Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Afrikaanse oplichter rolt Vlaams Belanger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111968)

Brugge Veilig en Leefbaar 16 september 2008 08:26

Afrikaanse oplichter rolt Vlaams Belanger

Het gerecht van Brussel heeft een Afrikaanse oplichter aangehouden die beweerde dat hij van één bankbiljet er drie kon maken. Vlaams Belanger Jos Van Assche (5 liet zich rollen. Het Brusselse parlementslid verloor naar eigen zeggen 100.000 euro.

"Simpele truc"
Tijdens een verhoor zei Boyomo wel dat hij bereid is het gestolen geld van Van Assche terug te betalen, maar volgens de Afrikaan gaat het om 35.000 euro terwijl de politicus spreekt over 100.000 euro.
"Ik maakte hem met enkele biljetten wijs dat ik zijn geld kon verdriedubbelen", zegt Boyomo. "Hoe? Heel simpel. Ik dompelde ze onder in warm water, voegde er een soort van geheime foto-ontwikkelaar aan toe, streek de biljetten droog, stak ze tien minuten onder mijn schoenen en liet ze uiteindelijk nog twee dagen in het vriesvak liggen." (belga/vsv)

Meer bewijs nodig van het verbazingwekkende 'intellect' van VB- kopmannen ? :lol:

Brugge Veilig en Leefbaar 16 september 2008 08:35

Om volledig te zijn: uit Het Nieuwsblad

Het gerecht van Brussel heeft een Afrikaanse oplichter aangehouden die beweerde dat hij van één bankbiljet er drie kon maken. Vlaams Belanger Jos Van Assche (58) liet zich rollen. Het Brusselse parlementslid verloor naar eigen zeggen 100.000 euro.

Jos Van Assche diende in september 2005 een klacht in tegen een onbekende. Hij beweerde dat hij in de val was gelopen van een Afrikaan die hem grote winsten had voorgespiegeld bij investeringen in de Angolese graanhandel. De dader - die vastzat in Frankrijk wegens oplichting - werd zopas aan ons land uitgeleverd. Het gaat om een getrouwde man en vader van twee kinderen uit Toulouse. Onderzoeksrechter Patrick Van Aelst hield hem aan.

De versie van Kameroener Jean Guy Boyomo (30) en Jos Van Assche lopen fel uiteen. Tijdens een verhoor zei Boyomo wel dat hij bereid is het gestolen geld van Van Assche terug te betalen, maar volgens de Afrikaan gaat het om 35.000 euro terwijl de politicus spreekt over 100.000 euro. Boyomo spaarde Jos Van Assche niet tijdens zijn verhoor. 'Ik leerde Jos kennen via een prostituee van 36 jaar.'

In zijn verklaringen spreekt hij ook niet over investeringen in graanhandel. 'Ik maakte hem met enkele biljetten wijs dat ik zijn geld kon verdriedubbelen. Hoe? Heel simpel. Ik dompelde ze onder in warm water, voegde er een soort van geheime foto-ontwikkelaar aan toe, streek de biljetten droog, stak ze tien minuten onder mijn schoenen en liet ze uiteindelijk nog twee dagen in het vriesvak liggen. Ik nam hem beet, hij geloofde me en daarna wilde hij dat ik 700 biljetten van 50 euro zou verdrievoudigen voor hem.'

Boyomo zegt dat ze afspraken op hotel. 'Jos betaalde de kamer.' Van Assche zegt dat de man bij hem thuis in Anderlecht kwam met 'zijn beleggingsadvies'.

Jos Van Assche kon gisteren niet bereikt worden voor commentaar. (bjm)

Publicatie: Het Nieuwsblad

PoCo? 16 september 2008 08:39

Citaat:

Diploma :
Licentiaat in de rechten
(http://www.parlbruparl.irisnet.be/co...44/82/lang,nl/)
:rofl:

Hoomer 16 september 2008 09:01

En natuurlijk liegt de vber, en spreekt de gekende Afrikaanse oplichter de waarheid.

PoCo? 16 september 2008 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3692798)
En natuurlijk liegt de vber, en spreekt de gekende Afrikaanse oplichter de waarheid.

Dat is totaal onbelangrijk voor het begrijpen van de grap :lol:

Brugge Veilig en Leefbaar 16 september 2008 12:05

Domheid is niet eens het ergste. Het bewijst weer eens dat de VB-top niet vies is van louche zaakjes, zelfs met die zo afschuwelijk volksvreemde medemens... :roll:

giserke 16 september 2008 15:19

wat een stommekloot :lol:

Félicien Bwanatongo 16 september 2008 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3692763)

Het gerecht van Brussel heeft een Afrikaanse oplichter aangehouden die beweerde dat hij van één bankbiljet er drie kon maken. Vlaams Belanger Jos Van Assche (5 liet zich rollen. Het Brusselse parlementslid verloor naar eigen zeggen 100.000 euro.

"Simpele truc"
Tijdens een verhoor zei Boyomo wel dat hij bereid is het gestolen geld van Van Assche terug te betalen, maar volgens de Afrikaan gaat het om 35.000 euro terwijl de politicus spreekt over 100.000 euro.
"Ik maakte hem met enkele biljetten wijs dat ik zijn geld kon verdriedubbelen", zegt Boyomo. "Hoe? Heel simpel. Ik dompelde ze onder in warm water, voegde er een soort van geheime foto-ontwikkelaar aan toe, streek de biljetten droog, stak ze tien minuten onder mijn schoenen en liet ze uiteindelijk nog twee dagen in het vriesvak liggen." (belga/vsv)

Meer bewijs nodig van het verbazingwekkende 'intellect' van VB- kopmannen ? :lol:

Die Van Assche kan bezwaarlijk een "kopman" genoemd worden. Hij is trouwens van liberale signatuur. :lol: Een liberaal die opgelicht wordt, wat kan de wereld toch mooi zijn... Kunnen ze die neger eens naar de LDD sturen?

Another Jack 16 september 2008 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3694090)
Die Van Assche kan bezwaarlijk een "kopman" genoemd worden. Hij is trouwens van liberale signatuur. :lol: Een liberaal die opgelicht wordt, wat kan de wereld toch mooi zijn... Kunnen ze die neger eens naar de LDD sturen?

edit

Another Jack 16 september 2008 20:30

Citaat:

Zie maar dat hij niet roept 'Dat is 'em!, dat is 'em!' als hij uw naam leest.;-)

artisjok 16 september 2008 20:46

Jos Van Assche is behalve Brusselse parlementslid voor Vlaams Belang, ook lid van de Commissie voor de economische zaken, belast met het economisch beleid, de energie, het werkgelegenheidsbeleid en het wetenschappelijk onderzoek.
http://www.parlbruparl.irisnet.be/co...44/82/lang,nl/

Vlaams-nationalist 16 september 2008 20:47

Citaat:

² :rofl:

Herr Oberst 16 september 2008 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3694531)
Zie maar dat hij niet roept 'Dat is 'em!, dat is 'em!' als hij uw naam leest.;-)

:lol:

TVDD 16 september 2008 21:33

Citaat:

voor je het weet stuurt Van Assche zichzelf naar LDD :)

Metternich 17 september 2008 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3693289)
Domheid is niet eens het ergste.

Inderdaad. Het verhaal zit dan ook helemaal anders in elkaar. Maar als jij blind wilt afgaan op alles wat het VB schade kan bezorgen... Er valt genoeg kritiek te geven op die partij, maar doe dat dan op een degelijke manier en niet op zulke belachelijke manieren, die véél te simpel te weerleggen zijn.

Distel 17 september 2008 08:50

Citaat:

"Simpele truc"

Dat jij een incident met 1 kleine VB-garnaal misbruikt om (o verrasing) de VB-kopmannen collectief voor dommekloten te verslijten, zegt natuurlijk in de eerste plaats iets over uw eigen verbazingwekkende 'intellect'.

Jan van den Berghe 17 september 2008 11:49

Citaat:

"Simpele truc"

En? Wat heeft dat met de politieke voorkeur van het slachtoffer te maken?

giserke 17 september 2008 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3695544)
En? Wat heeft dat met de politieke voorkeur van het slachtoffer te maken?

niets, maar het blijft wel een stommekloot :lol:

De Garde 17 september 2008 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3695686)
niets, maar het blijft wel een stommekloot :lol:

ik denk dat 'em dat nu (hopelijk) ook beseft.

artisjok 17 september 2008 16:46

Jos Van Assche zetelt voor zijn partij in de Commissie voor de economische zaken, belast met het economisch beleid, de energie, het werkgelegenheidsbeleid en het wetenschappelijk onderzoek.
Hij gelooft dat het mogelijk is om geld te verdrievoudigen!
Met welke kennis van zaken bepaalt hij mee het beleid.
Niemand die zich zorgen maakt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be