![]() |
Medvedev doctrine
Citaat:
CITAAT: The idea of a “Euro-Atlantic space from Vancouver to Vladivostok” resonated strongly. Soviet leader Mikhail Gorbachev also called for a radical reconfiguration of the global system without existing political blocs. The idea of creating a European system of security is rooted in the perestroika period, although it resurfaced again in the 1990s. And the idea of an all-European summit as a means for creating a fundamentally new agenda has been put forward more than once. Zie: Artikel Als de amerikanen niet meewillen, zonder dan maar. Rusland bepaalt de geopolitieke orde van de 21ste eeuw. |
Werkterrein van de Medvedev doctrine = OVSE-lidstaten
320 parlementsleden uit 56 lidstaten (komen 2x/jaar bijeen) OVSE-lidstaten Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Heilige Stoel, Hongarije, Ierland, Ijsland, Italië, Kazachstan, Kirgizië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oezbekistan, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tadzjikistan, Tsjechië, Turkije, Turkmenistan, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Wit-Rusland, Zweden en Zwitserland Samenwerkingspartners Afghanistan, Japan, Zuid-Korea, Mongolië en Thailand Partners uit het Middellandse zeegebied Algerije, Egypte, Israël, Jordanië, Marokko en Tunesië |
Citaat:
|
Citaat:
Ook de menslievende vrienden van Rusland willen dat... Denken we maar aan China, Iran, Venezuela, Cuba... Bijna was ik Wit-Rusland nog vergeten.. |
Citaat:
|
In Rusland weet iedereen dat de VS niet het beste met de wereld voorhebben.
Dat wil nog niet zeggen dat ze een nieuwe koude oorlog willen, ze zullen blijven samenwerken op vlakken waar dat voor beide landen voordelig is, en elkaar tegenwerken als hun belangen botsen. Maar het is in het voordeel van zowel Rusland als China om de samenwerking te verhogen, de Beijing alliantie (Rusland, Armenië, China, heel Centraal-Azië, Belarus) zal haar samenwerking intensifiëren. En hoe vijandiger de VS zich opstellen, hoe meer die samenwerking zal toenemen. |
Het zal een plezante samenwerking worden...
Gelukkig woon ik niet in één van deze gelukstaten... :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Indië leeft de overgrote meerderheid van de bevolking in absolute armoede, veel meer dan in China, Rusland, Thailand, etc. Echt een triestig land vond ik. Ik ben zelden gechoqueerd maar hoe de overgrote meerderheid der Indiërs leeft is werkelijk schokkerend. Het platteland is echt niet beter dan Afrika, en ik heb met eigen ogen gezien hoe corrupt het systeem is. Als dat de grootste democratie ter wereld moet voorstellen, geef mij dan maar liever het Chinese systeem... |
Citaat:
Dat kan veranderen als de VS zich minder vijandig opstellen, maar als Palin-Mc Cain verkozen worden, zal die coalitie alleen maar groter worden, en zich misschien uitstrekken tot Indië. Bush was een zegen voor de anti-amerikanen, nooit voorheen had iemand durven dromen over een anti-Amerikaanse coalitie, nu is die een feit, en bevat ze veel belangrijke landen. |
Citaat:
Maar het is duidelijk dat het centrale bestuur in Indië geen vat heeft op het kastensysteem, in de praktijk wordt Indië bestuurd door de lokale elites, die vooral hun eigen belang voor ogen hebben. Indië heeft nooit een "culturele revolutie" gekend en de antieke gewoonten blijven voortleven. Het gevolg is dat de overgrote meerdherheid der Indiërs een mensonwaardig bestaan kennen en in de praktijk geen enkel recht hebben. |
Citaat:
Sommige onnozelaars willen dat schijnbaar echt... :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook zo voor Indië. Als Indië economisch wat sterker wordt bouwt het een oorlogsvloot. Voor z'n belangen in de Indische Oceaan. China is daar nu reeds volop mee bezig. Die zijn economisch al wat sterker. China is bezig z'n lokale militaire capaciteit, op zee, om te bouwen tot een mondiale (zowel op het water als eronder). Uiterst wendbaar (nucleair en niet-nuclair), om toe te kunnen slaan waar, wanneer en hoe men het wenst. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be