Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ik heb last van een opgespannen spier (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112153)

From_Vlaanderen 19 september 2008 19:19

Ik heb last van een opgespannen spier

Mijne nek doet al een paar dagen zeer, wa doe ik daar aan?
Ne nieve steken is geen optie, mijne kop is te schoon.

Dronkoers 19 september 2008 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3700022)

eens goed aan rukken

From_Vlaanderen 19 september 2008 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3700028)
eens goed aan rukken

Dat gaat dan toch met 2 handen zijn, mijne kop is te dik.

lomeanor 19 september 2008 19:39

lomeanor 19 september 2008 19:41

Andro 19 september 2008 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3700028)
eens goed aan rukken

Ja maar niet te hard.

Djiezes 19 september 2008 20:09

Een paar kilometertjes lopen durft bij mij al eens helpen...

Groentje-18 19 september 2008 21:29

Ik heb het zelfde probleem en ik heb ermee gewacht tot het zich over mijn hele bovenlichaam uitspreidde. Ik kan dat niemand aanraden. :oops:

Eerst naar de huisdokter gaan voor een voorschriftje kinesistherapie, en dan kinesistherapie volgen. Deze kan je ook tips geven om het probleem in de toekomst te voorkomen.

Djiezes 19 september 2008 21:33

of gelijk naar de ostheopaat...

lantjes 19 september 2008 23:35

Ibuprofen....maar vooral...BEWEGEN !!!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibuprofen

Nynorsk 19 september 2008 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3700022)

Wat zou de oorzaak zijn, denk je?

Zit je veel achter de pc?

Groentje-18 19 september 2008 23:41

En vooral: hoe zit je erachter?

Als ik mijn scherm niet recht voor me zet en perfect op ooghoogte, terwijl ik mijn rug en schouders rechthoudt, ben ik de volgende dag een hoop ellende barstensvol van spier- en hoofdpijn.

Havana 20 september 2008 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3700193)
Ik heb het zelfde probleem en ik heb ermee gewacht tot het zich over mijn hele bovenlichaam uitspreidde. Ik kan dat niemand aanraden. :oops:

Same same

Ik dacht eerst dat het stress was. Maar dat kon niet dacht ik, want ik heb stress nodig. En ook na 2 weken verlof was de pijn er nog steeds; toen wist ik zeker dat het geen stress was.

Ik denk dat ik verkeerd slaap. Slapen is dus niet enkel tijdverlies, maar veroorzaakt ook nog kwellingen.

Groentje-18 20 september 2008 00:26

Mijn kine heeft me gezegd dat je hoofd voor lange tijd in een onnatuurlijke positie houden, bv naar links of rechts geslaapt (bv als je op je buik of met je hoofd gedraaid op je rug slaapt) voor klachten kan zorgen.
Of misschien heb je een slecht kussen/slechte matras.

De opvatting dat slapen tijdverlies heb ik ook heel lang gehad en heb ik nog steeds een beetje. Dat bleek ook geen goed idee... ;)

Havana 20 september 2008 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3700441)
Mijn kine heeft me gezegd dat je hoofd voor lange tijd in een onnatuurlijke positie houden, bv naar links of rechts geslaapt (bv als je op je buik of met je hoofd gedraaid op je rug slaapt) voor klachten kan zorgen.
Of misschien heb je een slecht kussen/slechte matras.

De opvatting dat slapen tijdverlies heb ik ook heel lang gehad en heb ik nog steeds een beetje. Dat bleek ook geen goed idee... ;)

Slapen is tijdverlies; althans, alles wat je teveel slaapt. Dat vermijd ik bewust.

En ik ben ervan overtuigd dat een verkeerde slaaphouding voor nek- en rugklachten zorgt. Ik werk er aan; ik heb al veel geprobeerd: met veel kussens, met geen kussens, links liggen, rechts...

Nu valt het best mee; 1 kussen en vooral het deken tot tegen mijn kaken optrekken. En zorgen dat ook mijn rug bedekt is met het deken kort tegen me aan.

Ik moet zeggen dat ik vorderingen maak.

Nynorsk 20 september 2008 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3700453)
Slapen is tijdverlies; althans, alles wat je teveel slaapt. Dat vermijd ik bewust.

En ik ben ervan overtuigd dat een verkeerde slaaphouding voor nek- en rugklachten zorgt. Ik werk er aan; ik heb al veel geprobeerd: met veel kussens, met geen kussens, links liggen, rechts...

Nu valt het best mee; 1 kussen en vooral het deken tot tegen mijn kaken optrekken. En zorgen dat ook mijn rug bedekt is met het deken kort tegen me aan.

Ik moet zeggen dat ik vorderingen maak.

Je kan eens een Tempur kussen proberen.
Bij mij helpt dat enigszins - het wordt er toch niet erger door.

En bij nekproblemen zeker opletten dat je arm altijd ondersteund wordt als je bezig bent met de muis van je pc.

Havana 20 september 2008 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3700476)
Je kan eens een Tempur kussen proberen.
Bij mij helpt dat enigszins - het wordt er toch niet erger door.

Dat kost zo'n 100 euro! 8O

Nynorsk 20 september 2008 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3700480)
Dat kost zo'n 100 euro! 8O

Bij mijn mutualiteit kostte me dat een pak minder (ik weet niet precies meer hoeveel). Voor mij is het het waard. Ik zou me graag ook een Tempur matras kopen, maar daarvoor heb ik nu geen centjes.

Havana 20 september 2008 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3700484)
Bij mijn mutualiteit kostte me dat een pak minder (ik weet niet precies meer hoeveel). Voor mij is het het waard. Ik zou me graag ook een Tempur matras kopen, maar daarvoor heb ik nu geen centjes.

Misschien kunnen we samen eentje kopen? ;-);-)

Groentje-18 20 september 2008 00:54

Helpt dat goed?
Ik merk dat als ik terugkom van de kine bij mij alles goedgaat, tot ik me in mijn bed en meerbepaald op mijn hoofdkussen leg. Vanaf dan is mijn ruggewervel niet meer in een perfecte lijn en doet alles pijn...
Het ziet er niet zo comfortabel en in de wanhoop plooi ik mijn kussen soms zoals ze gevormd zijn maar dat heeft geen effect ... of vormen die zich echt volledig naar je lichaam?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be