Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   U betaalt binnenkort minaretten en moskeeën (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11206)

Rob Verreycken 30 maart 2004 15:54

Minaretten en moskeeën binnenkort gebouwd met UW belastinggeld!

Protesteer bij VLD en CD&V!

Op dit ogenblik wordt in het Vlaams Parlement het ‘Moskeedecreet’ van VLD, SP.a en Groen besproken. Met dit decreet wil Vlaams minister Van Grembergen (SP.a-Spirit) ervoor zorgen dat tientallen moskeeën in Vlaanderen officieel erkend worden, waarna honderdduizenden euro Vlaams belastinggeld zullen gebruikt worden om nieuwe moskeeën neer te zetten en minaretten te bouwen in Vlaanderen. Er is geen enkele waarborg tegen fundamentalistische moskeeën; wie wordt voorgedragen door het zogenaamde ‘Moslimexecutief’ wordt erkend, ook al heeft de staatsveiligheid onlangs gezegd dat in dat volledig Franstalige ‘Moslimexecutief’ 8 fundamentalisten zetelen……

Het Vlaams Blok vertraagt de bespreking van het Decreet al twee weken, maar de media zwijgen dit verzet dood, en SP.a en VLD zetten alles op alles om het Decreet deze week gestemd te krijgen. ‘Oppositiepartij’ CD&V steunt het Decreet…

Na het vreemdelingenstemrecht zou dit de tweede ongelooflijke knieval zijn die de VLD op korte tijd voor de vreemdelingen maakt.

Bent u ermee akkoord dat moskeeën en minaretten zullen gebouwd worden met uw belastinggeld?
Bent u ermee akkoord dat VLD, SP.a en CD&V uw geld geven aan moskeeën die erkend worden door het ‘Moslimexecutief’, waar volgens de staatsveiligheid 8 fundamentalisten in zetelen?

Als dat niet zo is, protesteer dan via de enige vrije media die er nog zijn: Internet en email!
Dat Groen en SP.a de islam aanbidden is bekend, maar misschien kunnen VLD en CD&V nog tot gezond verstand gebracht worden.

Daarom deze oproep:

1. STUUR BELEEFDE MAAR KORDATE PROTESTMAILS aan de betrokken VLD’ers en CD&V’ers en aan hun partijvoorzitters of partijen:

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

2. Kopieer de tekst van dit forumbericht via 'knippen en plakken' naar een leeg emailbericht en stuur het door aan zoveel mogelijk vrienden en kennissen.

Geen Vlaams belastinggeld voor minaretten en moskeeën!

Rob Verreycken
gemeenteraadslid uit Borgerhout

Mieke 79 30 maart 2004 16:01

Bwaah, ik heb ook geen zin om kerken, kerkonderhoud en de 'pré' van priesters te betalen...

Rudy Van Nespen 30 maart 2004 16:04

Toch heeft Rob hier een punt!
Waarom moeten godsdiensten door de belastingbetaler gefinancierd worden, zeker wanneer die godsdiensten ons bekijken als de ongelovige vijanden?
Lang leve de scheiding tussen kerk en staat!
Nu alleen nog die scheiding omzetten naar de praktijk!

Maus 30 maart 2004 16:07

We betalen al zoveel ... die minaretten zullen er nog wel bijkunnen zeker :)

Rudy Van Nespen 30 maart 2004 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maus

Neen, toch niet!

Vlaanderen Boven 30 maart 2004 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Bwaah, ik heb ook geen zin om kerken, kerkonderhoud en de 'pré' van priesters te betalen...

Inderdaad...men moet consequent zijn.

Suits You, Sir! 30 maart 2004 16:12

Ik zou er eerlijk gezegd niks mee inzitten.
Ik moet ook betalen voor da geval met ne toren van 45m en een sjerpend orgel achter mijnen hof.

Distel 30 maart 2004 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Inderdaad...men moet consequent zijn.

Yups. Dit nieuwe decreet mag dus naar de vuilbak verwezen worden, en de subsidies aan de kerk mogen stopgezet worden.

de Vexille 30 maart 2004 16:16

Zeker... en de kerkelijke goederen die werden geconfisceerd mogen sito presto teruggegeven worden! Gedaan met al da gezever rond die aalmoeskes die onze eens zo machtige en steenrijke RKK tegenwoordig maar mag ontvangen! Schroef die franskiljonse onteigeningen gerust terug! :) :) :)

franke fritz 30 maart 2004 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Zeker... en de kerkelijke goederen die werden geconfisceerd mogen sito presto teruggegeven worden! Gedaan met al da gezever rond die aalmoeskes die onze eens zo machtige en steenrijke RKK tegenwoordig maar mag ontvangen! Schroef die franskiljonse onteigeningen gerust terug! :) :) :)

ik denk dat die al lang vergoed zijn...maar ik kan mij vergissen.

de Vexille 30 maart 2004 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz

Ik denk dat ge u schromelijk vergist... Het aalmoeske dekt zelfs niet eens de gederfde winsten op het kapitaal dat destijds is aangeslagen. Nee, ge gaat er niet goedkoop vanaf komen zulle... :) :) :) Enneuh, we gaan beleefd blijven; de achterstallige rentes gaan we nog niet eens opeisen. Dus zo consequent hoeft het ook niet. Gewoon teruggeven wat gestolen werd, da's alles. Fair deal toch?

S. 30 maart 2004 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Verreycken
Er is geen enkele waarborg tegen fundamentalistische moskeeën;

Dat U zich tot de door Uw partij publiekelijk verguisde media-campagne van het VLD-type zou verlagen, dat is niet echt een verrassing. Maar blijkbaar vindt U het nu ook nodig flagrante leugens te verkopen. Vroeger was er immers geen echte waarborg tegen fundamentalistische moskeeën. De financiering gebeurde toen door duistere Saoudi-Arabiërs, die U blijkbaar meer vertrouwt dan de Vlaamse overheid. Nu de Vlaamse overheid die financiering zal overnemen, heeft ze ook meer controle hierop. In het decreet gaat het hier over het hoofdstuk 'administratief toezicht'.

Meer controle op 'de islam': was dat niet wat jullie Vlaams Blokkers wilden?

Hanne 30 maart 2004 16:28

Citaat:

Absoluut niet !!!!

Maus 30 maart 2004 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:

Absoluut niet !!!!

De Nederlandse vertaling van het Mausees: Het kan mij betrekkelijk weinig schelen met welke centen die minaretten en moskeëen gebouwd worden. Ik betaal al voor zoveel, waar ik weinig baat bij heb. Dat zal er ook nog wel bijkunnen, zeker.

Hanne 30 maart 2004 16:56

Citaat:

Citaat:

Absoluut niet !!!!

De Nederlandse vertaling van het Mausees: Het kan mij betrekkelijk weinig schelen met welke centen die minaretten en moskeëen gebouwd worden. Ik betaal al voor zoveel, waar ik weinig baat bij heb. Dat zal er ook nog wel bijkunnen, zeker.

Mij kan het wel wat schelen ! Voor mij kan het dus niet dat er nog wat extra belastinggeld gespendeerd wordt aan die islamitische kul. Europa heeft geen islamitische traditie. Punt uit. We moeten er geen poten zetten door moskees e.d. te gaan financieren. Er zijn andere prioriteiten, de gehandicaptensector, of het onderwijs bij voorbeeld.
Als ik de keuze zou hebben ging er ook geen eurocent van mijn belastingbijdragen naar de kerkfabrieken. Maar goed, kerken e.d. maken al eeuwen deel uit van ons cultureel patrimonium. Daarom zie ik het door de vingers. En wat de lonen van de pastoors en het religieus personeel betreft, nog een generatie en die begrotingspost valt op 0.

Raf 30 maart 2004 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz

Ik denk dat ge u schromelijk vergist... Het aalmoeske dekt zelfs niet eens de gederfde winsten op het kapitaal dat destijds is aangeslagen. Nee, ge gaat er niet goedkoop vanaf komen zulle... :) :) :) Enneuh, we gaan beleefd blijven; de achterstallige rentes gaan we nog niet eens opeisen. Dus zo consequent hoeft het ook niet. Gewoon teruggeven wat gestolen werd, da's alles. Fair deal toch?

Gestolen van wie?

Raf 30 maart 2004 17:03

Citaat:

Mij kan het wel wat schelen ! Voor mij kan het dus niet dat er nog wat extra belastinggeld gespendeerd wordt aan die islamitische kul. Europa heeft geen islamitische traditie. Punt uit.

Nu wel :twisted:

Europa had 2000 jaar geleden ook geen christelijke traditie... Dingen veranderen, get used to it!

Rudy Van Nespen 30 maart 2004 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Mij kan het wel wat schelen ! Voor mij kan het dus niet dat er nog wat extra belastinggeld gespendeerd wordt aan die islamitische kul. Europa heeft geen islamitische traditie. Punt uit.

Europa had 2000 jaar geleden ook geen christelijke traditie... Dingen veranderen, get used to it!

Dingen worden ons opgedrongen, dat is wat anders dan veranderen.
Naar analogie van Tolkien mogen we roepen: "Stand men of the West!"

Raf 30 maart 2004 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:

Het christendom werd ons ook opgedrongen...

Erw 30 maart 2004 17:22

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen

Het christendom werd ons ook opgedrongen...

Deze planeet werd ons ook opgedrongen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be