

Dank U CD&V-N-VA-VLD : Weer een lading nieuwe Belgen genaturaliseerd

Nieuwe belgen

En weer mogen we ons verheugen op de komst van kersverse nieuwe medelanders voor wie het parlement zo vriendelijk is geweest hun naturalisatie goed te keuren. Lees het Staatsblad en ga naar Editie N 273.
Vergeet vooral niet minister Van Deurzen te bedanken voor de vele mensen uit Afrika, Turkije, Albanië, Marokko en andere onmogelijke hoeken van de wereld die hij naar ons onooglijk kleine landje haalt.
Zij zullen door hun harde inzet en werk, ervoor zorgen dat onze economie weer de hoogte ingaat en ons sociaal zekerheidssysteem financieel gezond blijft.

http://messagent.telenet.be/optiext/...nQAkclcwDQccc5

Kazan 9 september 2008 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3679571)
Nieuwe belgen

En weer mogen we ons verheugen op de komst van kersverse nieuwe medelanders voor wie het parlement zo vriendelijk is geweest hun naturalisatie goed te keuren. Lees het Staatsblad en ga naar Editie N 273.
Vergeet vooral niet minister Van Deurzen te bedanken voor de vele mensen uit Afrika, Turkije, Albanië, Marokko en andere onmogelijke hoeken van de wereld die hij naar ons onooglijk kleine landje haalt.
Zij zullen door hun harde inzet en werk, ervoor zorgen dat onze economie weer de hoogte ingaat en ons sociaal zekerheidssysteem financieel gezond blijft.

Men kan deze discussie onmogelijk voeren zolang Asiel en Migratie een federale bevoegdheid is.

Vlaanderen kan idd extra arbeidskrachten gebruiken. Overal zijn er vacatures die niet ingevuld raken.

Maar wat met Wallonië? Daar zijn er werklozen teveel en vacatures te weinig. Elke immigrant die je invoert, zal een werkloze opleveren.

Wat moet men nu doen op federaal niveau?

Fallen Angel 9 september 2008 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3679571)
Nieuwe belgen

Europa heeft in haar koloniaal verleden heelder landen leeggeplunderd en nu verschiet men ervan dat die mensen naar hier komen en ook een stukske van hun taart terugwillen. :lol:

Poets wederom poets.
Het grappigste is dat de grootste kolonisator van al (UK) de grootste problemen heeft met migranten. Sweet irony. :twisted:

HAMC 9 september 2008 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3679657)
Europa heeft in haar koloniaal verleden heelder landen leeggeplunderd en nu verschiet men ervan dat die mensen naar hier komen en ook een stukske van hun taart terugwillen. :lol:

Dat is een knappe uitleg die u daar geeft.

Ik veronderstel dan ook dat de joden nu het recht hebben om Duitsers uit te moorden?

Fallen Angel 9 september 2008 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3679668)
Dat is een knappe uitleg die u daar geeft.

Ik veronderstel dan ook dat de joden nu het recht hebben om Duitsers uit te moorden?

Nope. Ik zeg niet dat zij dat recht hebben.
Ik toon alleen via een historisch perspectief oorzaak en gevolg aan.
Actie wordt altijd gevolgd door tegenreactie.

Freddie 9 september 2008 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3679657)

Poets wederom poets.
Het grappigste is dat de grootste kolonisator van al (UK) de grootste problemen heeft met migranten. Sweet irony. :twisted:

Maar diegenen die er tijdens dat koloniaal verleden rijk mee geworden zijn, die geven nu geen eurocent hoor.

Dixie 9 september 2008 17:15

ons landje barst uit zijn voegen

Fallen Angel 9 september 2008 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 3679679)
Maar diegenen die er tijdens dat koloniaal verleden rijk mee geworden zijn, die geven nu geen eurocent hoor.

Die zijn trouwens allang dood.
De Belgische staat is de enige verrijker die nog overblijft vandaag de dag.
Plus wanneer ge goed kijkt zulde zien da we allemaal der beter van zijn geworden door ons koloniaal verleden.

Jazeker 9 september 2008 17:26

Goed zo... die woningprijzen bleven echt wel te laag.

Bhairav 9 september 2008 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3679678)

Inderdaad.

andev 9 september 2008 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3679678)

Ik denk dat dat dikke zever is: de meeste hier binnenwaaiende soms ongeletterde vreemdelingen weten van het verleden zo goed als niets af, om te beginnen. Trouwens, hadden ze die "koloniale verdrukkers en plunderaars" niet gehad zaten velen onder hen nog in het Stenen Tijdperk. Daar al eens aan gedacht?
En dat ze hier zo druk binnenvallen om zich te wreken op het verleden? Dat zal voor 99,5% van die mensen daar niets mee te maken hebben! Ze denken hier een beter leven op de kop te kunnen tikken dan in hun eigen land, meer kans op gemakkelijk profitariaat en minder erge straffen als ze de gangster uithangen en gepakt worden: meer moet je er niet achter zoeken!
Voeg er nog aan toe dat sommigen uit landen komen waar ze nu door de plaatselijke diktators nog slechter worden behandeld dan door de "Europese veroveraars" toen...

Gwyndion 9 september 2008 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3679686)
Die zijn trouwens allang dood.
De Belgische staat is de enige verrijker die nog overblijft vandaag de dag.
Plus wanneer ge goed kijkt zulde zien da we allemaal der beter van zijn geworden door ons koloniaal verleden.

En ginder hebben ze er nooit enig voordeel bij gehad? Tuurlijk, wat men in Congo deed was gruwelijk en zo maar beweren dat het enkel velies was voor hen en geen enkel voordeel is ook wat van de pot gerukt...Als je ook bekijkt hoeveel BE aan ontwikkelinghulp geeft dan betwijfel ik of we nog zoveel in het negatief staan als je het uit zou rekenen.

Fallen Angel 9 september 2008 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3679712)
Inderdaad.

Ter informatie.
Met "recht" had ik het over joden die nu duitsers zouden mogen vermoorden.

Voor immigratie en emigratie heeft iedereen volgens mij het recht om te gaan en te staan waar zij dat willen.

alvinvdv 9 september 2008 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3679716)
En ginder hebben ze er nooit enig voordeel bij gehad? Tuurlijk, wat men in Congo deed was gruwelijk en zo maar beweren dat het enkel velies was voor hen en geen enkel voordeel is ook wat van de pot gerukt...Als je ook bekijkt hoeveel BE aan ontwikkelinghulp geeft dan betwijfel ik of we nog zoveel in het negatief staan als je het uit zou rekenen.

Ga het eens vragen in Kinshasa hé....;-)

BE: hoeveel % van het BNP???
Streefdoel is 0,7%

:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Fallen Angel 9 september 2008 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 3679714)
Ik denk dat dat dikke zever is: de meeste hier binnenwaaiende soms ongeletterde vreemdelingen weten van het verleden zo goed als niets af, om te beginnen. Trouwens, hadden ze die "koloniale verdrukkers en plunderaars" niet gehad zaten velen onder hen nog in het Stenen Tijdperk. Daar al eens aan gedacht?
En dat ze hier zo druk binnenvallen om zich te wreken op het verleden? Dat zal voor 99,5% van die mensen daar niets mee te maken hebben! Ze denken hier een beter leven op de kop te kunnen tikken dan in hun eigen land, meer kans op gemakkelijk profitariaat en minder erge straffen als ze de gangster uithangen en gepakt worden: meer moet je er niet achter zoeken!
Voeg er nog aan toe dat sommigen uit landen komen waar ze nu door de plaatselijke diktators nog slechter worden behandeld dan door de "Europese veroveraars" toen...

Tuurlijk weten zij die historische achtergrond niet. Heb ik ook nooit beweerd.
Door onze kolonisatie zijn zij achtergebleven en arm gebleven terwijl wij rijker zijn geworden.
De mensen die nu in die armere landen leven zien nu ook dit verschil tussen rijk en arm. Ze weten dus niet hoe dit komt maar ze weten wel dat ze ook rijk willen zijn en naar hier willen komen.

:lol: Straks gaat u nog beweren dat de kolonisatie een weldaad is geweest omdat wij hen "beschaafd" hebben.
Feit is dat een hele hoop eeuwenoude beschavingen ten onder zijn gegaan door onze methode van "beschaven".
Het lijstje begint met de Azteken.

alvinvdv 9 september 2008 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3679728)
Tuurlijk weten zij die historische achtergrond niet. Heb ik ook nooit beweerd.
Door onze kolonisatie zijn zij achtergebleven en arm gebleven terwijl wij rijker zijn geworden.
De mensen die nu in die armere landen leven zien nu ook dit verschil tussen rijk en arm. Ze weten dus niet hoe dit komt maar ze weten wel dat ze ook rijk willen zijn en naar hier willen komen.

:lol: Straks gaat u nog beweren dat de kolonisatie een weldaad is geweest omdat wij hen "beschaafd" hebben.
Feit is dat een hele hoop eeuwenoude beschavingen ten onder zijn gegaan door onze methode van "beschaven".
Het lijstje begint met de Azteken.

;-)

Vrijwel alle volkeren buiten Europa werden bruut onderdrukt en uitgebuit, door............;-)

alvinvdv 9 september 2008 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 3679714)

Zwarten moeten beseffen dat zij vroeger een hogere cultuur hadden dan hen onderdrukkers en moeten daar trots op zijn.

Jazeker 9 september 2008 18:01

jah... koppensnellerij en zo.

Fallen Angel 9 september 2008 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3679716)

Het perverse van ontwikkelingshulp is dat dat geld bijna onmiddelijk terugkomt naar het land van herkomst.

Het systeem werkt zo:
Stel België geeft 1 miljoen euro aan een of ander land.
-Een klein deel verdwijnt al direct als loon voor onze eigen ambtenaren die ervoor moeten zorgen dat dat geld goed bezorgt wordt.
-Daar aangekomen verdwijnt een deel in de zakken van corrupte ambtenaren en overheid. Dit komt meestal terug als steekpenningen voor Belgische politici om nog meer "hulp" te sturen.
-En als sluitstuk worden de ontvangende landen meestal verplicht om enkel aankopen te doen uit het sponserende land. Dus wanneer Belgie geld geeft aan Congo verplicht het Congo om met dat geld enkel Belgische producten aan te kopen. Een verdoken sponsoring van de eigen economie dus.

Conclusie: Wat krijgen de Congolezen: Een chique spiksplinternieuwe maaidorser vanuit België. Enige probleem is dat ze er geen benzine voor hebben.
Gevolg: Maaidorser roest weg in de savanne en de Belgische economie is weer beter.

alvinvdv 9 september 2008 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3679739)
jah... koppensnellerij en zo.

Tja hier nog zo'n pareltje van onze Germaanse cultuur....
http://members.home.nl/keesdebrouwer...atiekampen.htm

Veel beschaafder dan die koppensnellers en op iets efficiënter niveau...;-)
Wrede massamoord op de Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zeker zes miljoen joden werden afgeslacht in goed georganiseerde concentratiekampen. Vele andere niet-Germaanse volkeren werden ook uitgemoord of onderdrukt. De nazi’s toonden overduidelijk aan hoe barbaars een blanke niet kan zijn, als hsij totalitaire macht krijgt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be