ossaert |
11 september 2008 12:15 |
BUB: Slip of the tongue...
Af en toe is het eens interessant om een kijkje te nemen in de pers bezuiden de taalgrens om te weten wat er leeft: België groeit steeds meer uit elkaar en als goede Belg is het mijn verdammte Pflicht om die kloof te dichten. Vooral de site van Le Soir is hiervoor erg geschikt. Neem nu een artikel dat vandaag verscheen, over een ander artikel in Le Vif over het weinig flitsende imago van onze koninklijke familie. Nu waren er tal van reacties, genre: 'LV is van Roularta, en dat zijn nu eenmaal notoire flamingante extremisten', maar deze trok onmiddellijk mijn oog. Ze is afkomstig van een unitarist, die zowel in reacties op artikels als op het forum resoluut de kaart van de BUB trekt en meer dan waarschijnlijk tot het, ahem, kader behoort. (Aanvankelijk deed hij/zij dat op een een gespeeld naïeve manier, 'Tiens, kijk eens wat ik gevonden heb: die mannen zijn wel goed bezig blijkbaar'). Nu, om een lang verhaal kort te maken: let u vooral op de laatste zin, die ik voor uw gemak in het vet heb gezet.
Citaat:
Belgique unitaire dit, le 11/09/2008, 11:55
BELGIQUE UNITAIRE Le problème, c'est que nous avons trop de ministres, de politiciens. La Maison royale est la seule institution en laquelle je crois encore. Pour ma part, le Roi peut diriger le pays seul !
|
|