![]() |
Met afkeer las ik dat Agalev verdere staatshervormingen wil blokkeren.
Zijn zij dan tegen het Europa van de regio's? Persoonlijk vind ik dat een open regionalisme waarbij regio's rechtstreeks vertegenwoordiging krijgen in Europa meer perspectieven biedt voor een democratisch Europa. Ik vraag mij dan ook af waarom Agalev hier een nationalistische positie wil innemen onder het voorwendsel van solidariteit. Solidariteit kan toch ook op Europees vlak? Of gaan we ooit op 3 niveau moeten spelen? Fijne administratie wordt dat! Neen, ik hoopte dat Agalev zich in deze meer als groene partij zou profileren en doorbreken als gewicht in het centrum, maar als ze zo verder doen wacht hen ongetwijfeld een forse afslanking bij volgende verkiezingen. In plaats daarvan zitten ze te beknibbelen op communautaire problematieken, amai merci, van kleinschaligheid gesproken, in mijn persoonlijke, tussentijdse "poll van alternatieven" (Vivant is natuurlijk mijn numero uno) zakken ze een eind onder de spa (dankzij Stevaert en dankzij hun ietwat meer regionalistische vertrekbasis) en dat is lang geleden! |
Agalev-Ecolo stijgt wederom in mijn achting, net zoals de vele VLD'ers, met o.a. De Croo etc, die schandalig vonden wat er op het congres bedisseld werd, en net zoals onze goede vriend Louis Michel, die eveneens de staatsontbindingen wil stoppen en de Buitenlandse Handel weer Belgisch maken. Net zoals de alle andere Franstalige partijen trouwens.
Beste flaminganten, het ziet er naar uit dat we toch een staatshervorming gaan krijgen... waarin onder andere de refederalisatie van de Buitenlandse Handel en eventueel Landbouw zal besproken worden! Het kan verkeren... |
Trouwens, sinds wanneer is de SP.A regionalistisch?!
De helft van hun kamerfractie is lid van... Bplus, de Beweging voor een Federaal en Vernieuwd België. |
Citaat:
![]() Twee vlaggen, twee landen. Zo hoort het.[/quote] Dat is veel beter, sé! Dat is de toekomst! |
Met nationalisme raken we geen meter ver Patriot.
De enige manier om Europa dichter bij de mensen te brengen, is door de tussenniveaus af te bouwen en rechtstreeks met de regio's/gemeenschappen te werken. |
@Vivant007
Spreek jij uit eigen naam? Is dit een partijstandpunt? Ik dacht dat Vivant niet separatistisch was? Het afschaffen van die gewestelijke regeringen kan best wanneer we terug naar een unitaire structuur gaan, mits bijsturing van het vorige model uiteraard (o.a. invoering van het BROV, transparantie, efficiëntie, en preciezere verdeelsleutels etc......) Als jullie secessie voorstaan dan heb je mijn stem alleszins niet. Voor de overige Vivant-ideeën heb ik overigens wél sympathie......... |
Vivant is na Agalev-Ecolo, PvdA, de Franstalige partijen en BUB natuurlijk ;) de meest Belgicistische partij van België.
Trouwens, Vivanter, als jullie separatisten zijn, wie is er dan de nationalist?! |
Wij zijn trouwens ook voor een hechter Europa, voor de vereniging der Europese staten. Het vlaams-nationalisme, de meest retrograde ideologie ooit, staat daar natuurlijk haaks op; zij willen mensen verdelen in plaats van samenbrengen.
|
Citaat:
En Vivant zal dat ook nooit worden, hoeveel nationalisten zoals jij ook trachten om haat en verdeeldheid te zaaien door leugens te verkondigen. Het bestaan/ontstaan van regio's heeft trouwens niets met separatisme te maken. Het gaat hier vaak zelfs om politiek erkende entiteiten. Wat ik me echter wel afvraag, is wat Agalev nu zo plots tegen de dynamiek van verdere regionalisering doet ageren binnen de context van een Europa in opbouw en expansie, terwijl ze zelf toch deel uitmaken van zo'n regio. Of voelen zij zich te goed voor het regionale belang? Wie het kleine niet deert... Politiek komt toch dichter bij de mensen als Europa rechtstreeks met de regio's onderhandelt en solidariteit kan toch veel beter op Europees vlak georganiseerd worden dan enkel en alleen maar binnen de grensjes van een klein egoïstisch koninkrijk? |
Belgicisten, indien jullie echt Belgicist zijn, dan hebben jullie ongetwijfeld gehoord hoe sommige Waalse politici de Walen opzetten tegen de Vlamingen. Ik vond dat toch wel schokkend. Voor mij moest dat niet onderdoen voor wat de NVA of het Vlaams blok zeggen over de Walen. En Ecolo, die meestemde met de Vlamingen kreeg ook al kritiek van de MR wegens... Belgicist zijn. Die Waalse groenen zijn Belgicist en krijgen de MR tegen!
|
Citaat:
Neen, klopt, Vivant is niet separatistisch, integendeel, zij moeten hun programma zien te verwezenlijken op zo groot mogelijke schaal, te beginnen met Europa. Maar dat heeft ook niets te maken met de invalshoek die ik hier wilde aanbrengen. Ik persoonlijk (in eigen naam) pleit voor een Europa dat zo dicht mogelijk bij de mensen staat. En ik zie daarin een prominente rol weggelegd voor het regionale niveau. Nu vraag ik mij af wat ik verkeerd heb gezegd? Heb ik hier een of ander opperhoofd tegen de schenen getrapt? :?: |
Vivanter, je hebt gelijk, over die solidariteit op Europees vlak, natuurlijk.
Maar, het is toch ronduit onnozel om nationalisten eerst ons land te laten afbreken om daarna naar Europa te kijken! En overdreven regionalisering (confederalisme) leidt naar separatisme. Inderdaad, ook de Waals-nationalisten zijn zaaiers van haat, en als Belgische Beweging zijn wij dan ook tegen alle vormen van separatisme op Belgisch grondgebied. |
enkele dagen geleden werd er in het parlement een definitieve stemming gehouden omtrend het verbieden van de tabaksreclame (u weet wel, waar Wallonie tegen was omwille van francorshamps). Resultaat: alle vlaamse partijen van Vlaams Blok tot Agalev stemden voor het algemene verbod. Eén waalse partij ook, wonder boven wonder: ecolo.
Dus zo slechts schijnen die groenen toch niet te zijn. In de ogen van vele walen (vooral dan de ps-walen) zal ecolo nu volksverraad hebben gepleegd door met Vlaanderen te collaboreren. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik word gewoon mottig van die zwarte hond en die rode kiek! |
Citaat:
Je bent er nog een paar vergeten: Brussel ..... ![]() .. en de Duitstalige Gemeenschap: ![]() |
Citaat:
![]() .. en de Duitstalige Gemeenschap: ![]() In der Beschränkung zeigt sich der Meister! Wat die Duitstalige gemeenschap betreft... zij maken nu deel uit van het zeer verdraagzame en zeer democratische Waalse gewest en dat zal daar zeker geen problemen over maken! En Brussel??? Is het nog de moeite van Irisvlaggen te laten maken? Binnen enkele jaren is het de halve maan! |
Citaat:
Ben ik nu geslaagd voor Duitse taal? :twisted: |
Citaat:
Tegenover zoveel supergroot talent moet ik Dolf onderspitten! Zie maar dat je je op tijd bukt want de de deuren bij ons zijn gemaakt naar het formaat van bekrompen Vlamingen! |
Citaat:
Wat Brussel betreft, heeft dat van mij net zoveel recht op autonomie als de overige gewesten dat hebben. Tenzij je de stelling van VB-kamerlid Guido Tastenhoye wilt volgen die een tijdje geleden nog uitriep om Brussel gewapenderhand te annexeren, en daar 'voor de vorm' teruggefloten werd door de VB-top, wegens 'uit de biecht geklapt'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be