Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   jongeren LDD klagen wegens te weinig subsidies (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111866)

Scherven A. Mok 14 september 2008 06:41

jongeren LDD klagen wegens te weinig subsidies

De jongeren van LDD vinden dat Bert Anciaux hun onheus behandelt. Ze krijgen een subsidie van slechts 40.000 euro terwijl de 500 jongeren van Spirit (of hoe dat heet nu) 80.000 euro krijgen.

Ik zou gedacht hebben dat LDD die subsidies zou weigeren uit principe, wegens het gedachtegoed waar ze voor staan.

oja, bron : de zondag, allen naar de bakker

duveltje382 14 september 2008 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3688396)
De jongeren van LDD vinden dat Bert Anciaux hun onheus behandelt. Ze krijgen een subsidie van slechts 40.000 euro terwijl de 500 jongeren van Spirit (of hoe dat heet nu) 80.000 euro krijgen.

Ik zou gedacht hebben dat LDD die subsidies zou weigeren uit principe, wegens het gedachtegoed waar ze voor staan.

lIBERAAL ZIJN EN DAN NOG SUBSIDIE'S EISEN?KNOOPT DAT MAAR EENS AAN ELKAAR Hé;-)

AdrianHealey 14 september 2008 13:05

Er zijn enkele plaatselijke LDD afdelingen die subsidies weigeren. Het is maar dat je het weet.

De redenering is overigens niet echt inconsistent. Je zou jezelf immers benadelen ten opzichte van je concurrenten indien je de subsidies weigert. Vergelijk het een beetje met de communisten: niemand eist dat ze alle zaken die een vrije markt bedrijf hen levert, weigeren, puur omdat het niet consistent zou zijn met hun ideologie.

Overigens; zo liberaal is LDD nu ook weer niet, dus ik vind het al chapeau dat sommige afdelingen subsidies weigeren.

Dope 15 september 2008 21:26

Citaat:

de zogenaamde liberalen van de ldd zullen, als ik de peilingen mag geloven, veel stemmen halen bij de volgende verkiezingen
dat verkiezingsresultaat zal de ldd in staat stellen om u en mij te bestelen omdat ze zogezegd mensen vertegenwoordigen
zij zullen met die diefstal geen zier inzitten
ze zullen de dotaties met vreugde incasseren en daarna met veel overtuiging en met uw en mijn geld zogezegd oppositie voeren of zogenaamd deelnemen aan het beleid

Félicien Bwanatongo 16 september 2008 06:11

Citaat:

LDD-jongeren verdienen geen subsidies maar internering.

Zwartengeel 16 september 2008 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3688417)
lIBERAAL ZIJN EN DAN NOG SUBSIDIE'S EISEN?KNOOPT DAT MAAR EENS AAN ELKAAR Hé;-)

Zo van 's morgens vroeg al beginnen roepen, zeg... :x

Jos Verhulst 16 september 2008 12:27

Citaat:

Ik vergeet ook altijd hoe Spirit heet, tegenwoordig.

Met subsidies heb je altijd dit soort paradoxen. Het punt is natuurlijk dat subsidies eigenlijk afgepakt geld zijn. Anciaux & co pakt geld af van de belastingbetalers, en geeft dan een deel terug aan sommigen, naar eigen goesting en voorkeur; de Staat in volle actie, dus. Punt is dat die LDD-ers natuurlijk ook belastingbetalers zijn, Anciaux heeft ook bij hen fiscusgewijs legaal gepikt, en dan ontstaat vlot de neiging om uw part terug te eisen. Het is zoals de frammesons die tegen subsidie aan kerken waren, maar uiteindelijk toch zelf ook subsidies aannamen. De juiste oplossing is natuurlijk om �*lle staatsubsidies af te schaffen.

Félicien Bwanatongo 16 september 2008 18:00

Enkel wat de volksgemeenschap beschermt, verdedigt, rijker maakt (niet enkel op materieel vlak),... verdient subsidie en andere steun. Juist daarom dat politiek moet bedreven worden door een open elite met de steun van een eenheidspartij die het volledige volk omvat. Aangezien daarin geen plaats is voor andere politieke partijen (past enkel in de parlementaire plutocratie), dienen zij ook geen subsidies te krijgen. Liberale personen verdienen enkel internering om hen burgerzin en gemeenschapszin bij te brengen. Liberale organisaties worden uiteraard buiten de wet gesteld. Brrr... alweer "totalitair"... :twisted:

AdrianHealey 16 september 2008 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3694101)
Enkel wat de volksgemeenschap beschermt, verdedigt, rijker maakt (niet enkel op materieel vlak),... verdient subsidie en andere steun. Juist daarom dat politiek moet bedreven worden door een open elite met de steun van een eenheidspartij die het volledige volk omvat. Aangezien daarin geen plaats is voor andere politieke partijen (past enkel in de parlementaire plutocratie), dienen zij ook geen subsidies te krijgen. Liberale personen verdienen enkel internering om hen burgerzin en gemeenschapszin bij te brengen. Liberale organisaties worden uiteraard buiten de wet gesteld. Brrr... alweer "totalitair"... :twisted:

Ik hou het op 'ondoordacht', 'naïef', 'utopisch' en 'puberaal'.

16 jaar, jij?

Ambiorix 16 september 2008 19:18

wat een mietjes. subsidies, toch zo een vies woord voor die mannen

Praetorian 16 september 2008 20:22

Citaat:

Hilarisch.

Doedelzak 16 september 2008 20:28

Citaat:

Hoe erg is het niet gesteld met de particratie als ze niet kunnen overleven zonder subsidies.

flamingant 17 september 2008 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3692700)
LDD-jongeren verdienen geen subsidies maar internering.

dit is de meest ongefundeerde en absurdste uitspraak die ik het afgelopen jaar gehoord heb...

:evil: no comment :evil:

Txiki 17 september 2008 15:55

Bestaan die dan? 8-)

Praetorian 17 september 2008 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flamingant (Bericht 3695927)
dit is de meest ongefundeerde en absurdste uitspraak die ik het afgelopen jaar gehoord heb...

:evil: no comment :evil:

Ik vond ze meer dan terecht. Een pluim voor Félicien.

nun 17 september 2008 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3696171)
Ik vond ze meer dan terecht. Een pluim voor Félicien.

Iedereen die niet met de grote volkspartij akkoord is interneren, en als ge daartegen zijt, dan zijt ge nen egöist.

Praetorian 17 september 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nun (Bericht 3696263)
Iedereen die niet met de grote volkspartij akkoord is interneren, en als ge daartegen zijt, dan zijt ge nen egöist.

Iedereen die geen dikke egoïst is, moet maar creveren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be