Dope |
20 september 2008 20:01 |
Citaat:
Nu kwam er iemand naar Jezus toe met de vraag: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?’
Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ ‘Welke?’ vroeg hij. ‘Deze,’ antwoordde Jezus, ‘pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, toon eerbied voor uw vader en moeder, en ook: heb uw naaste lief als uzelf.’ De jongeman zei: ‘Daar houd ik me aan. Wat kan ik nog meer doen?’
Jezus antwoordde hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis, verkoop alles wat je bezit en geef de opbrengst aan de armen; dan zul je een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij.’
Na dit antwoord ging de jongeman terneergeslagen weg; hij had namelijk veel bezittingen.
Jezus wendde zich tot zijn leerlingen: ‘Ik verzeker jullie: slechts met grote moeite zal een rijke het koninkrijk van de hemel binnengaan.
Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’
|
nog gemakkelijker dan het voor een kameel is om door het oog van een naald te gaan is het om een laken buiten te hangen
en nog gemakkelijker dan het is om een laken buiten te hangen is het om een post op een forum te zetten met een oproep om een laken buiten te hangen
solidariteit is spotgoedkoop vandaag de dag
het is niet moeilijk, iedereen heeft lakens
:cheer: solidariteit met de armen :cheer:
:cheer: solidariteit met zij durfden poen scheppen op kosten van de amerikaanse belastingbetaler :cheer:
:shit: kapitalisme :shit:
:cheer: hypocrisie :cheer:
|