![]() |
Hoe wil je het?
De koffie
![]() |
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
|
Mijn eerste koffie als ik opsta met melk en suiker, nadien enkel met melk.
|
Koffie ... Zwart,geen suiker , en erg sterk ...
Lekkere koffie ...: Steek je kampvuur aan ... Neem je koffiepan (een pan die je enkel gebruikt om je koffie te "bakken" .. Zet of hang de pan boven je kampvuur, gooi er de nog ongebrande bonen in ... Bak (brand) de bonen rustig op je gemak terwijl je steeds de pan in beweging houd ... Zodra de bonen de gewenste kleur en aroma hebben haal je de pan van het vuur ... Maal de bonen in een koffiemolen of verbrijzel ze fijn met een ander voorwerp ... Doe de verbrijzelde koffie in de beurs en hang deze in je koffiepot ... Giet dan telkens een goei geut water in de beurs en laat rustig doorlopen ... (de eerste keer je doorgiet laat je de koffie even zwellen in de beurs)... Zo gauw de koffiepot vol is , schenk je je tas vol , ga rustig gemakkelijk achteruit zitten en geniet van de heerlijke koffie ... ![]() |
lekkere koffie:-P
|
1/2 van die zoete melkbrij uit blik 1/2 hete straffe koffie Lao (liefst nog getrokken vanin een oude wollen sok)
aaaarrrhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmm |
Citaat:
Da's datzelfde spul als in't leger ... Supergesuikerde melk in nen tube ??? Goed om chocomelk mee te maken , mor in koffie ??? :-( |
pikzwart en heet
|
Koffie met melk, suiker, onderlegbordje, lepeltje.
De melk moet in een kannetje alvorens ik een vleugje in mn kopje doe. De suikertjes moeten in een suikerpot, alvorens ik eentje in mn kopje laat glijden. Ik haat het wanneer ik -bij bepaalde mensen, tijdens een onconventioneel bezoekje- mn koffie in een kopje krijg zonder onderlegbordje, zonder gelegenheid om suiker en melk bij te voegen.:x En wanneer ik die dan vraag, zetten ze dan een volledige melkbrik en de doos met suikers, waaruit ik dan moet toetasten. En meestal moet ik dan nog een lepeltje vragen ook.:? Het onderlegbordje laat ik dan maar voor wat het is.:x |
Citaat:
Bij mijn onconventionele bezoekjes krijg ik een grote mok verse zwart koffie zonder lepen, zuiker, nog onderbord. En zeveren we gezellig in de zetel of aan de tafel. |
Citaat:
Wat nen ordinaire show zeg ... :? Als er volk komt , krijgen die zelfs hunne koffie uit nen beker ...:evil: Een onderbord??? Uiteraard , als ze pekelharing bij hunne koffie eten ...:evil: |
Zwart en in een voorverwarmde mok!
|
Citaat:
|
Citaat:
Melk heb ik overigs niet in huis, behalve wat van die speciale koffiemelk. |
Citaat:
|
Citaat:
Och die koffiemelk is ook goed hoor, ik zal niet lastig doen hoor.;-) |
zwart graag
|
Citaat:
|
Zwart, heet en sterk
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be