Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   weer een rondje automobilist pesten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111916)

Yves38 15 september 2008 10:56

weer een rondje automobilist pesten
 
Ze gaan de Kennedy tunnel een toltunnel maken. Vooruit het kan weer niet op. Ze hebben een overheidstekort en het is weeral zo ver.

Te weten dat de Kennedytunnel in het verleden al met belastinggeld van de belastingbetaler is betaald, vind ik het ronduit schandalig dat we nu 2 keer voor hetzelfde belastingen moeten gaan betalen.

vlijmscherp 15 september 2008 11:03

het gaat over een plan van Straten-Generaal, Peeters vraagt aan Europa of dit mogelijk is, er is dus verre van iets beslist.

Yves38 15 september 2008 11:22

Waar rook is, is vuur...

vlijmscherp 15 september 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 3690734)
Waar rook is, is vuur...

dus als er morgen een persbericht wordt rondgestuurd dat er een plan bestaat om heel Antwerpen onder water te zetten, zeg jij: waar rook is, is vuur?

Garry 15 september 2008 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 3690667)
Ze gaan de Kennedy tunnel een toltunnel maken. Vooruit het kan weer niet op. Ze hebben een overheidstekort en het is weeral zo ver.

Te weten dat de Kennedytunnel in het verleden al met belastinggeld van de belastingbetaler is betaald, vind ik het ronduit schandalig dat we nu 2 keer voor hetzelfde belastingen moeten gaan betalen.

Is de fout van het volk zelf.

Wanneer ze dat doen zou iedereen van buiten Antwerpen over temse moeten rijden en via de A 12 gaan. 't Zal niet lang duren.

Garry 15 september 2008 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3690741)
dus als er morgen een persbericht wordt rondgestuurd dat er een plan bestaat om heel Antwerpen onder water te zetten, zeg jij: waar rook is, is vuur?

zoeens iets anders, Antwervenezia. Geen verkeersopstroppingen meer. Nog zo slecht niet.

brother paul 15 september 2008 13:28

Ze kunnen dan evengoed een antwerp -brussels ringtax invoeren, vanaf je antwerpen wilt binnenrijden hang je aan een tax.

Gezien het centrale concept van die twee ringen(zowat alle belangrijke autostrades van belgie takken af op die twee ringen;;) ; kun je moeiteloos op vlaamse grond de economie zijn ecologie intaxeren

Neem bvb 10euro

Bierke 15 september 2008 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3690829)
Is de fout van het volk zelf.

Wanneer ze dat doen zou iedereen van buiten Antwerpen over temse moeten rijden en via de A 12 gaan. 't Zal niet lang duren.

En die is natuurlijk berekend op zulke verkeersstroom ... niet dus hé.
Verschuiven van problemen noem ik dat. Kleine tip als het er toch ooit moest van komen rij allemaal door Puurs.. gewoon om Peeters wat te pesten ;)

Garry 15 september 2008 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 3691086)
En die is natuurlijk berekend op zulke verkeersstroom ... niet dus hé.
Verschuiven van problemen noem ik dat. Kleine tip als het er toch ooit moest van komen rij allemaal door Puurs.. gewoon om Peeters wat te pesten ;)

Nee, juist daarom. Laat de boel maar dichtslippen, dan is Antwerpen afgesloten van de rest. Juist daarom dat ik zeg dat het niet lang zal duren. Je moet een beetje mee zijn he.

Lievekeshoek tunnel, BETALEN, Kennedy tunnel, BETALEN, Konijnenpijp en brug van Temse ontoereikend. Maar wanneer iedereen voet bij stuk houd en zich enkel langs de Konijnenpijp en langs Tems naar Antwerpen verplaats is Antwerpen kompleet onbereikbaar want via Lier Kontig is het nu reeds zo goed als niet te doen. Waarom hebben ze oorspronkelijk die tunnel aangelegd denk je? Wel, laat ze hem maar weer terug wegnemen he, want daar komt het dan op neer. Dan zullen ze vlug tot de constatati komen dat hun idee toch niet zo een hoogvlieger is en dat er behoeft is aan een betere verkeersdoorstroom. Ze gaan niet op hun stappen keren voor jou en voor mij maar wanneer al die fabrieken hun personeel niet terplaatse komt en de leveringen en trasporten uit blijven is het zo gepiept.

vlijmscherp 15 september 2008 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3691037)
Ze kunnen dan evengoed een antwerp -brussels ringtax invoeren, vanaf je antwerpen wilt binnenrijden hang je aan een tax.

Gezien het centrale concept van die twee ringen(zowat alle belangrijke autostrades van belgie takken af op die twee ringen;;) ; kun je moeiteloos op vlaamse grond de economie zijn ecologie intaxeren

Neem bvb 10euro

om Antwerpen binnen te komen, een tol vragen, daar ben ik voor. maar dan moeten ze wel nog meer tramlijnen voorzien van buiten de stad natuurlijk.

Anna List 15 september 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3690687)
het gaat over een plan van Straten-Generaal, Peeters vraagt aan Europa of dit mogelijk is, er is dus verre van iets beslist.

daar is al wel eens over beslist

Europa heeft dat idee al twee keer afgeschoten

Eu staat tolheffing alleen maar toe op nieuwe infrastructuur.

Garry 15 september 2008 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3690741)
dus als er morgen een persbericht wordt rondgestuurd dat er een plan bestaat om heel Antwerpen onder water te zetten, zeg jij: waar rook is, is vuur?

Die mens zal niet graag varen he.:lol:

Bierke 15 september 2008 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3691116)
Nee, juist daarom. Laat de boel maar dichtslippen, dan is Antwerpen afgesloten van de rest. Juist daarom dat ik zeg dat het niet lang zal duren. Je moet een beetje mee zijn he.

Lievekeshoek tunnel, BETALEN, Kennedy tunnel, BETALEN, Konijnenpijp en brug van Temse ontoereikend. Maar wanneer iedereen voet bij stuk houd en zich enkel langs de Konijnenpijp en langs Tems naar Antwerpen verplaats is Antwerpen kompleet onbereikbaar want via Lier Kontig is het nu reeds zo goed als niet te doen. Waarom hebben ze oorspronkelijk die tunnel aangelegd denk je? Wel, laat ze hem maar weer terug wegnemen he, want daar komt het dan op neer. Dan zullen ze vlug tot de constatati komen dat hun idee toch niet zo een hoogvlieger is en dat er behoeft is aan een betere verkeersdoorstroom. Ze gaan niet op hun stappen keren voor jou en voor mij maar wanneer al die fabrieken hun personeel niet terplaatse komt en de leveringen en trasporten uit blijven is het zo gepiept.

Ik was wel mee hoor, maar laat dat dichtslibben uitbreiden richting Puurs.. dat was de volgende stap hé. Maar ja vorig jaar de St Bernardsesteenweg, achtereen de Bredabaan nog wat asverschuivingskes erin en klaar 24/24 stapvoets om A'pen binnen te komen :)

Garry 15 september 2008 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3691123)
daar is al wel eens over beslist

Europa heeft dat idee al twee keer afgeschoten

Eu staat tolheffing alleen maar toe op nieuwe infrastructuur.

Men moet in acht nemen dat de betaalwegen in Italië vb. gelegd en onderhouden zijn door een privé firma, vandaar de wegentol. Zelfde geld voor de Lievekenshoektunnel. Alle andere tol-inningen zijn niets meer dan weer maar eens verdoken belastingen en zelfs een vorm van dubbelbetaling. Men betaald treeds rijtaks om gebruik te mogen maken van de openbare wegeninfrasruttuur.

Garry 15 september 2008 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 3691185)
Ik was wel mee hoor, maar laat dat dichtslibben uitbreiden richting Puurs.. dat was de volgende stap hé. Maar ja vorig jaar de St Bernardsesteenweg, achtereen de Bredabaan nog wat asverschuivingskes erin en klaar 24/24 stapvoets om A'pen binnen te komen :)

Een goede raad, ga verhuizen. Dat heb ik 11 jaar geleden ook gedaan want het zal er nog niet op verbeteren. Als straks de Schelde uitgediept is en er kunnen grotere schepen toekomen komen er weer nieuwe terminals. Die moeten bediend worden.

Dat brengt mensen met zich mee. Die moeten wonen. Dat brengt bouwvakkers mee en vrachtverkeervoor bouwtransport. Ook die terminals brengen opzich extra vrachtverkeer mee maar ook andere fabrieken die dan weer moeten bemand worden, die dan weer moeten wonen en die op hun beurt weer bouwvakkers en transport van bouwmaterialen meebrengen + trasport van aan en afvoer leveringen enz enz.

Binnen de 10 jaar is de max. snelheid op de ring rond Antwerpen nog 60 km per u toegestane snelheid en reële mogelijke snelheid, max. 10 km/u. Veel succes.

brother paul 15 september 2008 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3691123)
daar is al wel eens over beslist

Europa heeft dat idee al twee keer afgeschoten

Eu staat tolheffing alleen maar toe op nieuwe infrastructuur.

he en hoe doen ze dat dan voor die citytaksen ?

Bierke 15 september 2008 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3691250)
Een goede raad, ga verhuizen.

Daar zit ik al een tijdje aan te denken.

Sodomis 15 september 2008 15:25

Citaat:

Ze gaan de Kennedy tunnel een toltunnel maken. Vooruit het kan weer niet op. Ze hebben een overheidstekort en het is weeral zo ver.

Te weten dat de Kennedytunnel in het verleden al met belastinggeld van de belastingbetaler is betaald, vind ik het ronduit schandalig dat we nu 2 keer voor hetzelfde belastingen moeten gaan betalen.
U heeft het verkeerd. Men zou de Kennedytunnel willen afsluiten voor VRACHTWAGENS om ze om te leiden via de toekomstige verbinding die wel betalend zou zijn. Of zo heb ik het toch begrepen op het VRT-journaal vanmiddag...

Jaani_Dushman 15 september 2008 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 3690667)
Ze gaan de Kennedy tunnel een toltunnel maken. Vooruit het kan weer niet op. Ze hebben een overheidstekort en het is weeral zo ver.

Te weten dat de Kennedytunnel in het verleden al met belastinggeld van de belastingbetaler is betaald, vind ik het ronduit schandalig dat we nu 2 keer voor hetzelfde belastingen moeten gaan betalen.

Ook de fietserstunnel?

Garry 15 september 2008 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 3691278)
Daar zit ik al een tijdje aan te denken.

Niet denken, doen. Of jij denkt of niet, verbeteren doet het toch niet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be