![]() |
Hoe verwerkt men het beste verdriet?
Ik vraag mij dat nu af,zonder verdere commentaar :?
|
De ene mens zal de oorzaak van zijn verdriet liefst verschillende malen willen herbeleven in zijn gedachten. Een ander wil er best niet meer aan denken. Ik denk niet dat er een algemene aanpak bestaat.
|
Citaat:
Maar wat met het verdriet dat je te machtig wordt, en je weet er geen blijf meer mee? |
Dat is nog eens een interessante vraag.
Ik wou dat ik ze kon beantwoorden. Maar ik weet er geen pasklare oplossing voor. |
Citaat:
Anders: even bezoekje aan psycholoog brengen en je verdriet er af praten, helpt ook. Wel niet constant herhalen, dat helpt niet meer. |
Citaat:
Na een tijdje is dat gevoel van verdriet weg en is het een herinnering ... 't Is niet slecht om al eens diep in een dipje te zitten , zolang je er maar terug uitkomt ... Andere mensen leren kennen , andere hobby's of bezigheden , 't maakt niet uit , zolang je maar niet in de zelfde herkenbare situatie blijft zitten waar je steeds geconfronteerd wordt met de negatieve herinneringen... Om het simpel te zeggen ... Ga er eens uit , doe iets anders dan je gewoon bent ...;-) Citaat:
|
Citaat:
Ja jong, ´t is niet altijd zo simpel hé? |
Citaat:
|
Tijd heelt alle wonden.
|
ontkennen, kwaad worden, bleiten, pijn hebben, pijn slijten, ....
|
Verdriet slijt, maar laat toch wonden na!
|
Citaat:
|
Verkroppen en in het weekend wegzuipen !
|
Citaat:
Bij nader inzien denk ik dat 80% van de Vlaamse mannen dit daadwerkelijk doen...zelfs ik heb het ooit gedaan... Of het de goede manier is? |
Citaat:
|
verdriet verwerkt men het best door het te erkennen denk ik
om te beginnen voor jezelf en later voor anderen bestrijden kan je het niet - wat jouw pijn doet doet jouw pijn en als je dat ontkent wordt het alleen maar erger uit het feit dat je om iets verdriet hebt terwijl andere zaken je niks doen kan je iets over jezelf leren als je die les geleerd hebt heeft het verdriet zin gehad want dan ben je er geestelijk rijker door geworden zolang je die les niet geleerd hebt blijft het puur zinloos lijden maar dat kan dus altijd omgebogen worden wanneer je uiteindelijk begrepen hebt waarom je net daarover zo verdrietig bent lijden krijgt pas zin wanneer je het overwonnen hebt dus tijdens het lijden benadeelt je lijden je op alle mogelijke vlakken maar nadien niet - dan heeft het je sterker gemaakt verdriet is dus iets om gewoon door te maken als je het tegen komt verdriet is een kans om meer mens te worden dan je al bent iemand die nooit verdriet heeft is geen mens, net zoals iemand die nooit vreuigde kent |
Verdriet is voor janetten. ;)
Kop omhoog, borst vooruit en verder doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn de stoere schreeuwers die al zo veel miserie meegemaakt hebben dat ze beseffen dat in een hoekje zitten grienen niks uithaalt. Je moet vooruit. Verdriet hebben en triestig zitten doen lost niks op. Het helpt natuurlijk van een ongevoelige klootzak te zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be