Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bye bey Vista, welcome Windows Seven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111853)

Derk de Tweede 13 september 2008 20:36

Bye bey Vista, welcome Windows Seven

Vrijdag 15 augustus 2008, 10:23 - Microsoft doorbreekt de geheimzinnigheid rondom de volgende versie van Windows, die nu nog onder de codenaam 'Windows 7' door het leven gaat en in 2010 op de markt moet komen.
Lees verder:
http://webwereld.nl/articles/52310/m...windows-7.html

En ik ?
Ik wil Windows 98 terug! :-(

duveltje382 13 september 2008 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3687911)
Vrijdag 15 augustus 2008, 10:23 - Microsoft doorbreekt de geheimzinnigheid rondom de volgende versie van Windows, die nu nog onder de codenaam 'Windows 7' door het leven gaat en in 2010 op de markt moet komen.
Lees verder:

En ik ?

Ik snap dat,ik wil ook niet ruilen :-P

Daimanta 13 september 2008 20:45

Citaat:

En ik ?

Als persoon die nog soms moet sleutelen met Windows 98 kan ik zeggen. Beter xp/2000 dan die troep. :evil:

Derk de Tweede 13 september 2008 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3687925)
Als persoon die nog soms moet sleutelen met Windows 98 kan ik zeggen. Beter xp/2000 dan die troep. :evil:

Ik kon met mijn oude W98 pc veel beter met Nero Burning Rom 5.5 werken.
Ik heb Nero BR 8 geprobeerd, maar dat werkt niet echt lekker!
Ik wil dus audio kunnen bewerken, platentikken weghalen, niveau opkrikken, etc.
Op mijn werk heb ik Pro Tools, maar dat gaat me thuis net even te ver!

liberalist_NL 13 september 2008 20:52

Citaat:

Lees verder:

En ik ?

Niet te vroeg juichen, Derk. Windows 98 had geen goede internettoegang, geen USB-ondersteuning, slechte driverondersteuning, zag er slecht uit, kon niet veel programma's tegelijk aan anders liep hij vast, en zat bomvol fouten.

Vista is, als je een beetje redelijke computer hebt, een snel, mooi, veilig en betrouwbaar besturingssysteem. Ben nog nooit zo tevreden geweest over Windows eigenlijk.

Jaani_Dushman 13 september 2008 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3687938)
Ben nog nooit [...] tevreden geweest over Windows eigenlijk.

Dat is al juister.

Jaani_Dushman 13 september 2008 20:55

Citaat:

Vista is een veilig en betrouwbaar besturingssysteem.

:rofl:

liberalist_NL 13 september 2008 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3687944)

Ik snap niet waarom u lacht. Ik zit zelf heel erg veel achter de PC en heb ook nog een op Windows XP draaiende computer. Het verschil is verbazingwekkend. Ik heb totaal geen spyware en mijn computer loopt nooit meer vast.

Derk de Tweede 13 september 2008 20:58

Citaat:

Niet te vroeg juichen, Derk. Windows 98 had geen goede internettoegang, geen USB-ondersteuning, slechte driverondersteuning, zag er slecht uit, kon niet veel programma's tegelijk aan anders liep hij vast, en zat bomvol fouten.

Vista is, als je een beetje redelijke computer hebt, een snel, mooi, veilig en betrouwbaar besturingssysteem. Ben nog nooit zo tevreden geweest over Windows eigenlijk.

Met beeld ben ik begonnen met super 8 film, toen Betamax, daarna VHS, daarna HI-8 en dan nu DVD.
Nou moet ik wederom overschakelen naar Blue ray (of zoiets).
En met audio blijf ik met de Revox B77 werken.
Zal wel ouderwets zijn.

liberalist_NL 13 september 2008 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3687954)
Met beeld ben ik begonnen met super 8 film, toen Betamax, daarna VHS, daarna HI-8 en dan nu DVD.
Nou moet ik wederom overschakelen naar Blue ray (of zoiets).
En met audio blijf ik met de Revox B77 werken.
Zal wel ouderwets zijn.

Blueray is precies hetzelfde als een DVD, het gebruikt alleen andere technologie. Voor de simpele ziel verandert er niks. Ze moeten enkel een compatibel apparaat kopen en ze kunnen daar zowel DVD als Blueray op afspelen. Bluerayschijfjes hebben een veel grotere capaciteit, dus kunnen ze scherpere beelden dan DVD opgeslagen hebben.

Technologische ontwikkeling is de motor achter economische groei, Derk. ;-)

berre 13 september 2008 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3687944)

ik snap ook niet wat de humor is. ik heb zelf lange tijd met windows vista gewerkt, het heeft precies gedaan wat het moest doen en liep nooit vast. ik ben nu over geschakeld naar ubuntu, en da's meer gewoon voor de fun dan omdat vista niet goed genoeg was. ik snap niet goed de mensen die vista zo afbreken..

Daimanta 13 september 2008 21:09

Windows Vista gebruiken is als het rijden op een olifant naar werk. Het is vet, gebruikt enorme hoeveelheden grondstoffen en een auto(XP) is vele malen sneller.

Vista, waarom?

liberalist_NL 13 september 2008 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3687971)
Windows Vista gebruiken is als het rijden op een olifant naar werk. Het is vet, gebruikt enorme hoeveelheden grondstoffen en een auto(XP) is vele malen sneller.

Vista, waarom?

Neen, Windows Vista is als het rijden in een auto met navigatie, een goede vering, stuurbekrachtiging, airbags en airconditioning, t.o.v. een oud bakbrik.

Derk de Tweede 13 september 2008 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3687959)
Blueray is precies hetzelfde als een DVD, het gebruikt alleen andere technologie. Voor de simpele ziel verandert er niks. Ze moeten enkel een compatibel apparaat kopen en ze kunnen daar zowel DVD als Blueray op afspelen. Bluerayschijfjes hebben een veel grotere capaciteit, dus kunnen ze scherpere beelden dan DVD opgeslagen hebben.

Technologische ontwikkeling is de motor achter economische groei, Derk. ;-)

Kun je blue ray ook zelf branden dan ?

Derk de Tweede 13 september 2008 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3687982)
Neen, Windows Vista is als het rijden in een auto met navigatie, een goede vering, stuurbekrachtiging, airbags en airconditioning, t.o.v. een oud bakbrik.

Heimwee:

liberalist_NL 13 september 2008 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3687985)
Kun je blue ray ook zelf branden dan ?

Ja, maar blanco-schijfjes zijn nog heel erg prijzig.

Derk de Tweede 13 september 2008 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3687989)
Ja, maar blanco-schijfjes zijn nog heel erg prijzig.

Als je ooit lege betamax banden nodig hebt.
Tot 1995 werd nog analoge betacam gebruikt die met dezelfde banden als betamax werktten.

DaBlacky 13 september 2008 21:40

Citaat:

USB werd ondersteund vanaf Win95 OSR 2.

Chipie 13 september 2008 21:48

Ik werk zowel met XP als met Vista... en Vista vind ik veel leuker (zeker na sp1)...

liberalist_NL 13 september 2008 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 3688013)
USB werd ondersteund vanaf Win95 OSR 2.

Ik bedoel natuurlijk automatisch. Met de nodige drivers en het eindeloos inserten van je Windows-cd kreeg je bijna alles wel aan de praat. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be