![]() |
Elk jaar worden 170.000 christenen vermoord
8O
Volgens Het Nieuwsblad. Op 3 januari 2007 schoten gewapende mannen in Mosul (Irak) pater Ragheed Ganni dood. Pater Ganni (34) is een van de naar schatting 170.000 christenen die jaarlijks omwille van hun geloof van het leven worden beroofd. Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=UG20NKIH Persoonlijk hang ik geen enkele religie aan maar zelfs al is het maar een tiende van dit nummer dan nog is het iets om over na te denken. |
Tja.
Gelovigen zonder relativeringsvermogen zijn toch zo iets moois he.... (En zo ziet ge maar dat de acherlijke mens nog steeds de wereld regeert) |
Citaat:
|
En uiteraard is dat allemaal de schuld van die "vuile moslims". :roll:
|
Citaat:
Tegenwoordig zijn Hindoes koploper in het afslachten van Christenen (de afgelopen weken heeft India zelfs Iraq voorbijgestreefd). Citaat:
|
ach de Kerk heeft dat graag, Tertullianus schreef reeds dat het bloed der marterlaren het zaad van de Kerk is. Een uitspraak waar ook vandaag nog enige waarheid in schuilt.
|
Citaat:
|
Citaat:
In het Noorden heeft men nota bene eerder goden uit de Chinese volksreligie. |
Citaat:
Wie was dat ook al weer die zei Nu ben ik de Dood, de Vernietiger van Werelden. in Bhagavad Gita, hoofdstuk 11, vers 32? :-D De god Visjnu lijdt aan geheugenverlies (misschien vanwege een overdosis aan ontvangen offers de laatste weken (bloed van Indiase Christenen) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
nietes
welles :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn gemoed is dit jaar al 17 keer vermoord, maar hoor je mij klagen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'Aid to the church in need' is een organizatie gesticht door pater Werenfried van Straeten.
Je moet niet ver zoeken om te beseffen dat dat getal van 170000 vermoorde kristenen niet ondersteund wordt door dit verslag waarnaar het nieuwsblad verwijst, 'persecuted and forgotten?' Dit is een jaarlijks verslag. In de versie van 2005-2006 staat ook reeds: Citaat:
Hier het rapport van 2005-2006. Latere versies ken ik niet. http://www.aidtochurch.org/images/fo...-Forgotten.pdf Geen bewijs dus in dit verslag voor de bewering dat er elk jaar 170000 christenen voor hun geloof vermoord worden. Misschien heeft iemand anders een studie waar deze bewering wel in wordt bewezen. Tot dan hou ik het op 'serieus overdreven' (en gelukkig maar eigenlijk, want wie wil er nu een wereld vol religieuze achtervolgingen). Wat nodig is is een onafhankelijke instantie, wetenschappelijke methodes (geen lijst van geïsoleerde voorvallen zoals in dit verslag), en vergelijkingen met andere religies. Schaamteloze berichtgeving van het Nieuwblad lijkt me dit. Sensatiezoekerij. |
Citaat:
En Johan, zelfs al is het sterk overdreven en zijn het er "slechts" 17000 dan nog stemt het nog tot nadenken. Zouden er in de andere religies ook [u]jaarlijks[u] dergelijke getallen voorkomen. Dat er doden zijn in alle kampen dat kan ik begrijpen, maar zoveel? |
Citaat:
En ik heb gehoord van Russen dat in Rusland de orthodoxe kerk in volle opkomst is sinds de val van het communisme. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be