![]() |
Weg met Leterme ! Maar wie komt er dan in de plaats ?
Nu, vele mensen zijn Y. Leterme beu en vinden dat hij er niks van terechtbrengt. Aan de ene kant (ik stem n-va, niet cd&v he, dit ter zijde) kan ik dit beamen, maar aan de andere kant denk ik:
1) kan iemand in deze omstandigheden (de huidige impasse, de totale onwilligheid om te onderhandelen,...) een goed resultaat behalen? 2) indien u 'ja' antwoord op vraag 1 --> wie wil u dan als nieuwe 'premier' hebben? Zie enquête ! 3) indien u 'nee' antwoord op vraag 1 --> wat wil u dan zien gebeuren? 4) indien uw antwoord op vraag 3 is: 'de regering valt' --> wie denkt u dat dan de nieuwe premier zal zijn? (zie enquête) |
Citaat:
Citaat:
|
wilt u dan dat Leterme verderdoet of dat de regering valt of... ?
|
Verder doen tot juni 2009... en zich nu even concentreren op het economisch sociale... het is nu toch wel duidelijk dat er tot de regionale verkiezingen niks zal gebeuren... en het heeft geen zin om nu verkiezingen te houden als er in juni weer nieuwe verkiezingen zijn... uit angst afgestraft te worden durft toch niemand iets... in juni 2009 alle niveau's laten samenvallen voor de moeder aller verkiezingen.
|
Citaat:
De affaire aan de politietop bewijst dat alles communautaire is. Dus dat moet eerst opgelost worden, en dan volgt de rest. |
spelleke is lang genoeg bezig geweest verkiezingen zo snel mogelijk (laatste optie dus)
|
Ik ga een gok doen: iemand van de heersende klasse.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De beste oplossing is een zakenkabinet, totaan de verkiezingen juni 2009 ,omdat alle politieke partijen het komend jaar meer bezig zullen zijn met verkiezingen dan met regeren.
|
Citaat:
Ons land is te klein voor een federatie. 1 sterke federale regering met 9 provincies die meer macht hebben en de huidige deelstaten vervangen is beter. |
Gewoon goede managers aanstellen die de zaak bekijken en een plan opstellen om de gewesten optimaal te laten draaien onder een federale overkoepelende regering. De federale regering voert ondertussen een beleid van lopende zaken .
De gewestregeringen moeten ondertussen maar de maatregelen treffen die "dringend" zijn voor hun gewest . Gedaan wel met ondertussen de andere te sponsoren: ieder draait op voor zijn eigen uitgaven en inkomsten: wedden dat men op zes maanden tijd een zeer merkbare verandering zal zien bij de Franstaligen en dat ze ineens wel bereid zullen zijn om over cruciale punten te onderhandelen?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
al de rest federaal |
Citaat:
|
Geen nieuwe premier. Republiek Vlaanderen wordt geboren.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be