Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Halal of niet-Halal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112219)

Vorenus 21 september 2008 13:53

Halal of niet-Halal

Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dus wij Westerlingen kunnen het ook omgekeerd doen.

bentje 21 september 2008 14:11

Halal? hier zie!

LastMohican 21 september 2008 14:12

:cheer: SPEK :cheer:
:cheer: WORSTEN :cheer:
:cheer: KOTELETJES :cheer:
:cheer: VARKEN :cheer:

LastMohican 21 september 2008 14:13

:rofl:

De schoofzak 21 september 2008 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3702538)
Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dat is nu eigenlijk heeeel dom van jou.

Voorbeeldje:
op een paar produkten staat vermeld "zoutloos".
Dus op andere produkten zou kunnen vermeld worden "met zout".

Voorbeeldje:
op autostrades zie je niet om de drie km dat je maar 120 mag.

Zo marsjeert de wereld niet hé, weet gij dat nu nog niet?
De gangbare norm moet niet spesiaal vermeld worden.

Maar gij wilt hier olie op het vuur gooien, beken het maar.
Wel, je onderwerp is maar zeeer magertjes. (niet "koosjer") Je bent dik gebuisd.

Goldband 21 september 2008 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3702626)
Dat is nu eigenlijk heeeel dom van jou.

Voorbeeldje:
op een paar produkten staat vermeld "zoutloos".
Dus op andere produkten zou kunnen vermeld worden "met zout".

Voorbeeldje:
op autostrades zie je niet om de drie km dat je maar 120 mag.

Zo marsjeert de wereld niet hé, weet gij dat nu nog niet?
De gangbare norm moet niet spesiaal vermeld worden.

Maar gij wilt hier olie op het vuur gooien, beken het maar.
Wel, je onderwerp is maar zeeer magertjes. (niet "koosjer") Je bent dik gebuisd.

:thumbsup:

shaddy 21 september 2008 21:33

Mensen die van halal houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het kelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.

bentje 22 september 2008 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3703480)
Mensen die van halal houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het kelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.

Ze zouden dit op de verpakking moeten zetten :lol:

duveltje382 22 september 2008 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3702538)

Bij mij in de buurt is er juist een Vlaamsche frituur geopend waar ze Halal vlees aanprijzen,waar stopt het hé :?
Frituur is gelegen in de Borrewaterstraat te Merksem reclame over het halal vlees hangt aan de raam :|

bentje 22 september 2008 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3703963)
Bij mij in de buurt is er juist een Vlaamsche frituur geopend waar ze Halal vlees aanprijzen,waar stopt het hé :?
Frituur is gelegen in de Borrewaterstraat te Merksem reclame over het halal vlees hangt aan de raam :|

SCHANDALIG!
Beetje per beetje wordt heel de boel overgenomen.
Maar geloof me, wij zijn de mietjes/softies hoor, zij niet.
En daar ligt de basis van het probleem

floppy 22 september 2008 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3703963)

Ik kan ze niet boycotten, ik ga er niet wegns te ver

HAMC 22 september 2008 09:55

Wacht maar tot jullie eens in de gevangenis raken, daar krijg je halal tot het je strot uitkomt.

Ahja, anders moeten ze twee verschillende maaltijden maken en dat is teveel werk.

duveltje382 22 september 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3703972)
SCHANDALIG!
Beetje per beetje wordt heel de boel overgenomen.
Maar geloof me, wij zijn de mietjes/softies hoor, zij niet.
En daar ligt de basis van het probleem

Groot gelijk,maar wij worden dom gehouden,ik hoor mijn grootvader(en ik ben 50 jaar) zeggen,je moet de Walen altijd gelijk geven :?

Wat is veranderd nu :roll:

duveltje382 22 september 2008 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3704081)
Wacht maar tot jullie eens in de gevangenis raken, daar krijg je halal tot het je strot uitkomt.

Ahja, anders moeten ze twee verschillende maaltijden maken en dat is teveel werk.

Ik hoorde vandaag van mijn jongste broer dat hij aan de Band in GM te Antwerpen mee MOEST dansen met de Turken,en hun muziek,verpicht dus hé
Hij werdt zo gepest dat hij 6 maanden thuis heeft gezeten met een depressie
Waar stopt het hé:roll:

bentje 22 september 2008 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3704104)
Ik hoorde vandaag van mijn jongste broer dat hij aan de Band in GM te Antwerpen mee MOEST dansen met de Turken,en hun muziek,verpicht dus hé

Er zijn wel twee maaltijden in de gevangenis hoor, één bak halal-vlees en eentje niet, maar 'k wou er eigenlijk niet op reageren.
Met de ramadan wordt er zelfs 's avonds apart eten voor de moslims rondgebracht.

duveltje382 22 september 2008 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3704118)
Er zijn wel twee maaltijden in de gevangenis hoor, één bak halal-vlees en eentje niet, maar 'k wou er eigenlijk niet op reageren.
Met de ramadan wordt er zelfs 's avonds apart eten voor de moslims rondgebracht.

Tja,waar is de gelijkheid van kansen hé,straks word ik weer gebannen als ik niet voorzichting ben :roll:

De schoofzak 22 september 2008 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3704104)

Veel van die voorbeelden kan ik nog volgen ... maar deze niet.

Ik "moest" immers ook dansen op mijn trouwfeest, en ik zit nu al meer dan 30 jaar met een depressie-van-een-schoonmoeder.

HAMC 22 september 2008 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3704118)

De uitzondering bevestigd de regel, want ik heb het anders meegemaakt in de gevangenis.

En als gevangene bedoel ik, niet zoals u, als chef die de smeerlapperij mee instand houdt.

bentje 22 september 2008 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3704228)
De uitzondering bevestigd de regel, want ik heb het anders meegemaakt in de gevangenis.

En als gevangene bedoel ik, niet zoals u, als chef die de smeerlapperij mee instand houdt.

Ik weet niet wie u denkt dat ik ben of was, maar ik weet niet wanneer u in de gevangenis zat, dus misschien was het TOEN nog niet zo, nu allesinds wel

HAMC 22 september 2008 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3704247)
Ik weet niet wie u denkt dat ik ben of was, maar ik weet niet wanneer u in de gevangenis zat, dus misschien was het TOEN nog niet zo, nu allesinds wel

Zegt u nu dat u geen chef bent of geweest bent?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be